Grootte horlogeverzameling

ha ja viel mij ook al op, maar wat is inderdaad te veel? voor je hobby heb je veel over, toch?

en die krengen kan ik niet wegdoen omdat ze mij mateloos intrigeren, dat getik, het bewegen noem maar op :slight_smile:

Ik heb er xx , allemaal in het xxxxxxxx segment en heb er meerdere , van sommige wel xx, van hetzelfde referentie nummer , en 90% van hetzelfde merk maar allemaal vintage (pre 1980)

Ik heb altijd moeite met dit soort topics , enerzijds omdat het niemand wat aangaat en anderzijds omdat het een verslaving is . En dan gaat het niet eens om het ‘hebben’ maar om de ‘jacht’ en het euforische gevoel als je eindelijk , na jaren zoeken, weer vind waar je al die tijd naar op zoek geweest bent

Hetzelfde gaat op voor parts, bezels, wijzers, wijzerplaten , kasten etc

Je kunt ee nooit genoeg van hebben omdat je ze nodig hebt om een frankenhorloge weer origineel te maken

Op het moment 5, maar heb een horlogedoos waar er 6 in kunnen. Zelf vind ik 7 het maximum. 6 in de doos en 1 afwisselend om de pols.

Slider@7 Schreef:

Ik heb er ondertussen heel wat … hoeveel dat er
precies zijn ?
Ik tel ze niet meer :wink:

Het zijn er te veel als je de tel kwijt raakt :wink:

Ik ben de tel kwijt. Al jaren. Het past nog in de lade, als de lade niet meer dichtkan heb ik er te veel.

Dick

Ik heb alleen een paar seiko’s en een paar monsterssss :smiley:

gratje Schreef:

Ik heb alleen een paar seiko’s en een paar
monsterssss :smiley:

Hahah kent niemand je nog in dit topic…:wink:

Bye the way.
ik heb 4 mooie polshorloges
en 1 vintage zakhorloge (erfenis opa)

Maar de wishlist is endless…pffff

Ik ben al jaren bezig. Af en toe krijg ik wat en ik koop vaak horloges die mechanisch kapot zijn en cosmetisch nog mooi. Opknappen en ik heb met een beperkt budget weer een leuk horloge erbij. Ik denk dat ik minstens 100 lopende horloges heb en dan nog een heleboel kapotte als lange termijn project/ onderdelen donor. Ik zeg heel vaak dat ik stop met verzamelen maar dan komt nét die ene voorbij die ik héél graag wil hebben en die ik dacht nooit te kunnen vinden e.d…

Heb mezelf tijd geleden ook wijsgemaakt dat de grootte van de horlogedoos op een natuurlijke wijze je collectie in toom houdt. Totdat je gewoon telkens extra horlogedozen koopt …

Ben mezelf nu aan het wijsmaken dat flipperen helemaal niet verkeerd is. Zodra dit geland is, hoop ik de collectie terug te brengen. Heb nu 20+ horloges waarvan merendeel vintage.

4 automatische horloges en daar gaat dit jaar een 5e bij komen.

Cricket33 Schreef:

Ben mezelf nu aan het wijsmaken dat flipperen
helemaal niet verkeerd is. Zodra dit geland is,
hoop ik de collectie terug te brengen. Heb nu 20+
horloges waarvan merendeel vintage.

Ik stel voor te beginnen met die Radiomir. Daar wil ik best bij helpen :wink:

Al zal het denk ik eerder die Longines worden…

Ik dacht eerst dat 11 de max was, in mijn horlogedoos konden 10 stuks, 1 om de pols dus tsja…
Inmiddels is de 2e koffer bijna vol en heb ik nog e.e.a. op mijn lijstje staan.
Zolang de rekeningen betaald blijven en iedereen happy is kan het geen kwaad denk ik.

Niet alleen verstand van horloges, maar ook mensenkennis :slight_smile:

Mijn horlogeverzameling is sinds kort gekrompen met 1 en dat voelt NIET goed:)

Collectie wordt steeds kleiner, heb nu ongeveer 5-10 polshorloges… Iets van 4 “echte” en paar voor de grap zoals een casio en Swatch;).

Maar TS, heb je een plaatje van je zakhorloges bij elkaar? Ben benieuwd!

Had ooit 250+ horloges waarvan ik er een stuk of tachtig echt de moeite waard vind. Van een euro klokkies tot Vintage tot een paar high end merken. De enige lijn die er in zit is mijn voorliefde voor LED horloges uit de jaren zeventig en de merken Rado en Omega waar ik meerdere van bezit.

Ben nog al een chaoot mede door mijn ADHD en heb ze niet allemaal bij elkaar liggen. Eerder door heel het huis en nog een deel bij mijn ouders. Alles werkt ook niet eens, deels doordat ik dan veel batterijen blijf vervangen of ze schoongemaakt of nagekeken moeten worden. Als ik vroeger op een rommelmarkt een mooie vintage tegenkwam of bandjes onderdelen dan ging dat mee voor later…
Daarnaast geef ik regelmatig iets weg of krijg ik iets aangereikt via kennissen, collega’s etc.

joseppe,…adhd,…ik heb het oowk…Aan De Horloge Dementie…liggen overal!