Grootste miskoop

Kan ik me goed voorstellen, dit is ongelooflijk irritant :astonished:. Wat me verbaast is dat ik in het verleden altijd prima ervaringen heb gehad met de Chinese partner van hun, Eddy Tse (HKED). Ongelooflijk klant-vriendelijk, zelfs filmpjes op sturen om te te laten zien hoe een horloge liep etc. Kon niet beter.

Ben benieuwd waar het allemaal fout is gelopen…

1 like

Need I say more ?

3 likes

Dat snap ik wel ja. Een horloge aanschaffen zou niet een kwestie van ‘pech’ of ‘geluk’ moeten zijn. Even goed lijkt het daar toch een beetje op. Zojuist de loupe erbij gepakt, en ik zie een gladde chapter ring rand die netjes uitgelijnd is, geen krasjes op de gepolijste delen van de uurmarkeringen, en homogene lume. Het enige dat ik nu ook vind, is dat de rode verf wat slordig op het logo zit (een heel klein hoekje heeft geen verf, en er zit een heel klein rood druppeltje op de metalen rand).

1 like

Dan nog slagen ze erin om een beproefd concept in de soep te laten draaien door het gebruik van gestanste onderdelen die buiten tolerantie zijn en dergelijke om het geheel zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Ik had dan liever gezien dat ze deze iets duurder en beter afgewerkt verkochten zodat de betrouwbaarheid beter was, maar dat is natuurlijk een andere discussie. Deze ervaring heeft me al bij al huiverachtig gemaakt tegenover Seagull kalibers en chinese horlogerie. Ik weet dat dit fout is maar toch.

1 like

Nee, behalve dat dit al bij de koop te verwachten was :wink: Is het dan een miskoop? :smile:

2 likes

Ik ook :+1:. Maar ik heb daarnaast een vermoeden dat niet iedere Seagull echt bij Seagull vandaan komt of op zijn best via de zijdeur.

3 likes

Je bent niet de eerste en de enige die dit zegt / heeft gezegd. Ook o.a. @anon50762135EV heeft dit eerder gemeld.
Maar … heeft iemand dit ooit gemeld in de draadjes van de HFLE 2017 EMG? (Ik heb daar weleens naar gezocht, maar niet gevonden; even zo goed kan het dus wel gemeld zijn. Als dat zo is, vind ik mezelf een reuze oen. Nou heb ik ten slotte de HFLE 2017 nooit binnen gekregen, want gerefund, maar in de Aramar Long Beach Panda zit een vergelijkbaar uurwerk. Dus nog steeds een oen…)

En daar is huilie huilie weer.

1 like

@Omanido Ik reageerde op Myrrhman’s Akribos :wink: Wat betreft de 2017 HFLE had ik zelf ook meegedaan, als de 42mm niet te groot voor mij zou zijn geweest. Dat het zo’n drama zou worden had ik dus ook nooit gedacht. Wel leek me de prijs weinig marge te bieden voor onvoorziene zaken. Ik zit dit te typen met dit horloge om:

Loopt als een trein :grinning:

4 likes

Een Maurice Lacroix Masterpiece Globe 18k rose, MP6398. Wellicht niet helemaal een miskoop, maar wel een kostenpost. Om onverklaarbare redenen brak regelmatig een pusher af. Reparatiekosten: 250 euro per keer. Na een tijdje droeg ik ‘m om die reden niet meer en heb ik hem uiteindelijk ingeruild, hetgeen nog niet zo makkelijk bleek vanwege het merk

2 likes

Wist ik toen veel :man_shrugging:

1 like

Dit was juist een van mijn grootste verrassingen, heb ‘m al dik 2 jaar. Goeie bang for the buck!

2 likes

Nee, dit speelde 5 jaar geleden :wink:

1 like

Is het merk niet gewild ? Of is er iets anders aan de hand?

Ik merkte dat het merk niet gewild was, althans bij dealers van “a-merken”… Uiteindelijk kunnen inruilen op een nieuwe Breitling met forse bijbetaling. Soms moet je je verlies maar nemen :wink:

1 like

Ik vind de horloges in ieder geval niet lelijk

1 like

Dit is een reuze leuk topic :heart_eyes: !

4 likes

Hartelijk dank. Vind ik ook. En je krijgt ook zeer waardevolle informatie. top!,

2 likes

Vond m zelf ook erg mooi!

2 likes

Mijn grootste miskopen zijn de hommages van horloges die ik graag wou hebben.
Niks mis met hommages, maar het is niet the real thing.

5 likes