Groot is uit, klein wordt hip?

Nou, onderweg naar de afdeling voor de sportmodellen is die memo duidelijk verloren gegaan…

Zet ze maar in 't blauw dan, voor een andere liefhebber die ze dan nog wel eens draagt…

Omdat één lijn wel groter biedt betekent dat natuurlijk niet automatisch dat alle andere lijnen dat niet doen. De Evolution 9 en Elegance Collection, veel 38mm. De Heritage Collection, zelfs 36.5mm. Die bedoel ik dan ook. Bovendien, ze zeggen het zelf bij GS (ook dat het een trend is die zij bewust inzetten) dus wie ben ik om dat in twijfel te trekken.

Klopt, de vintage horloges zijn allemaal beduidend kleiner. Een trend die uiteindelijk is veranderd en nu toch weer een beetje terug lijkt te veranderen naar wat kleiner. Ik schat in dat het formaat 34mm voor een herenhorloge niet meer de norm gaat worden, maar groter dan 43mm ook niet langer een trend.

Is dit niet een schrikreactie ?Klein kan je beter wegstoppen voor de bandieten?

Gewoon kopen/dragen wat je zelf mooi vind.
Net als met kleding, iedereen moet “ineens” in een bepaald merk lopen anders hoor je er niet bij.
Of je nu voor l*l loopt maakt niet uit… je moet daar in lopen.

Ik koop wat IK graag wil hebben, mode of niet. Moet wel toegeven dat ik qua horloges wel merkentrouw ben. (Tag Heuer) maar ook daar koop/draag ik wat ik zelf mooi vind.
Als een ander het niet aanstaat, kijkt tie maar ergens anders naar.

Ik denk dat je jezelf ook niet puur moet blindstaren op de diameter. De ene 40mm kan kleiner aanvoelen/dragen dan een andere 38mm. Ook de verhouding bezel plaat, hoe grof zijn de lugs etc. kunnen een groot verschil maken

3 likes

Hahaha, zou dat het zijn? Heb ik nog geen last van gehad. Ligt misschien ook een beetje aan het formaat van mijn kadaver. Nou woon ik ook gelukkig niet in de (rand)stad, maar op het Groningse platteland. En hier hebben we niet zoveel last van bandieten. Wel van die types die je altijd maar “moi” wensen op elk moment van de dag. :laughing:

Nee, in vermijd steden als de pest, is geen omgeving voor mij.

Oh, maar daar heb ik echt poep aan wat anderen denken. Dat is ook precies de reden dat ik bijvoorbeeld geen merken zoals Rolex in mijn collectie heb, ik hou meer van de underdogs. Ben een Groninger hè, wij trekken ons sowieso niets aan van wat anderen denken of zeggen. :wink:

Klopt, dat was ook mijn wijze les na mijn recente NA.

2 likes

gewoon blijven doen, daarom is dit ook een horlogeforum (en geen 4chan of wat dan ook)

Interessant om je bespiegeling te lezen. Ik moest ook even schrikken dat dit in 2006 al gevoeld werd, haha. Zelf zit ik altijd al rond de 38-42 mm, ik juich de ontwikkeling dan ook toe. “Meer gedistingeerd” geeft het goed weer.

1 like

Wat hip is is voor lieden van mijn leeftijd al 20 jaar niet meer interessant. Zo lang het mijn waardigheid niet aantast, comfortabel is en mooi staat vind ik alles prima.

Zichtbare witte “tube socks” zijn hip, met grote schepen van sportschoenen. Ik laat hip even aan me voorbij gaan, omdat het voelt alsof Gen Alpha en Gen Z geen rooie cent hebben om de kont te krabben, en dan skere shit maar als hip verslijten om van de nood een deugd te maken.

:slight_smile: :+1:

Die vokking Tokyo Lions zijn niet om aan te gluren. Die 16mm dikke Vanacs trouwens ook niet, dus ook de mannen van King Seiko hebben 'm even gemist.

Ik denk dat je daar de spijker op z’n kop slaat. De grote horloges waren een modetrend die in de 120 jaar daar voor nog nooit gezien was op die manier. Horloges moeten namelijk op een pols leven, en eerlijk gezegd zijn we wat langer en dikker geworden dan in de jaren 50, dus dat die 32-34mm nu een 36-38mm zijn is logisch gezien ons lichaam, maar de notie dat 43mm en groter belachelijk is zal volgens mij een blijvertje gaan worden.

Uiteraard kan ik dat fout hebben, maar in mijn optiek moet de ergonomie leidend zijn bij dit soort ontwerpen die je op je lichaam draagt, en is alles wat daar vanaf wijkt een anomalie.

Het feit dat je “wij” zegt betekent dat er groepsmores zijn, dus ik trek dat in twijfel. :slight_smile:

1 like

Vroeger waren de horloges een gebruiksvoorwerp,
tegenwoordig meer sieraad, dus groter valt meer op.

Wil juist niet opvallen.