Grootste tegenvaller qua horloge van 2020

Na alle lijstje van best xxx van 2020 wil ik wat tegen gas geven, gewoon lekker negatief en ongezout. Beetje corona erbij en gaan :crazy_face:

Welke horloge(s) welke je aangeschaft hebt waren achteraf toch behoorlijk teleurstellend?

Mijn nominatie is de squale root beer:
Op de foto’s zag hij er fantastisch uit, helaas was de werkelijkheid een beetje flauwtjes. Heb het nog een tijdje aangekeken om toch een vonk te forceren, helaas zonder het resultaat en is hij uitgevlogen.

Ook nu weer denk ik: gaaf horloge vanaf de foto…

Benieuwd naar jullie horloge teleurstellingen, en ga vooral los.

11 likes

O, ik dacht…

Flauw, maar we mochten los gaan.

32 likes

Grootste tegenvaller klinkt heel heftig.

Ik zou liever zeggen dat ik veel heb geleerd van mijn aankoop van de Invicta Pro Diver 1953 ‘forumdeal’. Het was een tof initiatief en bijzonder weinig geld, maar ik was echt niet blij met het horloge.

Learning: ik houd niet van ‘hommages’ en Invicta doet mij echt niets.

Gelukkig wel iemand anders blij mee kunnen maken, dat maakt een hoop goed.

Uiteindelijk was de ‘tegenvaller’ dus een leerproces dat niets heeft gekost. Zo mogen er meer volgen!

1 like

Deze Stührling. Miskoop? Ja en nee. Heeft me op het pad van HF gebracht, m’n enthousiasme voor mechanische horloges aangewakkerd en eigenlijk best een geinig ding. Zeker om de werking van een horloge te begrijpen. Voor mijn pols misschien wat te lomp en het mineraalglas is gewoon niet voor de eeuwigheid bij mij. Sterker nog: eerste kras zit er al op.

Mocht iemand interesse hebben (ondanks de matige verkooppraat), dan stuur gerust een bericht

4 likes

En zo is dat, gaan met die banaan :joy:
Hij viel voornamelijk tegen omdat ik er misschien (te)veel van verwacht had, alles was gewoon te plat zeg maar.

1 like

Zonder twijfel deze. Ik dacht goedkoop een perpetual calendar gescoord te hebben, bleek er een generiek quartz werkje met normale datum aanduiding in te zitten :frowning:

7 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

De Swatch Sistem51 x Hodinkee… Heel gaaf horloge, ideaal voor de zomer. Helaas ben ik er achter gekomen dat hij helaas net te groot valt voor mij. Terugsturen naar Amerika heeft ook geen zin. Dus mocht iemand hem willen, doe een goed bod. Horloge is nagenoeg nieuw en heeft geen mankementen.

5 likes

Tjonge das een leuk topic. Wat mij betreft was 2020 echt een top horloge jaar. Maar de grootste ‘tegenvaller’ is ook gelijk de grootste meevaller.

Korte achtergrond; ik had net een aantal dingen verkocht met het idee dat ik 1 Grail watch ging doen…

Ik weet t nog als de dag van gister. Het was ook niet zo lang terug trouwens:) Mijn broer belde me toen ik in de auto opweg naar huis zat. Gast je moet dit ding echt NU kopen. Hij doelde op een wit gouden DD. Niet echt een bescheiden aankoop, in prijs en looks. Maar als hij me belt dan is er echt iets bijzonders.

Dus ik vroeg m een afspraak voor me te maken want het ding had alleen op Insta gestaan. (Red. Dat is Facebook voor mensen met weinig geduld) Dag later opweg naar Nieuwegein en gelijk boter bij de vis. Wat een onwijs mooi ding!!! Liefde op t eerste gezicht. En toen had ik ineens de aller aller aller mooiste day date op de planeet. (December rijm. Hoppa)

Enige punt bleek 24 uur later te zijn dat ik een day date niet bij me vond staan… het was alsof je jaren verliefd bent en dan op de gelukkige avond … nou dat. Dus de vurige liefde bleek een one night stand. Exit day date.

Maar het horloge hangt nu om de pols van een dierbare kennis. Hij staat die persoon echt mega goed dus eind goed al goed…

4 likes

Jammer om te horen.

1 like

Mijn meest tegenvallende aankoop was via dit forum. Dus om niemand enorm onderuit te schoffelen hou ik me even in denk ik.

Heb trouwens nogal wat gekocht hier dit jaar, en op die ene na was dat allemaal errug prettig (niet alles krijgt polstijd, maar dat ligt aan mezelf)

2 likes

Een Maurice Lacroix Pontos day date met blauwe wijzerplaat en stalen band. Niet dat het geen mooi horloge was, maar na een tijdje leek hij steeds groter op mijn pols. Ik heb hem aan mijn zwager gegeven en hem staat het perfect.

3 likes

Tegenvallen vond ik de Tudor Pelagos, flauw zwarte wijzerplaat deed het niet voor mij.

2 likes

Of het horloge echt tegengevallen was weet ik niet eens, want het gevalletje was gestolen uit het post pakketje.
Dus, pakketje leeg ontvangen.

Koop nooit via de post, doe ik t eens een keertje krijg je deze tegenvaller.

Kolere boeven !!

Van alle NA’s die ik wel heb kunnen omarmen valt er geen eentje tegen… elke aankoop is wel overwogen :lying_face:

2 likes

Zie het positief:
Iemand die achter het net heeft gevist bij de prachtige deal heeft hem nu alsnog, en ik heb ervan geleerd!

:+1:t2:

2 likes

Vintage NOS duikertje gekocht dat letterlijk een duikertje bleek. Het was de damesmaat… :blush:

En, volgens mij ook dit jaar, zo’n negatief venster GShock… nooit meer !

3 likes

Ik kan alleen maar zeggen, koop geen Zenith vintage op eBay van een Italiaanse verkoper.
Ik weet het, iets met scheren en een kam, maar het is in ieder geval mijn goede voornemen voor de rest van mijn leven.

4 likes

Herkenbaar

2 likes

Mooi zo :+1:

Als stunt is de inkoopactie goed gelukt, ik zou het vervelend (niet meer dan dat) vinden als forumleden het een slechte ervaring vonden.

Leuk topic wel. Kan niet kiezen welke de grootste tegenvaller was…

Zo nog eens bekeken vond ik de BB 58 Blue misschien wel de grootste tegenvaller :thinking:

4 likes