Grootste miskoop

Voor mij die in mijn profielfoto.
De zijkant van de kast heeft geen vorm, gewoon een hockeypuck. En op mijn iele polsjes staat het gewoon niet. Daardoor geleerd dat 40mm bij dressers echt niet past bij mij.
Daarnaast is het horloge een keer op de tegels gekletterd, vol op de kroon waarbij de stem verboog.
Bij het rechbuigen stem in 3 stukken sloopt. Nieuwe besteld en toen bleek bij het indraaien dat de schroefaansluiting in de kroon ook scheef zit, dus de kroon sluit nu niet meer netjes aan.
En tenslotte dacht ik een vuiltje op de blauwe wijzerplaat te zien. Blazen hielp niet. Doekje hielp niet. Met een tooltje erlangs hielp welā€¦ het vuiltje bleek een putje en dat werd veranderd in een flinke kras.
Het is een prachtig horloge, maar het universum heeft mij wel duidelijk gemaakt dat ie niet voor mij geschikt is.

4 likes

Even snel een foto geschoten met mā€™n mobiel, zoā€™n mooie macro als jij hebt gemaakt gaat me niet lukken ben ik bang :sweat_smile: :

Tussen 11 en 12 onderop de chapterring is goed te zien wat ik bedoel. Volgens mij zit er tussen horloges wat variatie in, zal wellicht iets te maken hebben met de scherpte van het gereedschap waarmee de chapterring gesneden werd. Het lijkt bij jouw Valkyr in ieder geval redelijk mee te vallen. De chapterring en de uur indices die niet concentrisch zijn kun je hier trouwens ook goed zien. De index op 3 uur ligt verder naar het centrum dan die op 9 uur.

Het zijn allemaal kleine dingen die relatief gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Ik schaar het nu maar onder het karakter van een betaalbaar microbrand :wink: .

2 likes

Deze lemania 5100 military

Paar jaar geleden, ebay aankoop die niet goed bleek te lopen , had dan een servicebuert nodig, uiteindelijk met redelijk wat verlies weer verkocht, bleek ook een frankenwatch te zijnā€¦was ook wat te klein voor mijā€¦

1 like

Ah nu begrijp ik wat je bedoelt (ik dacht dat je bedoelde dat de chapter ring niet goed uitgelijnd was met de markers). Het niet-concentrische euvel heeft de mijne inderdaad ook, zie ik nu.

Mooi dat je het zo kunt zien. Inderdaad jammer, maar aan perfectie hangt een prijskaartje.

Prachtige band heb je erop trouwens :+1:

2 likes

Mensen, wat zien jullie veel meer dan ondergetekendeā€¦ :innocent:
Door mijn slechter wordende ogen is dit prachtige horloge mijn grootste miskoop. Om te zien hoe laat het is moet ik 2 maal scherp stellenā€¦

10 likes

Een nieuw horlogelabel zonder ervaring, neemt in een keer bovenop hun al bestaande business een grote order aan die ze eigenlijk niet kunnen handelen, simple comme ca!

1 like

De Seiko Baby Tuna SRP637ā€¦ Afgezien van het feit dat met een half pond om je pols lopen achteraf niet prettig was, liep hij ook eens consequent -13 sec/dag. Twee maal laten reguleren maar het mocht niet batenā€¦

4 likes

Ik draag mijn CX2110 nog regelmatig met VEEL plezier. Ik denk daarbij niet zelden terug aan ons gezellig gesprek over snelle wagens :wink:

1 like

deze uitvoering vindt ik juist weer schitterend :heart_eyes:

Met stip een Aevig Huldra. Ik vind het tof wat chip doet en zijn designs ook vaak aantrekkelijk maar de Huldra die ik kreeg was echt matig afgewerkt, en dat is zachtjes uitgedrukt. Nou las ik later dat er wat problemen waren met een eerste batch,wellicht was dit er een van. Design top, uitvoering flop.

gr, HJR

3 likes

Cā€™est aussi simple que Ƨa

1 like

Deze Jeager LeCoultre master compressor chrono.

Ansicht een prachtig horloge qua naam en faam.

Echter over gepolijst, volgens mij ook geen AR dus nog meer glim glim en die vreemde pushers oh ja en die rare subdials. Over designedā€¦
Er zijn ook wel een aantal mooie elementen. De wijzers, de indexen, de grijze 15min markering de cijfers en natuurlijk het uurwerk.

Mis hem geen moment :beers:

6 likes

Van W2D een keer voor een paar tientjes een horloge gekocht. Zag er leuk uit oo de fotoā€™s, maar leek er toch wat weinig op bij ontvangst. Vooral de kleur, wat de voorbaamste reden was om hem te kopen.

Heb in het verleden heel wat mode merken gehad. Heb ze altijd met veel plezier gedragen maar ben ze inmiddels wel ontgroeid. Heb vorig jaar in een impuls nog wel een Diesel Big Chief en een Guess horloge kocht. Die liggen beiden nieuw in de doos te liggen. Vooral de Diesel is met zā€™n 52mm de ā€œgrootsteā€ miskoop.

1 like

Grappig. Ik vind deze erg mooi. Ik heb zijn broertje in de horloge doos liggen.

1 like

Pan-Europ zit een ETA 2824-2 in, volgens mij worden die gewoon geserviced. :thinking:

1 like

Ik heb het van een betrouwbare bron (forumlid/reparateur) toen ik mijn exemplaar wilde laten servicen.

1 like

Weet wel dat ze dat doen bij de ETA C01.211, die is inderdaad half van plastic gemaakt. Maar de 2824-2 is gewoon het werkpaard van ETA, zouden ze die ook allemaal wegmikken? Kan het me nauwelijks voorstellen. :hushed:

1 like

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan bij kleinschalige handmatige productie in China.
Aan de andere kant, Chip heeft gave ontwerpen, kast, wijzers, wijzerplaten zijn custom made en de Miyota 9015 is bombproof.
Combineer dat met een scherpe prijs en je hebt volgens mij een geweldig horloge. Je kunt voor dat geld geen Grand Seiko afwerking verwachten.

2 likes

Deze had ik ook gehad. Vind het prachtig maar oh zo zwaar. Hij is zelfs zwaarder dan de gewone tuna.
Heb hem geflipperd. Ben steeds op mijn hoede voor krassen en dat draagt niet prettig.

2 likes