H E L P / Advies gevraagd aankoop 0<2k.

Service van een Speedmaster Reduced is zo’n € 700,- bij Omega zelf. Overigens ga je een net exemplaar niet meer vinden onder de € 2000,-. En als je hem vind is bovenstaand genoemde service waarschijnlijk nodig :wink:

3 likes

Tweeduizend euro is meer dan voldoende!

15 likes

Niet [quote=“TagEd, post:20, topic:418107”]
Welkom op HF, Aleks!
[/quote]

Dank je wel!

Ik zat online voornamelijk bij Chrono24 en Catawiki te kijken. Dank voor je tips.

1 like

Een Christopher Ward C60 Elite; meer heb je niet nodig :innocent:

Of een Sealander:

7 likes

Dan zou ik geen advies meer geven wanneer iemand vraagt om een horloge tot 2k. Dit is duidelijk een categorie ver beneden jouw standaard.

3 likes

Niet zo huilen.

Als hij 200-500 euro bijlegt is een Tudor BB diver gewoon in bereik. Dat is praktisch hetzelfde horloge als de GMT die hij in zijn optielijst heeft staan. Voor 1k extra staat de GMT in het blauw.

Dan heb je wat je wilt, ipv een compromisklok.

1 like

“Don’t buy watches under 2,000 Euros. They’re all f#cking crap!”
Best Archies GIFs | Gfycat
:wink:

2 likes

Is Tudor daarvoor niet in het leven geroepen? Ik wil eigenlijk een Rolex maar… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je bent me net voor :sweat_smile:

1 like

Tuurlijk. Maar inmiddels is een Tudor natuurlijk niet meer een rolex met ingekocht uurwerk.

Designs zijn misschien vaak geinsprireerd op vintage rolex, maar hebben wel een eigen smoel.

2 likes

Welkom! Zoals Guus al aangeeft, de Longines HydroConquest is een prachtige horloge en in meerdere prijsklassen onder de 2k te verkrijgen.

Daarnaast meerdere kleuren en diameters. Dus lekker veel keus :smiley:

En om het zoeken te vergemakkelijken, hier het linkje naar de site van Longines:

https://www.longines.com/en-nl/watches/sport/diving/hydroconquest?gclid=EAIaIQobChMIhp2Z6-i5-gIVEc13Ch0Now0AEAAYASAAEgLe0vD_BwE&product_list_dir=desc&product_list_order=price

Succes met je zoektocht en ben benieuwd wat het geworden! :blush:

3 likes
  1. Formaat passend bij polsmaat en stijl van het horloge.
1 like

Hier ben ik het mee eens. Dit is de beste aankoop in mijn verzameling. Prima te onderhouden sellita uurwerk. Mooi design, uitstekende bracelet met ratchet clasp en quick release.

En wellicht wat inspiratie hier en daar maar heeft zijn eigen gezicht.

3 likes

Uitgefaseerd uit huidige Superocean collectie maar nog wel goed te vinden (oa Chrono24 voor 2500-3000, wellicht 2e hands nog minder). Mooi ‘dresserig’ met stalen band, koop er de Breitling rubberen band bij voor in de zomer. Winner.

5 likes

Maar wel een vrij lelijke smoel :grimacing:
OK, dat is uiteraard een smaakkwestie :blush:, maar zo’n bb36, brrr, voor mij is dat zo ongeveer het lelijkste horloge op aarde :face_vomiting:

Oh, ik vind m een beetje degelijk. Doet me denken aan zo’n Dresskx.

Mooie horloges trouwens voor t geld.

Die vind ik ook lelijk. Die dikke lumedots trekken het hele horloge uit balans. Bij een duiker werkt dat door de nogal aanwezige bezel prima, maar zodra je die weghaalt heb je gewoon een duiker waar de bezel vanaf gevallen is :grimacing:

Ik ben lichtelijk verslaafd aan divers en maxidials. Wellicht dat ik het daarom wel mooi vind :stuck_out_tongue:

Overigens vind ik de Oyster perpetual look van de dial ook wel mooi:

1 like

Gezien de populariteit van de bb ben je blijkbaar niet de enige :grin:

Die Citizen vind ik wel mooi :+1:

Veel van die horloges zijn jong gebruikt rond de 1k te vinden. Daar retail voor betalen zou ik never doen.