H E L P / Advies gevraagd aankoop 0<2k.

Goedemorgen liefhebbers en kenners,

Sinds een paar maanden (actief) aan het kijken om een klokje aan te schaffen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel op de markt en er is nog meer wat ik mooi vind.

Wat zoek ik?
Een horloge om dagelijks te dragen. Dit zal zijn naar kantoor en in mijn vrije tijd. Het liefst ‘past’ het horloge ook bij vrijetijdskleding! :wink: Het hoeft absoluut geen nieuw model te zijn. Vinted en tweedehandsmodellen hebben mijn voorkeur. Materiaal van horlogeband gaat de voorkeur naar staal.

Budget
Max. 2k.

Modellen die ik mooi vind
TAG Heuer Formula 1 Quartz
TAG Heuer Aquaracer 300
TAG Heuer Carrera
Breitling Superocean
Tissot Seastar 1000 powermatic 80
Omega Seamaster 300 (boven budget)
Tudor BlackBayGmt & Submariner (boven budget)

Ik ontvang graag jullie tips/adviezen en waar op te letten bij het kopen van een horloge.

Dank voor jullie input!

Aleks

5 likes

Hier zeggen we horloge. Een klok hangt aan de muur…

Ik zou uitkijken naar een Tudor black bay 36 ( gebruikt)
Zou moeten lukken en is een GADA. Succes met je zoektocht. Plaatje :point_down:

4 likes

Horloges tussen 1 en 2k zijn een lastige categorie vind ik vaak net niet of juist overpriced. Ik zou of tot ongeveer 1k zoeken of wat meer uitgeven dan 2k indien dat mogelijk is natuurlijk.

2 likes

Thanks voor je opmerking. Dat ligt er maar net aan hoe groot je pols is :wink:

Tudor ziet er tof uit! Eens kijken

Doorsparen. In de 1 tot 2k is lastig. Tussen 2 en 3 heb je de hele tudor range zowat

2 likes

Er wordt altijd meteen geroepen om door te sparen… Misschien is 2k voor een horloge voor een groot deel van dit forum maar wisselgeld, maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat iemand gewoon niet (veel) meer aan één gebruiksvoorwerp uit wil geven. Daarnaast is Tudor ook niet zaligmakend in mijn optiek.

Er zijn in de range van 1-2k volgens mij genoeg merken die mooie horloges maken, denk bijvoorbeeld aan Oris met hun Aquis, Diver 65 of Big Crown Pointer Dates, Longines met de Hydroconquest of hun Spirit-lijn of Nomos met de Club, Orion of Tangente. Veel variatie in uiterlijk dus voor ieder wat wils.

20 likes

Je bewijst m’n punt. Ik zou doorsparen. Dit is t niet.

1 like

Een omega Seamaster professional 200m misschien?

15 likes

3 likes

Goedemorgen Aleks,

Wat super dat je op zoek gaat naar een horloge voor dagelijks gebruik. De modellen die opnoemt zijn stuk voor stuk erg mooie horloges.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik ook kijken naar de wat minder gezochte speedmasters zoals de speedmaster reduced:


Of misschien de Mark II.

Beide zijn wel voor 2 te vinden maar je moet goed zoeken en bewust zijn van de onderhoudskosten.

2 likes

Oris kan jou ook prima helpen .

En dit? Vind dit ook wel passen in jou verhaal.

Uiteraard net over budget, maar he daar is t HF voor.

10 likes

Dank je wel! Nu ik je opmerking lees denk ik dat ik geen idee hebt wat voor onderhoudskosten er bij komen kijken. Ga hier wat meer over lezen. Thanks voor de tip!

Dank je wel! Dit is inderdaad het bedrag wat ik er nu aan wil/kan besteden. Gezien de huidige energieprijzen ben ik al blij dat dit kan :rofl: Dank voor je bericht!

2 likes

Black Bay 36 zoals eerder genoemd een goede optie. Iets anders qua stijl maar ook erg geschikt en binnen budget is de Longines Legend Diver.

8 likes

Als hij het bedrag op zou kunnen rekken tot 3k had hij dat wel vermeld denk je niet?
Vreemd zulke niet relevante adviezen.

@Aleks Kijk wat je mooi vind, misschien weet je er wel 2 binnen het budget te vinden! Kijk eens naar een tweedehands Longines Hydroconquest bijvoorbeeld, past er misschien wel een TH F1 naast :angel:
Laat je niet wijs maken dat iets binnen je budget ‘het net niet is’ want dat zul je zelf moeten ondervinden :wink:

6 likes

Ik heb nu 3 maand een Tissot Gentleman en deze bevalt mij erg goed. En voor 850 euro ruim binnen je budget.
Plaatje voor de sfeer

11 likes

Tientallen opties voor tweedehands tot 2K, teveel om te noemen. Qua merken zijn aardig wat suggesties al…hoeft echt niet meer uit te geven om een prima horloge te kopen.

3 likes

Welkom op HF Aleksandar. Voor jouw budget zijn er voldoende opties. Certina, Tissot, etc. passen is de suggestie van mijn kant. Daarnaast Longines en de genoemde en getoonde Tudor. Op staal voor jouw budget zou ik ook de Spirit van Longines gaan passen.


Succes met de zoektocht en laat ons straks weten wat het uiteindelijk is geworden

8 likes

Enkele suggesties die tweedehands of zelfs nieuw zeker binnen budget vallen:

  • Oris Big Crown Pointer Date
  • Oris Divers 65
  • Oris Aquis
  • Longines Legend Diver
  • Sinn 556 (i of A)
  • Doxa Sub 200
  • Doxa Sub 600T
  • Nomos Club Campus
  • Nomos Orion

Ik heb zelf een Aqua Terra van 2006 kunnen vinden voor onder de 2k, maar daar heb ik wel wat geluk mee gehad :slight_smile:

Veel succes!

4 likes

Welkom op HF, Aleks!

Ja, gave horloges! Ik heb ze toevallig alledrie en kan zeggen dat ze eigenlijk allemaal behoorlijk veelzijdig zijn -zoals jij ook zoekt-, kwalitatief goed in elkaar zitten en er natuurlijk gewoon goed uitzien.
Voor een Formula 1 ga je, binnen je budget, slagen voor een nieuwe. Voor de overige modellen zou ik eens m’n licht opsteken bij Ten2Two, Q-Watches en B&O. Dit zijn betrouwbare handelaren met verstand van zaken en passie voor horloges.
Veel succes en plezier met je zoektocht!

2 likes