Ik zou zeggen 38,5-39. Zoals Daytona wat geen groot horloge is en de 40 in feite 38,5. Mijn sweetspot.
Hij draagt klein, geen lugs, en zo al presence genoeg, dial zelf is wel groter, ook 2mm dunner dan zn gecompliceerdere broers die met hun 42,8mm eerder als n 40-41 dragen.
Hier op 18-18,5cm pols:
De maat is inderdaad heel goed, door het gebrek aan lugs. Die zal de meeste polsen perfect staan.
Naar aanleiding van je post was ik aan het mijmeren om de (betere) helft van mijn horloges in de verkoop te doen en ook eentje te regelen
Nadeel is dat ze absoluut niet leverbaar zijn helaas. Ik was eens door wat reviews aan het gaan en ik had toch een minpuntje ontdekt: dat blokje lume in de wijzers is heel gaaf, de rest van de wijzers leken mij vrij “gewoon”. Kwestie van mezelf te overtuigen om dat plan uit mijn hoofd te zetten…
Ik ben dan ook redelijk wat gewoon op vlak van wijzers en markers door al het Grand Seiko geweld in mijn horlogedoos de laatste tijd, die blijven voor mij onverslaanbaar. Jij enige puntjes van kritiek ontdekt in de korte tijd dat je hem had?
Boh geweldig horloge! Als het opgelost is lekker van genieten man!
Heel heel erg mooi
double hairspring tourby. netjes hoor.
Wauw, schitterend!
Grail!
Heel mooi maar waarom toch dat gat in de wijzerplaat
Zonder tourbillon had ik hem ook mooier gevonden. En goedkoper
Los daarvan is’t echt een knaller van een horloge!
De tourbillon is natuurlijk een mooie complicatie maar het doet afbreuk aan het hele ontwerp met die inktzwarte wijzerplaat. Zo krijgt hij een beetje aliexpress-looks Verder niks op aan te merken hoor
Het is een grapje natuurlijk. Maar ik krijg dat gevoel eigenlijk ook. Door alle AliExpress horloges met doorkijkjes naar het uurwerk, heb ik inmiddels een reflex dat ik dit direct met goedkope rommel associeer. Ook als er iets magnifieks als een Tourbillion achter zit.
Zonder had ik dit een waanzinnig horloge gevonden. Nu is het niet niet mijn ding.
Je moet je wel voorstellen dat die tourbillon daar aan het zwieren en zwaaien is.
Maar er valt wat voor te zeggen. Misschien om te vermijden dat je in het zwarte gat wordt gezogen.
Ik zag al n real life fimpje, zag er niet echt goedkoop uit. Oefff
Valt wat voor te zeggen? Hou op zeg een absolute huzarenstukje afdoen als Ali-express op basis van notabene een render. Dit scheert rakelings onder de absolute top door
Nee ik bedoel de bedenking van ravvie dat er n tourbillon in zit en de dial zo onderbroken wordt.
Misschien wel de stalen variant?
Oef… mijn reeds lang gewenste vantablack Streamliner in staal komt weer iets dichterbij… hoop ik.
Ik denk serieus dat als jij een bericht stuurt aan de CEO met je wens, en of het loont om een budget apart te houden voor dit horloge, dat hij je best in de juiste richting van je antwoord dirigeert.
Prachtig!
Moser event in Prosper, Brussel. Met de Moser bobo’s voor een woordje uitleg. Aardige bevlogen kerels hoor.
Wat een merk!
Wie Very Rare wil zit goed.
Sorry voor mn focus op de Streamliner
Er komen leuke dingen aan.
PS: die gouden streamliner is echt fenomenaal
PS2: voor wie es in Brussel toeft, Prosper echte aanrader met 12 (!) merken.
Mooi hoor Stefan