Grootste miskoop

Via HF vorig jaar een Tissot Seastar 80 powermatic gekocht. Aantrekkelijke spec’s, op de foto’s was ik al verkocht. Maar op de pols klopte het gewoon niet: een 18 mm bandje op een 42 mm horloge was gewoon raar smal…

38

Mooi horloge👍

Prachtig! Heb je m nog?

Je woont niet bij @Guapo in de buurt denk ik?

1 like

Ik heb hem nog steeds, ook al ligt hij de laatste jaren meestal in zijn kistje…
En ik woon in Belgie, nabij Brussel…

1 like

Ik heb ook nog nooit een datum verzet op mijn horloges😀.(ik ben Stucadoor en schilder). Ik draag allen zondags een horloge, dan wil ik er van genieten en niet naar kijken hoe laat het is. Ik heb geen nog geen miskoop gehad tot nu toe, maar ik ben ook nog maar een beginner.

2 likes

Mijn grootste zeperd was wel een Lenzer. Ik vond de Meistersinger einzeiger fascinerend en wilde met de aanschaf van de Lenzer eens kijken of mij dit zou bevallen. Op de foto’s zag ie er leuk uit, maar in werkelijkheid bleek het een knoeperd van 48mm te zijn. Nooit gedragen en dezelfde week kunnen verkopen.

Prachtige (close up) foto’s zijn bij mij vaker de oorzaak geweest dat het betreffende horloge in het echt behoorlijk tegenviel.

2 likes

Foto’s!!!

Miskoop?
:thinking: een replica uit china, daarna toch een originele Diesel gekocht. Wat sommigen hier ook een miskoop vinden :crazy_face:

Laatst een Seiko SBDN028 gekocht, ik wou per se een duiker… maar hij oogt niet mooi op mijn pols.
Verder een supermooie klok.

@Rob-055 alsjeblieft Rob:
Edit: even klikken, heb ze in VVS geschoten😪


2 likes

Mijn miskopen (naar mijn mening):

1-een steinhart nav-b uhr 44mm flieger die uiteraard veeeeel te groot was voor mijn 16.5 cm pols.

2-een squale 1545 classic Submariner “hommage”

Brrrrrrr…Gelukkig heb ik inmiddels wel de juiste weg gevonden in mijn collectie, al zeg ik het zelf. De huidige collectie staat denk ik wel in schril contrast met de steinhart en de squale die ik tot begin 2017 nog in bezit had:

11 likes

Enorm mooi

1 like

Een 1/2 miskoop.
Het geeft de tijd aan, en loopt altijd optijd. Op het horlogebandje en bevestiging na, best onverwoestbaar.

Toendertijd gekocht met de gedachte het is een automaat, maar was toch een quartz bleek al snel. Ik dacht toen dat Seiko alleen automaten maakte, en kinetic leek me wel wat. Voor €500 verwachtte ik geen quartz, een domper.

Een te nuchter horloge voor mij.

Niet echt een miskoop, maar ik krijg er maar geen klik mee. Een Squale 1553-020 NOS.
Op foto’s vind ik hem er altijd mooi uitzien, vind het een mooie kast, maar nu ik hem in het echt heb krijg ik er maar geen klik mee. Had hem gekocht als daily beater, maar zelfs bij een daily beater wil ik wel graag een klik.

En op marktplaats raak ik hem maar niet kwijt, behalve als ik hem weg zou doen voor een kwart van de prijs of inruil tegen een “fashion” watch.

$(KGrHqMOKjME29IzI9(yBN15qbyzBQ___12

1 like

Ik bied 2 z.g.a.n. fashion watches.

3 likes