Grootste miskoop

Van €1900 voor €150?

2 likes

Waarom niet?

Deze gaat nooit vervelen…

8 likes

:joy::joy:

Miskoop dus

1 like

F*ck that thing was ugly :sweat_smile:
Once you see it you can’t unsee it…:clown_face:

12 likes

Chrono seconden op een subdial, dus de tachymeterring is zo goed als onbruikbaar. Ook als je die nooit zou gebruiken gaat het irriteren - je kan met goed fatsoen niemand uitleggen waar die ring voor is. :thinking:
Ook het resetten gaat vreemd in z’n werk: de secondewijzer en de minutenwijzer van de chrono zijn mechanisch gekoppeld, en bij een reset draait de hele zaak terug. Lekker lang wachten als hij op 59 minuten staat … :confounded:

Er moet een markt voor zijn, anders werden ze niet gemaakt. Begrijpen doe ik het niet.

2 likes

Precies dit. :ok_hand: Sea-Gull is de grootste producent van uurwerken ter wereld en heeft een naam hoog te houden.

Maanden naar uitgekeken, zelfs aanbetaling gedaan.
Ik moest m hebben.
Maar klik was er niet, 5x gedragen maar daarna opgeborgen tot verkoop.
Een gelakte emaille-achtige plaat op een Pilot, toch sportiever horloge, en een valjoux aan deze prijs. En dit moest mn 7-days automaat vervangen? What was i thinking?

10 likes

Mwah…:thinking: ik heb mindere creaties voorbij zien komen :grin:
Ik vind m eigenlijk wel heel erg mooi …:heart_eyes:

1 like

Een hele tijd geleden ooit eens een Tissot T12 aangekocht via Catawiki - waar zat ik met mijn gedachten -
Eenmaal ontvangen bleek dat de datum niet te corrigeren viel… en dat niemand uit mijn omgeving het een mooie horloge vond :slight_smile:

2 likes

Ik vind m ook niet lelijk

Datum geen correctie met snelverzet?

vind hem vet!

Snelverzet heeft nooit gewerkt… bijkomend lukt het ook niet om de dag/datum apart in te stellen…
Manueel opwinden werkt en ook automatisch loopt ze perfect…
Misschien een werkje voor een gepassioneerde horlogemaker? Voor mij was het alleszins een miskoop :slight_smile:

1 like

Bij dit uurwerk gaat snelverzet van de datum door de kroon in te drukken. Als er een keer een verkeerde opwindstift in gezet is werkt dit niet meer.

De dagaanduiding heeft geen snelverzet.

Semi snelverzet werkt waarschijnlijk nog wel: dit doe je door de tijd heen- en weer draaien tussen ongeveer 9 uur 's avonds en 1 uur 's nachts. De datum gaat dan elke keer mee vooruit, maar niet terug, zo hoef je niet 24 uur vooruit te draaien. Verder gaat de dagaanduiding wel mee terug als je tijd terug draait langs middernacht. Zo kun je de dag en datum afzonderlijk verstellen.

Succes!

4 likes

Leuk om te zien dat er best wat grails tussen zitten maar toch erg tegenvielen.

2 likes

Bezit is einde van geluk,… de reis er na toe is vaak leuker als de eindbestemming … als je van je roze wolk dondert … en zo zijn er vast nog wel enkele te verzinnen. Gewoon menselijk en gebeurt (helaas) op alle vlakken :grin:

2 likes

Zo is dat.
Wou niet aanmatigend klinken he. Op zich is ie mooi ja. Maar in deze prijsklasse geen klik hebben is zuur hoor.
En de afschrijving was dat ook. Dure les…

1 like

Dank voor alle leuke en waardevolle reacties!!