Flink stuk kleiner dan de horloges die TS noemt 
Tja. Hanhart, Archimede, Stowa, Sinn, Damasko, Nomos, Junghans en MĂŒhle GlashĂŒtte doen ook mee in die range. Om van Oris, Seiko, Yema, Baltic, Serica, Citizen (inclusief The Citizen), Farer en instap-Grand Seiko maar te zwijgen. Er is zo veel leuks te vinden onder 2000 ballen wat niet uit de fabriek van de Swatch groep komt rollen.
Dit is maar één van de vele varianten en keurig binnen budget:
Oris Big Crown Pointer Date.
Edit: is al genoemd zie ik. Ben meer van de plaatjes.
Deze staat nu voor 2000 euro te koop (er valt misschien nog te onderhandelen over de prijs).
Niet geschotenâŠ
Of de suggesties van @Fate_Amenable_To_Change:
Grand Seiko SBGV223G (de zwarte)
Grand Seiko SBGP013 (de blauwe) Ik weet wel niet of de prijs bespreekbaar is.
Quartz carrera wordt het dan denk ik. Die kan op staal en kan op werk en in vrije tijd. Ze voelen daarnaast heel degelijk aan. Tweedehands moet onderstaandd wel ruim binndn budget passen. Nieuw kan er vast wel wat af.
Dan zou ik in het blauwe deel gaan zoeken, zie bovenstaand
Dus⊠Het openen van 'n topic helpt niet echt denk⊠

Het GS quartz advies van @Fate_Amenable_To_Change zou ik persoonlijk ter harte nemen!!!
Je zou ook eens op de site van @SuperC kunnen kijken, hij heeft in die prijsrange 78 mogelijkheden op dit moment. Laagdrempelig en heel prettige koffie. Ik heb geen aandelen bij Jaap, louter goede ervaringen.
Update:
Afgelopen weekend gebruikt om te âpassen, voelen en zienâ.
Onder andere de Seiko 5 Sports + Prospex modellen gepast. Mooi, degelijk en een allrounder in mijn beleving. Echter vond ik ze om mijn pols âteâ groot en voelde het niet natuurlijk aan. Ook na het spelen met wat schakels was het niet wat ik zocht. Bij de Tissot Seastar was dit ook het geval.
De Certina DS Action Diver horloge C0328071105100 zat een stuk fijner en voelde natuurlijker. Denk dat dit komt door de wat kleinere kast (vergeleken met Seiko + Tissot). Dit geldt ook voor de Longines hydroconquest. Beide heb ik gepast in 39mm.
Wordt vervolgd!
Ik heb deze nu te koop staan hier op HF. Voldoet enigszins aan je eisen. Draagt lekker plat door zijn 9mm dikke kast.