Deze kwam al jaren geleden in mijn collectie, ik kwam hem tegen op marktplaats en ik vond het direct een mooi horloge. Het werd door een vrouw op leeftijd verkocht en was van haar overleden man geweest maar niemand binnen de familie die er belang bij had. Ik ben er (vanuit zuid-west Drenthe) redelijk diep Friesland voor in gereden om het persoonlijk op te halen. Direct dezelfde dag heb ik er het bandje bij gekocht, nieuwe batterij erin en om de pols!
Later kreeg ik om de één of andere reden het idee om mijn collectie een ommezwaai te geven. De bedoeling was om te streven naar alleen mechanisch/automatische horloges in de collectie. Toch was daar oa deze Certina waar ik maar geen afstand van doen. Mooi eta uurwerkje, de vorm en ook het goud in dit horloge vind ik mooi (Ik normaal meer van subtiel goud).
Inmiddels ben ik wel weer van het idee gestapt om geen quartz meer in de collectie te hebben, het heeft gewoon wel heel veel voordelen en er zijn ook gewoon wel mooie quartz uurwerken/horloges. Het moet alleen wel iets (bijzonders) hebben om het te houden of aan te kopen.
Dan kom nog even weer terug op mijn Certina. Haat, liefde verhouding. Want ja goud mag maar liefst subtiel, dat is deze niet en toch vind ik dit dus wel een mooi horloge. Dan is het dus een degelijk quartz horloge maar niet bijzonder te noemen. Het leren bandje vind ik mooi passen bij het horloge, echter kan ik maar niet wennen aan een dergelijke strap. Ik heb nu drie horloges met een strap maar ik vind een bracelet/metalen band gewoon veel fijner om de pols en vaak ook gewoon mooier (persoonlijke mening). Nu zou ik het bandje natuurlijk kunnen wisselen met een bracelet hoor ik jullie al zeggen. Maar het horloge is goud, geen bicolor maar helemaal goud. Het enige bicolor aan dit horloge is de caseback, daar doe je een gouden bracelet bij. Het horloge is al niet subtiel goud maar met een gouden bracelet erbij is het subtiele helemaal weg!
Maar het blijft een prachtig horloge!
Ooit zag ik dit horloge ook in het de zilver/chroom versie trouwens! Het kon mij niet bekoren deze (erbij) te kopen.
Ik zou er zeker geen bracelet aan zetten, dat is teveel over de top.
Eerder een mooie lederen band met b.v. een croco print of hagedis…
De huidige lederen band vind ik niet passen bij deze mooie dresser.
Heb je misschien wat overtuigende plaatjes? Neemt nog niet weg dat ik niet goed kan wennen aan een leren bandje om de pols. Daarbij is lengte ook wel een probleem, de bandjes die ik heb draag ik bijna allemaal op het laatste gaatje.
Maar dat een gouden bracelet “too much” wordt ben ik denk ik wel met jou eens.
Het is ook niet een type “investering” horloge maar liefhebberij. Hoewel het horloge vrijwel zeker winst gaat opleveren ten aanzien van de aankoopprijs.
Houden!!
Uit je hele verhaal blijkt dat je er geen “haat”, maar een “liefdes” verhouding mee hebt.
En er zal toch wel een bandje zijn die deze liefdes verhouding Bezegeld??
Veel hangt af van de voering van het bandje, sommige goedkope irriteren mij binnen een uur maar de gemiddelde Hirsch b.v. kan ik de hele dag dragen uitgezonderd warme dagen. Dan draag ik ook enkel staal of echt rubber.
En als je er nu eens een mooi bruinleren band met vouw- of vlindersluiting op zet? Dan heb je je, overduidelijk, geliefde horloge met bijpassende band met een beetje het gevoel van een bracelet.