Me neither. Alleen als afschrijven je hobby is.
Dat geldt voor bijna alle merken los van bijv Rolex, PP en AP. Een goede tweedehands is dus in bijna alle gevallen wel aan te raden.
Maar goed, een hobby mag ook gewoon geld kosten.
Als afgevaardigde van de groep tweedehands kopers zeg ik, vriendelijk dank.
Als ik een horloge met fikse korting kan regelen, dan hoef ik niet per se te wachten totdat ik dat specifieke model ergens tweedehands kan kopen.
De seamaster 300 Quartz valt toch nog wel binnen budget te vinden?
Onverwoestbaar, echte klassieker, strapmonster, wave dial, wat wil je nog meer?
Dit is mijn seamaster, niet mint, wel zorgeloos dragen.
Vrees ervoor
Naar mijn bescheiden mening kan je in jouw prijsklasse zeker gave horloges vinden zolang je ze niet nieuw wilt hebben. Ook heritage merken, zoals er al een paar voorbij zijn gekomen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Omega Speedmaster date (3513.30). Mooi ding met veel heritage, op staal en staat net zo goed bij een jasje als een t-shirt.!
Ik zou zeker op https://ten2two.nl/ kijken. Daar vind je in elke prijsklasse wel leuke horloges.
Deze Colt’s gingen in Roermond met 30% korting weg ( discontinued ) dus pre-owned moet wel lukken voor rond de €2K.

Als ik een horloge met fikse korting kan regelen, dan hoef ik niet per se te wachten totdat ik dat specifieke model ergens tweedehands kan kopen.
Als ik een horloge gaaf vind en ik vind de prijs-/kwaliteitsverhouding o.k., dan koop ik het gewoon. En als ik op dat moment niet een heel nette gebruikte tegenkom, dan koop ik het dus nieuw. Dat gemiep over een beetje afschrijving!
Schiet toch op! Volgens mij zitten de meeste HFers niet in de bijstand. En, zoals hierboven -wat mij betreft- al terecht opgemerkt: een hobby mag best wat geld kosten!
Ik ga toch niet bij ieder horloge dat ik koop een rekenmodel maken van wat het me zou kosten als ik het wanneer verkoop??!!
Doe effe normaal! Ik ben een horlogeliefhebber. Geen boekhouder!

Een horloge om dagelijks te dragen
Ik denk dat je een Nomos Ahoi Neomatik zou moeten kunnen opsnorren voor zo’n 2K, tweedehands.
Maar nieuw… Tja…

Dit zal zijn naar kantoor en in mijn vrije tijd. Het liefst ‘past’ het horloge ook bij vrijetijdskleding!

voorkeur naar staal.
GS quartz is natuurlijk nieuw mogelijk voor dat geld.

waar op te letten bij het kopen van een horloge.
- Zit het lekker?
- Vind je het mooi?
Zo ja, prima.
Als ik bijvoorbeeld een Oris Pointer date van een paar maanden oud voor dik 500 minder kan kopen dan is dat voor mij een flink bedrag.
Een gulden advies, koop niet van die vintage rommel, dat rammelt aan alle kanten.
Rond de 3500,- zitten echte pareltjes nieuw te koop, en helaas dat is wat prijzig.
Tot 2000,- zou ik me lekker richten op een merk wat overkoepeld word door Swatch.
Denk aan longines, Union, oid.

is dat voor mij een flink bedrag.
Ja, daar ga ik natuurlijk niet over.
Maar ik heb moeite met dat zunige gedoe dat ik hier vaak zie. Koop gewoon wat je gaaf vindt en doe niet zo moeilijk over een beetje afschrijven. Tenzij je het echt niet kunt betalen, natuurlijk. Maar dan moet je misschien even je prioriteiten op een rijtje zetten: horloges zijn sowieso een zinloze uitgave. Je hebt er hoogstens één nodig en een Seikootje 5 voldoet dan prima. Ga je 30 jaar probleemloos plezier van hebben!
Ik zie hier regelmatig dat iemand een zo duur mogelijk horloge wil, maar er vooral nauwelijks iets voor wil betalen en dat vind ik zo ontzettend cheap. Nou ja, ieder z’n ding, I guess. Ik ga weer 'ns verder. Ciao!
Precies dat.
Koop niet wat je niet kunt kopen.
Helaas…

Tenzij je het echt niet kunt betalen, natuurlijk. Maar dan moet je misschien even je prioriteiten op een rijtje zetten:
Ik doe geen onverantwoorde uitgaven maar dat betekent niet dat een besparing van een paar honderd euro voor mij niet heel aantrekkelijk is.
Oh, maar dat ben ik met je eens, hoor. Als ik een horloge dat ik graag wil in schitterende (jong) gebruikte staat kan kopen van een betrouwbare verkoper, doe ik dat ook. Maar als dat niet kan en ik wil het toch graag, dan koop ik het nieuw. En misschien dat ik, als ik het ooit verkoop, er wat op afschrijf dan. Nou en? Ik eet er gelukkig geen boterham minder om. Anders zou ik het niet doen. Ik koop wat ik kan kopen en doe dan verder ook niet al te moeilijk. Dat houdt voor mij het leven prettig.