Gruen military

Mooie Gruen.

1 like

:star_struck: Mooie toevoeging aan je verzameling :+1: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Heel veel plezier met deze prachtige Gruen!!:watch:

1 like

Nee, deze meet juist iets wat een risico is voor de zwemmers. :rofl: het is iig een handig tasformaat in de vorm van de geiger muller tube die erin zit. Volgens mij is deze niet meer te bestellen, maar ik zie op amazon een vergelijkbaar model.

Juist. Lekkere laag radioactiviteit op de wijzers. :sweat_smile: Aan de achterkant meet ik 6 microsievert.

Kast kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken, een mooi platter glaasje en onderhoud aan het uurwerk. Sluit achteraan in de omvangrijke rij. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Mooi stukje over nog mooier horloge :clap:

1 like

JeremyClarksonLaughFacepalm

Prachtexemplaar! Maar ja, een stevige jongen qua straling. Wil je niet eventjes tussen de soep en de patatten openmaken, zeg maar. :sweat_smile:

Moet je maar eens opmeten, wie weet. :wink:

1 like

In het radioactiviteits draadje werd vrij geschrokken gereageerd op mijn 55 microsievert brokkelig los radium knaller. Die zit dan ook veilig opgeborgen in een metalen doos, in een metalen doos, in een metalen doos ergens bovenop de kast :sweat_smile: (het is geen lood, maar een paar lagen staal werkt ook goed)

2 likes

Ik ben niet zo panisch en dit is niet brokkelig los. :sweat_smile: Maar ik zou bij voorkeur de wijzerplaat niet langdurig richting mijn organen willen dragen. En aan de wijzerplaat likken is bij geen enkel horloge met radium verstandig.

De oorspronkelijke eigenaar van dit horloge zal niet meer leven. Ik acht de kans echter klein dat dit horloge zijn dood is geworden. :roll_eyes:

Overigens zou deze nog wel eens kunnen winnen qua straling:

2 likes

Heel erg mooi!

Die gaat flink tekeer inderdaad, dragen in de buurt van je zaakje is niet aan te raden…

1 like

Dit zijn toch wel serieuze dosis tempi, niet iets om in je broekzak te dragen.

1 like

Scheelt dat ik die niet heb. :rofl:

Nog even opgezocht:

Bedankt voor de uitgebreide toelichting, wat een historie! Veel plezier met het horloge. Ik hoop op foto’s na de opknapbeurt.

1 like

Schitterend ding, ook schitterend gedocumenteerd! Bedankt dat je dat met ons deelt! :star_struck:

1 like

Geldt ook voor vrouwelijke genitaliën :blush:

1 like

Mooie historie! Leuk om even te lezen!

1 like

Mooie NA. Gefeliciteerd. Ziet er goed uit voor haar (zijn?) leeftijd.

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd :+1:
Altijd ruimte in een collectie voor nog een zakhorloge :innocent:

1 like

Als ze maar anders zijn dan de rest, of goedkoop. In dit geval beide. :rofl:

Wel een lawaaimaker. Ik zit op 3 meter afstand en hoor haar vrolijk tikken.:sweat_smile:

1 like

Of je hebt een goed luisterend oor. Ik heb bepaalde polshorloges waarop de jeugd hier in huis ook wel eens reageert: Pap wat tikt dat ding hard……… terwijl ze een bank verderop zitten :joy:

Een horloge leg ik niet naast mijn bed op het nachtkastje. Daar werd ik zelf knetter van…… kastje werd een klankkast. Die heb ik verplaatst naar de ladenkast aan de andere zijde van de slaapkamer :see_no_evil:

1 like

Ja dat kunnen die oude zakhorloges wel :sweat_smile:

1 like