Grootste horloge dat je ooit gehad (of gedragen) hebt

Garmin Instinct Solar… 45mm diameter maar de 48mm lug-to-lug maken hem nog draagbaar.

Mijn sweetspot voor een “normaal/echt” horloge zit zo tussen de 36 & 38mm met een lug-to-lug van rond de 45mm.

De Instinct Solar gaat zsm vervangen worden door een nieuwe Fenix. Wel de “s” variant die zo rond de 40/42mm zit.

3 likes

Rond de 60mm is grootste wat ik ooit heb omgehad. Ik denk dat ik mijzelf het prettigst voel met een horloge tussen de 38-50mm.

1 like

49mm en dik is ie ook. :laughing: Agat Zlatoust

5 likes

Voilà: een lug to lug van 53 millimeter! :beers:

3 likes

Vol verbazing kijk ik naar de foto’s :face_with_monocle:… grootste wat ik had was een MM300 en die vond ik al niet lekker zitten…maar wat ik hier zie… :flushed:

3 likes

Deze twee TW steels, 45 mm. Draag ze nooit meer. Zonde eigenlijk. Brengen bij verkoop nauwelijks iets op. Dat vind ik dan ook weer jammer.

2 likes

Diesel Big Daddy naast mijn VHP 41mm :joy::see_no_evil::innocent:

4 likes

Jemig wat een dipsaus schotel is dat zeg! :flushed:

3 likes

Ben aan het denken om deze te verkopen om te vervangen met een Tissot dresser. Vandaar net in een sopje geweest. Met 51,5 mm denk ik de grootste diameter van m’n kleine collectie. Met de pootjes steekt die toch wel meer dan 3-6 mm uit en met 13 mm is het echt wel een blok staal. Zoals te zien pas er een hele wereldbol in naast nog 3 complicaties.

4 likes

Ziet er uit als een omgebouwde zakhorloge

U-Boat is toch wel een van de eersten in dit genre, als ik het me allemaal goed herinner. Deze is 47mm, een bescheiden maat…

5 likes

Mijn grootste (ex-)horloge valt wel mee. Een 44mm Parnis pilot. Past bij de stijl van het horloge. Sowieso heb ik nooit echt van grote horloges gehouden. De meeste in mijn verzameling zijn sub-40mm. Met 44mm is de Cronos 8000-6105 het grootste horloge dat ik nu bezit, maar door de korte lug-to-lug en de kleine diameter wijzerplaat lijkt deze een stuk kleiner dat de Parnis.

2 likes

Ik mis de ploprof hier een beetje :sweat_smile:

1 like

Ik moet het plaatje van de Sinn website halen bij gebrek aan een eigen foto.
Betreft de Sinn 212 KSK, speciaal ontworpen voor Duitse Kommando’s. Doorsnede 47mm.

https://www.sinn.de/de/Modell/212_KSK.htm

1 like

Mijn twee polshamburgers.
Geen spectaculair merk: Microbrand Kiber. Voor mij leuk omdat ze van een maker komen uit de plaats waar ik woon, op 10 minuten loopafstand.
Ik heb beide horloges ooit eens overgenomen van een forumlid, die ze voor een prikkie verkocht omdat er iets mis was met de instelling van het chrono gedeelte (quartz OS10).
Die met de zwarte subdials heb ik weer correct kunnen instellen. Bij die met de goudkleurige wijzers wil de minutenteller van de chrono nog steeds niet naar 0 resetten.
Ik draag ze eigenlijk nooit, maar vind ze wel grappig omdat ze zo groot zijn (en dus voor mij TE groot). Het zijn de grootste horloges in mijn verzameling en een grotere zal er ook niet gauw bijkomen denk ik.
Wat ik normaal draag is max 42mm, maar met een vintage van 32 mm heb ik ook geen probleem.
Deze monsters zijn respectievelijk 47 en 43 mm doorsnede, zonder de knoppies, 57 en 50 mm over de lugs.

1 like

Daar wil ik de Longines big Eye wel op inruilen :slight_smile::sweat_smile:

1 like

Omega Aqua Terra XL met een diameter van 49,2 mm.

8 likes

Die Garmin is kleiner dan m’n tuna, maar het zal wel aan de kleur liggen denk ik.

3 likes

Casio mr big… 50+ mm, Weet t niet precies…
Maar kan m lachend hebben!

5 likes

Dit is dus idd een re-issue van een in 1941 door de Russen omgebouwd zakhorloge tot polshorloge. :+1:

1 like