Grootte horlogeverzameling

Ik vroeg mij af, zo al jullie horloges hier te zien, te ruil, te koop e.d., hoeveel horloges hebben jullie zoal in je verzameling??

Ik heb 6 polshorloges en 7 zakhorloges…

Ik heb eveneens 6 polshorloges, 1 zakhorloge (van de over-overgrootvader). Dan nog wat oudere niet werkende spulletjes :wink:

Ik vermoed dat er nog wel wat bij gaat komen op termijn aangezien ik nog nooit een horloge verkocht heb, ik geraak er teveel aan gehecht denk ik :smiley:

ah NielsZ dat heb ik dus ook!
ik weet zeker dat het zich uit gaat breiden… maar het budget he, alles wat ik leuk vind is zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo duur man :slight_smile:

Heb speciaal voor jou even de horlogekisten gecheckt en ik kom uit op 7 vintages (+/- 20 jaar of ouder) en 8 moderne horloges. En dat vind ik eigenlijk teveel. Maar toch koop ik er af en toe weer een bij en gaat er zelden een weg. Voor de horloges die ik nu heb, heb ik voor bijna allemaal wel een heel goede (of iets minder goede) reden’ om ze niet weg te doen. Terwijl ik eigenlijk 80% van de tijd naar een van m’n drie favoriete (moderne) duikers grijp…8-):slight_smile:

ha TagEd

thnks, ja dat gebeurt mij ook meestal, ik grijp in eerste instantie naar de favoriet… :slight_smile:

RobertGerard Schreef:

ah NielsZ dat heb ik dus ook!
ik weet zeker dat het zich uit gaat breiden…
maar het budget he, alles wat ik leuk vind is
zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo duur man
:slight_smile:

Haha ja ik heb hetzelfde probleem :frowning: Dus er zal het komende jaar of jaren wel niets meer bij komen. Ik studeer nog dus het is niet dat het geld binnenstroomt :smiley:

amai nee, kan me indenken :slight_smile:

Momenteel 12 stuks. Eigenlijk wil ik naar 10 max, maar ik kan niet besluiten welke ik dan weg zou moeten doen. Ik heb ze allemaal nodig! :+

17 stuks, moderne automaten en handopwinders, daarnaast een gouden zakhorloge van mijn opa en mijn 1e horloge ooit gekregen van mijn vader.
Helaas voor mijn bankrekening heb ik momenteel nog 5 horloges op mijn wishlist staan die ik voor eind volgend jaar wil hebben…tis een ziekte…

Momenteel 7 horloges, vintage, handopwinder, automaat en quartz, van mezelf mag ik maximaal 8 horloges hebben. Ik kan geen enkele reden verzinnen om er meer te hebben. Horloges die ik ook echt wil dragen.

In de horlogedoos passen 8 horloges.

Ik heb onlangs 10 horloges uitgekozen die ik de komende tijd ga dragen, wat niet is geselecteerd gaat naar de veiling (55 stuks), daarnaast heb ik ondertussen alweer 13 horloges waar het nog bepaald moet worden (die ga ik eerst even netjes maken) en een reeks projecthorloges. Maar om het eenvoudig te maken, tien dus…

1 zakhorloge en 6 polshorloges (5 vintage en 1 nieuw gekocht).

Ik heb op dit moment 7 horloges; als ik jullie berichten zo lees valt dat nog mee!

5 polshorloges. 3 Omega’s, 1 Panerai en een Seiko.

Ik heb 9 horloges, 2x quartz en 7x automaat.

Ik vind dit iets te veel. Er staan 3 horloges op de verkoopnominatie. Daarnaast heb ik nog een kleine wishlist.

Het blijft lastig :slight_smile:

Hier 10 horloges waarvan er 2 weg mogen (staan te koop)

7 seiko waarvan 1 Quartz en 1 kinetic dus ook Quartz rest automaat
2 Tissot T-Touch
1 Edox automaat

En ik zie nog dagelijks hier horloges langs komen die ik ook wel mooi vindt maar ik hou me in. Draag er eigenlijk maar 3 regelmatig. Dus dat zou voldoende moeten zijn :slight_smile:

Valt hier erg mee dan, collectie is 2 zakhorloges en 2 polshorloges, 1 vintage en 1 moderne seiko.
Ben meer van t opknappen en verkoop veel door als het opknappen klaar is. Echter nooit horloges met grote waarde gehad.
Daarnaast wel veel bakken met rommel(uurwerken en horloges voor onderdelen).

Ik heb op het moment 25 horloges, waarvan helaas wel 7 miniinthebox horloges (chinese troep)… Deze zijn alleen al wat ouder, uit de tijd dat ik horloges gaaf vond, maar er geen geld voor had :stuck_out_tongue:
Een paar weken terug had ik echter nog 31 horloges. Dat was wel echt teveel en nu probeer ik dus een paar horloges te verkopen die ik bijna niet draag en toch wel een paar tientjes opbrengen. Zo probeer ik te sparen voor een Seiko SKX007. Dan blijft het allemaal wat meer binnen de perken en kost het onderaan de streep net wat minder.

Maar het probleem van hechten aan horloges heb ik ook… Dus ik vind het stiekem dan ook best lastig om een horloge weg te doen, maar voor de juiste prijs doe ik het wel.

Hier een stuk of >70

slechts 3 automaten / 4 handwinders / 1 kinetic
de rest alleen maar quartz, waaronder 5 uit de jaren 80
verder een paar dames / unisex.
merken vn Casio / Axcent Scandinavia / Lorus / Olympic
Timex.
en wat extremiteiten zoals Ottimo / Police / NOW / Fubu
Alessi / Commodoor/ Carola .

grtz Gerard

Ik heb er 10, allemaal het goedkopere segment, 1 vintage handwinder, een vintage quartz (van opa), 2 automaten en 6 moderne quartz. Dan nog wat los spul dat niets waard is en/of stuk is.