H.Moser & Cie only :-)

Moser, een merk waarvan het hier niet veel op het Forum zijn volgens mij. Is @Capibara momenteel de enige Moser eigenaar? Of al lang niet meer? @jehebtWATgekocht had er ooit eentje en er was meen ik eentje in een nogal zeldzaam metaal waarvan ik de naam vergeten ben.

Voorlopig the only post in Moser only :slight_smile:

Toch zijn het prachtige horloges. En deze zag ik bij Watchbox reviews. Een minute repeater. Je hebt er niks aan, maar wat een prachtig horloge. Super mooie kast (kijk bijvoorbeeld eens naar hoe de bezel anders loopt bij 12 en 6 dan bij 3 en 9), en een geweldig ontwerp van de wijzerplaat, wijzers en gongetjes. Heel bijzonder in de eenvoud. Met een tourbillon. Ik vond hem geweldig.

15 likes

Ik checkte Chrono24 even, en heb er gelijk toch maar weer twee in mijn favorieten gezet… Niet dat ik ze ooit ga kopen, maar een witgouden big date spreekt me wel aan!

Prachtige en echt chique horloges :ok_hand:
Maar voor mij hadden ze de wijzerplaat dicht mogen laten

Is al een “only” topic over.

Beter even zoeken eerst. :slight_smile:

Nou ja, ik heb mijn best gedaan hoor. Die pagina kwam gewoon niet bovendrijven, anders was ik daar zeker aangesloten. Ik plak mijn input daar dan wel achteraan. En dan kan dit topic weg @Jur svp.

1 like

Dit merk verdient best wat meer topics :sunglasses:

De enige ben ik niet. @Ravvie heeft een Pioneer.
Moser heeft iets wat bepaalde JLC modellen ook hebben. Ondanks dat ze er op het eerste gezicht eenvoudig uit zien, raak je niet uitgekeken en zijn er een hoop kleine details.
Het is alleen wat lastig om verschillende modellen in het echt te bekijken.

22 likes

SIHH, 2018.

Was voor mij ook de eerste en laatste keer hoor!

Nog twee weken giga-ziek geweest van de Japanse Tijgergriep die toen rondwaardde. Opgelopen op de beurs, of in het vliegtuig. Soort Covid + , afgemeten aan mijn eigen (Bolsonaro/Trump/Johnson - “light”) corona-besmetting… :mask:

10 likes

Beter dan lume als je 's nachts ineens wilt weten hoe laat het is…

Ik denk wel dat als ik 'm 3 x op een nacht gebruik mijn vrouw een kussen op mijn gezicht wil duwen :rofl:

4 likes

Yes! Net terug van een service. Nu op staal.

25 likes

Het is een atypisch merk dat kwaliteit met erg veel creativiteit (soms wat té veel voor mij) weet te combineren. Hun perpetual calendars zijn erg slim bedacht, en zeer onopvallend geïmplementeerd.

Ik zou de 39mm vantablack black hands weleens willen zien. De wijzerplaat is zó ontzettend (vantablack) zwart, dat de ‘gewoon’ zwarte wijzers er genoeg van afsteken om de tijd te lezen.

10 likes

De stalen band maakt hem wel af :slight_smile:

18 likes

Wat een mooie horloges :heart_eyes:
Zo’n minute repeater is fantastisch.
Vrees wel dat je je auto in kan ruilen op dit horlige😃

Perfectie, the armoury.

6 likes

Its a clean one maar er zijn m.i. mooiere modellen
…venta done that…alhoewel de rechtse wel een mooi contrast heeft

5 likes

Die gouden rand is wel weer mooi toegepast om het beeld van een ecplise na te bootsen.

1 like

Bijna. Heel mooi minimalistisch zonder saai te worden. Leuk ook icm die Brequet wijzers. Maar de minutenwijzer is (mede door het bolletje dat heel hoog uitkomt) wat mij betreft net te lang. Geneuzel, maar het stoort me stiekem mateloos.

Ik vind die met de gouden wijzers en rand érg mooi. En in een 38mm endeavor kast een zeer mooie diameter (maar misschien dan weer relatief dik?). Had laatst een endeavor funky blue om (40mm) en die kwam al compacter over dan ik had verwacht, mede door de relatief korte lugs.

Wellicht was hij voor mij nóg mooier geweest zonder de secondewijzer.

Ok de band is niet mijn ding, maar voor de rest vind ik dit een hele gave ‘1 of 1’:

7 likes

Heb via The Armoury nog meegeloot, en er een berichtje naar Moser aan gewaagd, maar helaas geen Total Eclipse voor mij… Jammer dat er maar 28 waren (waarvan waarschijnlijk ook nog een aanzienlijk deel voor family/friends/vaste klanten etc.) want ik denk dat ze er makkelijk het dubbele van hadden kunnen maken.

Mooie maar net te grote kast…

6 likes