Grootste miskoop

mooie cartier anders!

Ik heb volgens mij nergens vermeld dat ik de afwerking van een GS verwacht. Echter zit tussen de afwerking van een GS en mijn Aevig een wereld van verschil en is het allemaal niet zo zwart-wit. Voor de prijs had ik (iets) meer verwacht :+1: .

Grootste miskoop, grootst in de zin dat het voor mij één van de duurdere horloges was destijds.
Ik heb altijd al een Tag Heuer willen hebben. Nog voordat ik lid werd van dit forum en dat is nu 10 jaar. De uitstraling en sportiviteit van het merk sprak mij altijd zeer aan.
Onderstaande Formule 1 stond een jaar of 5 geleden hier te koop en was bereikbaar voor mij. Eindelijk een TH! De foto’s helemaal stuk gekeken. Wat een gaaf ding. Was er helemaal weg van.

Ik heb hem opgehaald en onderweg in de auto waren er al momenten dat ik niet eens meer naar mijn pols keek. Normaal beland ik in gevaarlijke verkeerssituaties wanneer ik rij met een nieuwe klok aan mijn pols. Ik besloot een dag later al dat dit hem niet ging worden. Te klein, ielig metalen bandje, geen betovering, geen klik, het was hem gewoon niet.
Dus deze was binnen een week weer vertrokken bij mij. Eigenlijk nog nooit zoiets gehad, ik gaf ze altijd wel wat meer tijd.
Een miskoop was het natuurlijk niet echt maar wel een grote teleurstelling omdat het bezit van een TH een grote wens was van mij.

2 likes

dat valt toch wel enigsinds mee? Dat geldt dan voor alle goedkopere horloges.

Het valt mij (enigzins of niet) helemaal niet mee. Een Pan-Europ kost ca. EUR 900, dus goedkoop is betrekkelijk in dit opzicht.

Ik reageerde op het bell-matic deel. Niet het Pan-Europe deel :wink:

1 like

Ah, dat ligt inderdaad wat genuanceerder, al zijn die ook niet erg goedkoop.
Het probleem met zo’n niet geservicede Bell-matic is dat 'ie er op ieder moment mee kan kappen, zoals de mijne. Precies twee weken lol van gehad. Dat is mij teveel risico in het vervolg.

2 likes

Dank iedereen voor hun bijdragen. Gaaf topic geworden met veel info

Dat is bij een ander vintage uurwerk niet anders denk ik. Ik heb niet bijzonder veel meer of minder problemen gehad bij mijn BM’s dan bij andere Seiko’s.

Een service zal een euro of 150 kosten? Dat is een geservicede BM wel waard meestal. Zeldzame/mooie modellen kunnen een stuk meer waard zijn dan 150.

Miskoop is een groot woord, maar de grootste tegenvaller vond ik mijn Borealis Seafarer (I).

Op papier helemaal top; fijn uurwerk (Miyota 9015), opgelegde indices, witte lume en een keramische bezel.

In praktijk een veeeeeel te grote lug to lug afstand (56mm) zeker in vergelijking met de diameter (43mm zonder kroon). Daarbij was de eerste schakel van de stalen band ook nog eens ‘recht’ waardoor je onderhand polsen van 25 cm nodig had om het horloge een beetje natuurlijk te laten passen. Laten we zeggen dat het in ieder geval niet werkte voor mijn 17/17,5 cm polsjes :smile: Vandaar op de foto met lederen band, maar zelfs met die band was het hele gevaarte me too much.

Heeft me wel een wijze les geleerd: Buiten de diameter ook naar de lug to lug afstand kijken! Overigens zou ik nu niet snel iets meer kopen met een diameter van 40mm+, maar dat is een ander verhaal.

1 like

Duidelijk is, dat het met een deel van de EMG HFLE’s 2017 fout is gelopen (dat impliceert ook dat het met een deel goed is gegaan). Jouw bewering gaat ervan uit, dat de grootte van de order debet is aan de foutenlast. Daar heb ik m’n twijfels bij. Het lijkt mij vooral te zitten in de gekozen uurwerkjes. En de problemen daarmee blijken nauwelijks te tackelen. En ja, marginaal gezien: er is ook een horloge of wat “kwijt”.
Wat betreft de problemen met die uurwerkjes: die zijn te herstellen, als ik @Motormuis zijn bericht daarover goed begrijp.

Ook op polsen van 20cm was deze nog aan de grote kant.

1 like

Enige troost is dat je dan ook niet steeds naar die lelijke kindertekening op de achtergrond hoeft te gluren.

Bamford Mayfair.

Echt wel een mooi gemaakte klok. draagt heerlijk maar ZO zwart dat het eigenlijk niet meer leuk is.

(mocht je denken wow dat lijkt mij wel wat DM maar;-)

2 likes

Sinds wanneer worden hologes door leden van dit forum gebruikt om te zien hoe laat het is? :joy:. Daar heb je je telefoon toch voor?

3 likes

Alles is in principe te herstellen, maar ik ben niet de expert en ga er ook niet tussen zitten…

1 like

Frappant, dit is nog steeds een horloge dat ik echt heel graag eens zou willen hebben! Ziet er op de foto ook gewoon mooi uit, of zit 't 'm in de kleine details?

1 like

Hoe dan?
https://nl.123rf.com/photo_16435770_oude-zwarte-bakeliet-telefoon-type-1951-door-ptt-siemens-met-draaiknop-geïsoleerd-op-een-witte-achterg.html

1 like

Hoe kun je het uur aflezen van je telefoon als die in je broekzak zit, het is toch veel simpeler om even op je linkerpols te kijken…

1 like

Haha. Niet zo serieus he