Vouwsluiting zou wel een idee kunnen zijn. Ik denk niet dat je er een bracelet gevoel van gaat krijgen maar de stapjes zijn kleiner. Bij een leren band vind ik de stapjes groter/kleiner wel eens te groot. Van net te strak om de pols naar te los om de pols. Met een vouwsluiting zijn de stapjes net iets kleiner.
Je hart spreekt duidelijk voor houden, dan zou ik dat ook doen.
En wat bandjes betreft, voor ieder horloge het perfecte bandje vinden is een sport op zich.
Zelf heb ik voor ieder horloge de stalen band, maar de meeste staan op leder/canvas. Wel steeds met vlinder-/vouwsluiting.
Experimenteer ook eens met stof/nylon/canvas. Zo’n vintage kan ook mooi staan op perlon.
Het goud kan ook mooi combineren met blauw, groen, zwart, of zelfs rood.
Ik vind het een heel beschaafd horloge dat er gewoon goed uitziet op leer. Als het verder probleemloos loopt, zou ik het lekker houden. Prima voor wat nettere gelegenheden en het gaat toch niet heel veel opbrengen. Dus verkopen word je ook niet gelukkig van. Certina is nog steeds, ten onrechte, een ondergewaardeerd merk. Als er Omega op de wijzerplaat had gestaan, dan zou het ineens wel nog redelijk wat opbrengen. Nou ja, het is zoals het is. Gewoon af en toe dragen en van genieten, zou ik zeggen.
Houden. Mooi horloge. Andere lederen band proberen. Croco is al geadviseerd. Je kunt ook een donkerbruine suède band overwegen
Goed idee alleen zonder de witte lusjes. Staat mooi bij een retro ontwerp a la jaren 60 zoals deze Timex maar niet bij de jaren 80 Certina naar mijn mening.
Ik moet dus eigenlijk gewoon de lusjes van mijn bandje knippen
Goed idee.
Ik zou zeker geen bracelet nemen bij dit horloge maar zoek eens naar wat andere bandjes? Andere kleuren of structuren kunnen al heel veel verschil geven.
Ik vind quartz ook top en al bij al vind ik het even waardig als een automaat qua techniek.
Oke een automaat is een kunstwerkje met heel veel kleine onderdelen maar ik vind de werking van een quartz ook prachtig gevonden.
Ik zou eens wat experimenteren met bandjes
Ik ben gisteravond de voorbeelden bijlangs gegaan, ik ben nog niet helemaal overtuigd of ik de croco/struisvogel enz bandjes echt mooi vind. De suede spreekt mij wel aan, deze zag ik bij horlogebanden.com niet zo snel zonder de lusjes. Ik kwam nog wel een heel licht bandje tegen, nubuck maar zou dit bij het horloge passen?
Is dit een persoonlijke mening of toch iets van het forum? Dat de lusjes mooier en misschien wel meer bedoelt zijn voor de oudere horloges?
Dan maak je een tussengaatje! Ik vind het ook vaak heel moeilijk om het juiste bandje bij een horloge te vinden. (Heeft me veel geld gekost. ) Bandje is moeilijker dan het horloge… Bij deze mooie Certina hoort volgens mij een plat, ongevuld simpel leren bandje, beslist zonder vouwsluiting. Een vouwsluiting op leer vind ik zowiezo niets, maar al helemaal niet bij een eenvoudig en licht horloge. Veel te veel gewicht en gedoe. Past niet hierbij. Kom je wel eens in Utrecht, dan kan je in deze winkel honderden bandjes live ervaren:
Echt vriendelijke service
Het ding freet geen geld denk ik, lekker houden.
het vreet geen hooi inderdaad, lelijke bandje met floss veters eraf en dan gewoon houden😀
Tof horloge, toch?
Ik ben zelf niet zo voor de goud-look, maar mijn vader wel. Hij combineert liefst met een zwart bandje:
Ik heb dit Marlon Band-o bandje voor hem gekocht.
Leuk horloge! Lekker houden, je krijgt er niet de hoofdprijs voor en als je spijt zou krijgen kom je er nooit meer een tegen… Wat denk je van een mooie blauwe of groene band? Krokodil of struisvogel, hagedis geeft een wat klassiek karakter wat ook goed past.
Persoonlijke mening…
Utrecht is niet echt of eigenlijk echt niet een stad waar ik (un de buurt) kom. Is Utrecht de enige plek waar een winkel met bandjes te vinden is (Juweliers uitgesloten uiteraard)? Ik woon zelf op de grens van provincie Groningen/Drenthe, misschien iemand tips daar (dichterbij) in de buurt?
Huidige bandsluitingen zijn plat ook iets om op te letten dus als ik andere bandjes koop…
Dank voor de kleur tips, deze kleuren worden al meer genoemd.
Heb ik naar gekeken maar ik merk dat die bandjes niet echt mijn ding zijn.
Geen reactie op bovenstaande foto gekregen

Ik zou er niet aan denken om een horloge weg te doen.
Hoe leuk is het om aan je verzameling te zien hoe zich dat in de loop van de jaren heeft ontwikkeld.
Er is al best wel wat verdwenen uit mijn collectie, daarvan vraag ik mij soms nogsteeds af hoe het er ooit in heeft kunnen komen .
En vind ik het zonde van een horloge als ik het zelf niet (meer) draag. Iemand anders kan nog enorm veel plezier ervan hebben en het wellicht nogmeer waarderen dan ik het zelf ooit gedaan heb.