Grootte horlogeverzameling

In het algemeen gevraagd, eerder zei ik dat ik 8 horloges voldoende vind. Ik lees hier andere getallen en bij sommigen zeggen er ook bij dat het om horloges van mindere kwaliteit gaat. Dan heb je er 20+ staan, maar waarom?

12 polshorloges. Ik noem het bij mij al een lichtelijke verslaving, ben nog lang niet klaar met mijn verzameling.

Zijn daarom niet allemaal dure klokken. Niet altijd evenveel geld over daarvoor. :slight_smile:

38, De meeste vintage. :)-D

bullit Schreef:

In het algemeen gevraagd, eerder zei ik dat ik 8
horloges voldoende vind. Ik lees hier andere
getallen en bij sommigen zeggen er ook bij dat het
om horloges van mindere kwaliteit gaat. Dan heb je
er 20+ staan, maar waarom?

Mijn drijfveer is soms dat ik een horloge koop als
bijvoorbeeld een aandenken aan iets of iemand
en verder ook uit nieuwsgierigheid naar een bepaalde functie, of een extreme korting.
ook leer je aldoende door foute aankopen wat je wel
wilt kopen of dragen en uiteindelijk zul je dan
betere keuzes maken.
daarnaast natuurlijk het verslavende of simpelweg
dat je gekke aankopen doet tijdens vskanties of WK voetbal etc.

Heb er nu 3 (Casio, Tissot, TW Steel) maar wil er max 5 anders worden ze toch niet allemaal gedragen. 1 daarvan moet iets heel bijzonders zijn. Wat weet ik nog niet helemaal.

Hoi,

18 polshorloges (7 handwinders, 3 quartz en 8 automaten).

2 zakhorloges.

Merken oa. Roamer, Glycine (2), Deep Blue (3) en Magrette.

Vind ik veel te veel, maar ik kan er maar moeilijk afstand van doen :slight_smile: Wel net van 23 naar 18 afgebouwd, dat is een begin.

Groet Tecco

Wat mij onderhand opvalt is dat flink wat antwoorden “vind ik eigenlijk (veel) te veel” bevatten. Ik ben benieuwd hoe dat komt. Kan je er geen afstand van doen? Heb je zoveel miskopen gedaan? Heb je geen zelfbeheersing?

Vintage1982 Schreef:

Wat mij onderhand opvalt is dat flink wat
antwoorden "vind ik eigenlijk (veel) te veel"
bevatten. Ik ben benieuwd hoe dat komt. Kan je er
geen afstand van doen? Heb je zoveel miskopen
gedaan? Heb je geen zelfbeheersing?

Bij mij is het een combinatie van geen afstand kunnen doen van de oudere horloges en veel impulsaankopen… Zeker een paar jaar terug kocht ik zeer impulsief horloges via miniinthebox of af en toe Ebay. De laatste paar maanden is dat heel wat minder geworden, maar bijvoorbeeld die horloges van miniinthebox die kun je niet verkopen. Die kosten nieuw maar 5 euro, en dan heeft verkopen ook geen zin mijner inziens. Weggooien vind ik vervolgens zonde…
Dat is het probleem dus bij mij. Niet echt weg kunnen doen… Maar het begin is er, er gaan er (eindelijk) wat weg.

Ik heb er 32 waarvan 7 vintage eigenlijk iets teveel (:smiley:

Carpe tempus Schreef:

bullit Schreef:

In het algemeen gevraagd, eerder zei ik dat ik
8
horloges voldoende vind. Ik lees hier andere
getallen en bij sommigen zeggen er ook bij dat
het
om horloges van mindere kwaliteit gaat. Dan heb
je
er 20+ staan, maar waarom?

Mijn drijfveer is soms dat ik een horloge koop
als
bijvoorbeeld een aandenken aan iets of iemand
en verder ook uit nieuwsgierigheid naar een
bepaalde functie, of een extreme korting.
ook leer je aldoende door foute aankopen wat je
wel
wilt kopen of dragen en uiteindelijk zul je dan
betere keuzes maken.
daarnaast natuurlijk het verslavende of simpelweg
dat je gekke aankopen doet tijdens vskanties of WK
voetbal etc.

iedereen betaalt wel leergeld die interesse heeft in horloges. Ik heb nog niet de drang gehad om mijn miskopen te bewaren. Deze gaan dan wel redelijk snel de deur uit, als ze verkoopbaar zijn.

9 hier…1 omega, 1 Bulova, verder vooral Seiko. Wellicht binnenkort wat inkrimpen om een grail te kopen… Veel vintage is ook veel onderhoud.

16 stuks

Seiko SKX007, Seiko Samurai, Seiko BFK mod, Seiko Monster, Citisen EcoZilla, Roamer Competance, Victorinox Seaplane, Steinhart Nav-B uhr, Tissot PRS516, Tissot Seamaster Chrono, Glycine Airman SST Hamilton X-Copter, Alpina Avalanche Extreme Regulateur, Oris Williams F1 Chronograph, Omega Speedmaster Reduced gd-st,Rolex Submariner gd-st.

1 quartz, 1 kinetic, 3 handopwinders (Unitas), 12 automaat

Er hoeft niet zonodig wat weg, maar soms is verkopen om budget te hebben voor een nieuwe aankoop best leuk.

Genesis

11 (elf)

Vintage1982 Schreef:

Wat mij onderhand opvalt is dat flink wat
antwoorden "vind ik eigenlijk (veel) te veel"
bevatten. Ik ben benieuwd hoe dat komt. Kan je er
geen afstand van doen? Heb je zoveel miskopen
gedaan? Heb je geen zelfbeheersing?

Voor mij is het de 2e keer dat ik een verzameling opbouw, ooit bijna alles verkocht en daar voor het grootste gedeelte spijt van. Echter weet ik nu exact wat ik wil, welke stijl/grootte/budget ik wil en heb.
Teveel, ja stiekem wel, maar er is zoveel moois en ik kan het me doorgaans veroorloven. Commentaar van het thuisfront is nihil als ik zo naar haar tassen/kleding/schoenenverzameling kijk.
Dus voor mij geldt teveel, maar waarom ook niet…

5 a 7 vind ik een prima collectie.

Heb er 7

3 duikers.(alle automaat)

3 dressers.(2 automaat 1 handwinder)

1 toolduiker/beater.(quartz)

Flieger heb ik nog niet en ook geen chrono.

Dus zal ik op termijn 1 duiker en 1 dresser wegdoen om een mooie flieger chronograaf aan te schaffen dan zit ik op zes horloges in de collectie en dan zal er hooguit nog een mooie GMT bijkomen en heel misschien een Master of G.

8 maximaal en dan vind ik het wel prima.

Groeten.

Noel.

Ik heb een probleem volgens, ik ben een verzamelaar met een veel te brede interesse…:slight_smile:
Mijn voorliefde is wel mechanish en dan duikers enchronografen.
Maar dan kom ik weer wat tegen zoals onlangs een oude Raketa 24H…wat moet je dan? Dus toch maar meegenomen. Een paar maanden geleden kreeg ik opnieuw een aanbieding om een oude horlogemakerswerkplaats over te nemen…Kon ook dat niet laten lopen. Ik heb veelteveel verzameld in de loop der jaren maar vind het dan weer jammer als er klokjes niet gedragen worden…vandaar de grote opruiming.

22 waaronder 1 zakhorloge

Van de 22, 3 quarz (1 kinetic), 3 automaten rest handopwinder.

12 keer vintage

ik kwam laatst een postzegelverzamelaar tegen…die had meer dan 3000 postzegels…dus wat is teveel?..:slight_smile:

harb Schreef:

Ik heb er 32 waarvan 7 vintage eigenlijk iets
teveel (:smiley:

RobertGerard Schreef:

Ik vroeg mij af, zo al jullie horloges hier te
zien, te ruil, te koop e.d., hoeveel horloges
hebben jullie zoal in je verzameling??

Hoeveel ?
Wat is veel ???
Wat is weinig ???
En wat is de relevantie hiervan ???

:wink: :wink: :wink:

Wat voor mij veel is - is voor een ander weinig en vice versa …

Stel je hebt 10000 euro om aan je hobby te geven - koop je dan één (of enkele) grail(s) of koop je eerder een massa lower end horloges (die die mss veel betere value for money zijn) ?

Ieder zijn ding.
Dat maakt het zo’n mooie hobby.

Ik heb er ondertussen heel wat … hoeveel dat er precies zijn ?
Ik tel ze niet meer :wink:

5 polshorloges, 1 zakhorloge.

Dit is voor mij een mooi aantal, waarbij ze allemaal voldoende gedragen worden en ik kan de complete range bestrijken: een chrono, een duiker, dresswatch, vintage een beater …
Als ik meer ga kopen, dan zijn het in de regel duikers, maar dan is er 1 die over de rest regeert en die draag ik, waardoor de rest moet wijken.

Mis eigenlijk nog een " field" watch, nu ik eraan denk.