Grootste miskoop

Paar miskopen gehad in mijn leven waarvan ik er nog 1 draag voor mijn werk.

Een Calvin Klein Horloge een Fromanteel horloge en een Maurice Lacroix waar een heleboel geld voor betaald is omdat ik dacht dat het een heel exclusief merk zou zijn. En nog Quartz ook.

Fromanteel was ook Quartz en ze verpakken het allemaal wel heel mooi en de horloges zien er ook niet heel gek uit. Maar gewoon het gevoel mist. Ook tveeel betaald voor dit horloge

Toen kwam ik op dit forum en ik had vrijwel direct spijt :joy: het stelde niet veel voor. Veel te veel betaald voor wat je krijgt.

Aldoende leert men :slight_smile:

3 likes

Destijds lang opzoek geweest naar een King Seiko nadat ik mijn eerste had verkocht omdat ik er eentje in betere staat wilde. Helaas was ik niet goed op de hoogte van de subtiele verschillen tussen de modellen. Die kleine verschillen in kast en wijzerplaat maakte echt een hoop uit en dit horloge was echt een stuk minder dan mn eerste. Ook had de verkoper hem in een bubbelenvelope gemikt zonder verdere bescherming, dat ding had dus lekker rond gekletterd en liep bij aankomst niet zo goed meer. Gelukkig kon ik hem wel terug sturen, maar een illussie en de verzendkosten terug armer. :expressionless:

4 likes

Hij mag slecht zijn, maar het is geen namaak :wink:

1 like

Heb je die nog?

Ot: ik heb geen miskopen. Ik bereid mijn aankopen tot in den puntjes voor, neem alles in overweging en ga pas over tot de koop wanneer ik er absoluut zeker van ben. Verkoop daarom weinig en merendeel zijn keepers geworden.

Horloges voor het leven.

7 likes

Voor mij de Tissotā€™s Prs516.

Lang moeten zoeken, maar zat me niet lekker op staal.
Aan de straatstenen niet kwijt te raken :roll_eyes:

En de Barbos Nautilus.
Dikke homp ijzer. Te groot en veel te zwaar.

2 likes

Ik vind de tissot prachtig. Zelf ook een

2 likes

Er zit echt geen Venus in. Die kosten meer dat het complete horloge gekost heeft.

Is gewoon een Seagull ST19

Ik doe er ook lang over eer ik overga tot een aankoop.
Eerst informatie inwinnen, passen en dan zoeken naar een goede deal.

Vind ik zo knapšŸ‘
Ik koop bijna altijd impulsief :thinking:
Mijn laatste aankoop, een Tudor Sub, was binnen 5min beklonkenā€¦was niet eens van plan om een ander horloge te kopen en Ć¼berhaupt nog nooit aan een Tudor Submariner gedacht.
Zag hem op de site van Jaap en direct gekocht :see_no_evil:
Geen spijt iig.

16 likes

Weet iemand het uurwerk van de Cartier?

:joy::rofl::joy::rofl:

dat is ie ook. alleen zat hij gewoon niet lekker om mijn pols.

Mijn eerste vintageā€¦ Toen realiseerde ik me nog niet dat de maat zoveel kan doen. :grin:

Algoed spotgoedkoop en heeft de interesse in horloges verder aangewakkerd.

3 likes

Typisch, misschien een QC dingetje. Ik heb de mijne vandaag toevallig om de pols en heb even zorgvuldig gekeken naar de door jou vernoemde mankementen. Ik kan werkelijk geen enkele vinden. Vanavond even met de macro lens er overheen, maar ik vermoed dat je een maandagochtend exemplaar hebt.

2 likes

@Hornet: Dat zeg ik ook niet. Maar nadat Venus gestopt was met de productie, zijn de machines verkocht aan de Chinezen en is ook de know-how die nodig was voor de productie overgedragen. Het is wellicht enigszins semantisch, maar het is geen namaak.

2 likes

Jij bent echt boos!
Mijn refund door EMG op een niet geleverde HFLE 2017 verliep overigens vlekkeloos. Ik vind dat ik ook de goede kanten van EMG dien te vermelden.

De eerste Valkyr die ik ontving was een maandagochtend product. Die was binnen een paar dagen omgeruild voor het huidige exemplaar. Als het dan een QC dingetje is, dan zou het nog teleurstellender zijn.

Maar zoals gezegd, het ontwerp van het horloge is erg mooi. Dus zit er niks anders op dan er maar mee te leren leven.

3 likes

Ach, wat is boos? Daarom ook dat ik het hier slechts terloops eens vermeld en in de bewuste thread met de problemen over de HFLE. Ik weet dat er mensen zijn die een goed exemplaar te pakken hebben. Ik heb gewoon alle pech die je je maar kan indenken met dat ding. Heb hen nog net een mailtje gestuurd wegens de postcode van Glasgow die anders is dan hetgeen zij opgeven. Alles wat het pakketje moet doen nu is goed aankomen. En dan krijg ik mijn refundā€¦
Hun beloofde QC die voor veel vertraging zorgde, dan nog zoā€™n sof exemplaar ontvangen en de ontoereikende custom care zijn wel iets waardoor ik in de toekomst goed ga nadenken over gelijksoortige aankopen.

3 likes

Wat is HFLE?

1 like

Horloge Forum Limited Edition

2 likes