Grootste miskoop

We kennen het allemaal wel denk ik. Je ziet wat moois en plotseling hangt de horloge om je pols. Binnen korte tijd komt de twijfel. Enige tijd later draag je het horloge niet meer zo vaak. Een impulsaankoop wat resulteert in een miskoop

Toon hier in het topic je grootste miskoop.

Niet alleen een foto maar ook met argumentatie waarom het een miskoop is geweest.

Voor mij de Cartier. De Romeinse cijfers vallen me tegen. Zijn zo dominant aanwezig. Achteraf spijt van

9 likes

Gek genoeg nog nooit echt spijt gehad, alleen van alle modemerken (hugo boss, calvin klein).
Van al dat geld had ik heel wat moois kunnen kopen.

2 likes

Mooi horloge, maar ik heb dan ook WEL wat met Romeinse cijfers

Ik noem dit zeker geen miskoop, maar wat mij uiteindelijk wel stoort is het gebrek aan symmetrie. Als de kleine seconden wijzer er niet zat, duo dit voor mij een perfect dress horloge zijn

3 likes

Een sterk afgeprijsde Rado Chronograaf, impulsaankoop tijdens vakantie jaren geleden in Zwitserland.

Helaas (of gelukkig), ik heb er geen foto van…

Dit was wel een miskoop. Impulsief, achteraf veels te klein, amper gedragen en ook nog heel veel op verloren.
Pam156

7 likes

44mm veels te klein :astonished:

1 like

Iemand heeft dikke polsen hahaha, als 44 mm te klein is ben je ongeveer formaatje Arnold Schwarzenegger. :smile:

2 likes

Ik vind m eigenlijk prachtig. Zo zie je maar.
Smaken en dikke polsen :grinning:

Ehhh niet echt eigenlijk … dwz vroeger wel als je eens een klokje gekocht had wat binnen no time stuk ging…:rofl:

Leuk topic :+1:.

Maar ik heb zelf eigenlijk geen miskopen gehad…ja in een enthousiaste bui een paar Fromanteels veels te duur gekocht, maar ach ze tikten prima ( quartz :roll_eyes: )
Eentje probeer ik nog kwijt te raken, maar da’s moeilijk :laughing:.

Voor de rest ben ik niet zo een impulsieve koper wat betreft horloges, dus…so far so good.

Een aantal Seikootjes, een Vostok, wat ouwe Fossils uit een ver verleden …Nee geen spijt.

Wel van heel veel bandjes :joy:

2 likes

Mijn Orient Defender. Bij aankomst bleek deze een stuk groter uit te vallen dan ik vooraf had ingeschat. Gelukkig is het geen rib uit je lijf
.

Het is wel een schitternd ding en de accuratesse is fenomenaal (ca. + 1s/d) maar hij krijgt echt te weinig polstijd.

3 likes

Miskopen heb ik niet echt gehad, wel horloges waarvan ik na een tijd in bezit niet begrijp waarom ik die zo perse wilde hebben :sweat_smile:

4 likes

Nog geen miskoop tot nu toe.
Uiteraard wel horloges in de doos die ik na aankoop nog geen dag gedragen heb, maar die zijn wel prachtig om te hebben als object (:thinking: klinkt raar is het ook).

2 likes

Mijn commanders watch. In begin gecharmeerd van de 007 historie. Achteraf andere omega moeten nemen. Geen echte miskoop maar ook niet 100% tevreden.

3 likes

Miskoop gaat misschien wat ver, maar één horloge heeft me in een bepaald opzicht wel behoorlijk teleurgesteld. Iedere keer als ik in detail naar mijn Aevig Valkyr kijk, schiet ik weer in tweestrijd.

Het ontwerp vind ik geweldig, het merk is sympathiek, maar de afwerking is minder geslaagd: de witte chapter ring is rafelig gesneden en niet concentrisch t.o.v. de opgelegde indices, de indices zijn rommelig afgewerkt met haarlijnen op de gepolijste oppervlakken, de lume is slordig aangebracht en de rode vulling in het Aevig logo is niet egaal en bevat imperfecties. Ik had liever gezien dat het horloge honderd euro duurder was geweest en deze fouten niet had gehad.

4 likes

Achteraf spijt ven de mode horloges. Armani etc
In het begin fraai maar achteraf had ik het geld beter kunnen besteden aan een mooie Seiko bijvoorbeeld

2 likes

Leuk topic en heel herkenbaar de reacties hierboven.
Voor mij is het de Junghans Max Bill (goud) die ik recent in Duitsland heb gekocht. Geen directe miskoop, want prachtig horloge, maar achteraf had ik het niet moeten doen. Merk dat ik toch wat minder fan ben van de hele subtiele dressers, lieve wat sportievers onder het werkpak.

Wel apart, sinds ik op de forum lees is de drempel om een aankoop te laten gaan welveel lager geworden (vooral omdat er zoveel leuks voor terug te kopen is haha)

3 likes

Sinds dat ik m’n na heb, elk horloge dat ik daarvoor zelf heb gekocht, op m’n laatste na na (skx), maar dat kan nog nieuwigheid zijn :joy:

Waren overigens plak en modemerken.

1 like

Door het forum ben ik anders naar horloges gaan kijken. Meer naar de details.
Er vallen me nu details op die ik voorheen niet zag.

2 likes

Inderdaad! Die details maken het verschil in veel gevallen, en helaas ziende dat soms pas na een paar dagen om de pols.

Ik was altijd trots op het feit dat ik weloverwogen aankopen deed en daarom was de drempel om toe te geven dat er een ‘miskoop’ was vrij hoog. Nu durf ik toe geven dat er een hoop moois is wat misschien beter voldoet haha

2 likes