Grootste miskoop

Zooo bekend. Lol

Was geen aankoop, maar een inruiler.
Rolex Explorer II zwart, wĂĄt een tegenvaller met die kleine kroon.

3 likes

Vrijwel elke impulsaankoop en -ruil.

2 likes

Zou je niet zeggen van een Rolex

Weleens wat horloges die ik snel zat was, bv een Squale 1521, maar een echte miskoop, nah!

2 likes

Dit was mijn grootste miskoop. In de winkel vond ik hem super… (sterker nog als ik dit plaatje weer zie vind ik hem nog steeds mooi) maar na een paar keer dragen ontbrak de spreekwoordelijke klik

4 likes

Ach ik ben zo veel zat na korte tijd. Ik slinger heen en weer van merk naar type naar maat en word snel verliefd op een foto. Eenmaal om de pols is het 9 van de 10 keer meteen mis :joy:

Gek genoeg is er altijd een SKX 007 bij mij in huis te vinden. Die verveelt gewoon niet. Er komt zelfs een 009 aan.

De grootste valkuil is bij mij altijd de maat. Verliefd worden op een 35mm Nomos Tangente, weken naar uitgekeken en toch te klein. Had ik moeten en kunnen weten, maar ja, die verrekte close-upfoto’s en “het verhaal” achter een bepaald horloge.

Ze vertrekken dan gewoon weer. Hier win je wat geld, daar verlies je wat. Soit.

Edit: de IWC Ingenieur 3227-01, die ik al 10 jaar MOEST hebben, kwam er en “nee”. Dat was een miskoop.

6 likes

Die Nomos vind ik weer een beauty.
Voor iedereen anders.

1 like

Tja miskopen…:weary:
Eerst een Meistersinger 1verkocht omdat hij niet fijn zat, maar nu denk ik dat een soepel suède bandje dat wel opgelost had…:confounded:

Daarna een oris bc4 chrono aangeschaft. Prachtig ding, maar op leer topzwaar, op staal 200gram+,te dik ook

Miskoop nummer 2,in beperkte mate: in 2015 in Praag een Longines Hydroconquest 41mm aangeschaft. De Oris Aquis ervoor laten liggen vanwege z’n big en bulky stalen band.

Nu zijn er 2 versies Hydroconquest s geweest, met eta 2824-2 en (de mijne) 2892-a2. De laatste is de betere versie, maar met de dial 1 tm 12, de versie ervoor en erna met de cijfers 6-9-12. Deze laatste vind ik de mooiere, maar de 1-12 versie was geheel gematteerd, dd6-9-12 had keihard glimmende pcl’s.


Gekocht maar als dial had ik nu toch liever de 6-9-12 gehad. Wellicht had de lume met de grotere cijfers ook beter geweest, die is nu helemaal ruk.

Anyway, hij krijgt te weinig polstijd, maar hij verdiend beter.

3 likes

Haha heel herkenbaar ooit dit gedrocht gekocht bij Ace in Amsterdam.
Meest dramatische aankoop zeker toen binnen 6 maanden het uurwerk ermee stopte en ik tot 4 maal toe te maken kreeg met de fantastische service van tag heuer…nooit meer een tag heuer.

5 likes

F-35 top aankoop​:+1::grinning:

2 likes

Omdat ik weet dat er forum leden zijn die hetzelfde, of ongeveer hetzelfde horloge hebben, wil ik het geen miskoop noemen. Maar vorig jaar in mei kocht ik m’n Tissot PRC 200 Automatic, dit horloge was m’n eerste automaat en ik ging er van uit dat zo’n uurwerk een levenlang mee gaat. Maar gaande weg kwamen er m’n twijfels, ik heb sindsdien e.e.a. over horlogetechniek er bij geleerd en ontdekte mede met behulp van enkele forum leden dat deze Tissot volgens een afwijkende filosofie is ontworpen. Het uurwerk van deze PRC 200 wordt bij een grote service in z’n geheel vervangen.

In juni jl. heeft deze Tissot plaats gemaakt voor een Hamilton met een ETA uurwerk die als basis hetzelfde basis uurwerk als mijn Seamaster heeft (kaliber 1120).

Ooit komt er misschien wel weer een andere chronograaf.

9 likes

Interessante info!!!

1 like

Als je tegen over jezelf eerlijk kunt zijn, waarom niet? :wink:

3 likes

Nou ja, een wegwerp uurwerk hoeft per definitie niet slechter of duurder in gebruik te zijn dan een duurzaam ontworpen uurwerk. Er zit een Swatch Chrono uurwerkje in las ik. Kosten voor een servicebeurt aan een chronograaf zijn ook niet zo goedkoop en ik verwacht dat een vervanginsuurwerk ook niet in de papieren gaat lopen (zou niet mogen iig, maar zeker weet ik dit natuurlijk niet …)
Het doet mogelijk wel veel afbreuk aan het “horloge gevoel” …

1 like

Echt een grootste miskoop heb ik niet,met de kennis van toen waren het stuk voor stuk toppers in mijn ogen.Met de kennis die ik hier opgedaan heb en het zien van de horlogemarkt.Had ik mijn centen heel anders uitgegeven.

3 likes

Dat klopt helemaal, service voor een redelijk bedrag en je krijgt dan een geheel nieuw uurwerk (zolang Tissot ze op voorraad heeft). Het was inderdaad het “horlogegevoel” wat de doorslag gaf om hem van de hand te doen.

1 like

Inderdaad. Dit forum opende mijn ogen. Verl meer horloge kunnen krijgen voor mijn geld

1 like

Na ontvangst heeft deze geen vijf uur gedraaid vooraleer volledig kaduuk te slaan.
Op 4 juni verzonden voor reparatie naar HK. Nooit op bestemming geraakt wegens incomplete adress, terwijl zelfs het telefoonnummer ingevuld werd als extra info.
Gisteren terug thuis ontvangen na 3 en een halve maand weggeweest te zijn.
Morgen gaat deze opnieuw op de post, deze maal naar Schotland. Refund gevraagd, heb het gehad met deze.
Nooit meer een microbrand met zo’n klote namaak-Venus erin :face_with_symbols_over_mouth:

23 likes

Jammer van de negatieve ervaring… Zelf had ik in het verleden ook wat problemen met een Tag maar die zijn toen prima opgelost door de horlogemaker van de juwelier waar ik het horloge kocht. Juist na iets van een 20 jaar (lange tijd gedragen en toen in de kast beland) maar eens voor een servicebeurtje weggebracht ivm de waterdichtheid… uurwerk liep nog perfect (wel iets achter (10 sec p/d)) :grin:

Een paar maanden terug nog gekeken naar dit horloge gebruikt hier in de stad. Vond m toen (veel) te duur en had mn twijfels over de seconde-schijf…

3 likes