Haaven 9310-03 automaat

Hallo allemaal, graag jullie hulp

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge en vroeg mij af of dit horloge, Haaven 9310-03, zijn geld waard is, de nieuwprijs is 350.
En of er anders goede alternatieven zijn in dezelfde prijscategorie.
Verder ben ik redelijk nieuw in horloges, maar ik wil graag mijn hobby ervan maken om horloges te gaan verzamelen.

Groet, Kenzo

Bestel hem dan hier: watch 2day .nl (aan elkaar)

Scheelt je weer €240,-

Voor de rest, is hij z’n geld waard? Een miyota uurwerk zit wel goed. Maar €350,- is echt teveel voor dit horloge in mijn optiek. Dan zijn er wel betere/bekendere merken te koop in die prijsklasse. Bovendien vragen ze prijzen die nergens op slaan om vervolgens te doen alsof je een dikke korting krijgt. Fictieve prijzen, een lekkere korting en jij denkt een koopje te hebben :wink:

Tnx Jeffrey voor de snelle reactie, ik zit al een tijdje te kijken naar dit horloge en hij is nu toevallig op watch 2 day, zoals jij al zei. Op elke site die ik heb bezocht stond dit horloge voor een prijs van 350 euro aangeboden, maar dit is in feite dus teveel? Ik heb al heel wat research gedaan.

En dit horloge hierboven word niet verkocht dat is nu dus degene die op watch 2 day, staat, of iig ze hebben hetzelfde serienummer, de reden waarom bovenstaand horloge niet word verkocht is omdat tijdens de productie van dit horloge er een tsunami over de fabriek heen is gegaan en alle horloge een zeemansgraf heeft gegeven.

Maar nu is dit horloge:

Dus eigenlijk een soort van vervanger. Maar over het watch 2 day horloge staat niets op internet en ik heb er nog nooit, sinds vandaag, een plaatje van gezien, weet jij hoe dit kan?

Groetjes.

gewoon een andere plaat erin, en dan “exclusief” verkopen…

ik liet spullen maken in china… knalde er een andere kleur garen in en een andere kleur leer… Hoppa… Perry Sport had een exclusieve lijn… :slight_smile:

Mooi verhaal van die tsunami… haha!

Ik weet het niet, ik ken dit merk helemaal niet. Volgens een andere internet aanbieder is het een Nederlands merk (uiteraard gemaakt in okkiewokkiestan :D) ik zou het merk lekker laten liggen en kijken voor een Seiko/Citizen of misschien zelfs TW steel horloge (hoewel ik geen fan ben van dat merk) bovendien, als de fabriek overspoeld is door een tsunami, waar ga jij dan heen met je 24 maanden garantie?

nou kijk wat ik dus wel weet, is dat de eigenaar van dit merk vroeger bij citizen heeft gewerkt als ontwerper, geloof ik. Ene Hans Vis(ch). Dat weet ik redelijk zeker want ik heb eens met hem gepraat :stuck_out_tongue:

Dus het zijn wel horloges van goede kwaliteit en daarbij heb ik al een Seiko horloge. Een snaa45p1 .

En ik vond het haaven horloge er mooi uitzien.
Wat zijn precies de voordelen van een citizen/seiko/Tw STEEL tegenover een opkomend merk?

Meneer Vis moet even naar zijn marketing en prijsstelling kijken…
Als dit kan, dan is hij snel geen opkomend merk meer…

Overigens, 2 seiko’s is geen taboe! Net als 2 breitlings bv…

Dat een bestaand merk als bijvoorbeeld Seiko zich al bewezen heeft in naam,kwaliteit en duurzaamheid. Dat moet bij dit merk nog maar blijken. Vage verhalen over tsunami’s en afgebeelde horloges niet kunnen leveren werken daar wat mij betreft niet aan mee :wink: maar goed, als jij denkt een goede deal te maken wie ben ik dan om te zeggen dat het niks is :wink:

Trouwens, Seiko heeft 1001 verschillende soorten en types horloges dus 1 Seiko is nooit genoeg :wink:

KenzoDijkstra Schreef:

de reden waarom
bovenstaand horloge niet word verkocht is omdat
tijdens de productie van dit horloge er een
tsunami over de fabriek heen is gegaan en alle
horloge een zeemansgraf heeft gegeven.

Kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over een tsunami in China. En daar komen ze IMO vandaan.

Jullie hebben gelijk, ik ga verder zoeken. Seiko is inderdaad een merk dat zich al meermalen heeft bewezen en het verhaal over een tsunami enzo klinkt inderdaad best vaag, toch jammer van het merk, want het zijn mooie horloges.

KenzoDijkstra Schreef:

Tnx Jeffrey voor de snelle reactie, ik zit al een
tijdje te kijken naar dit horloge en hij is nu
toevallig op watch 2 day, zoals jij al zei. Op
elke site die ik heb bezocht stond dit horloge
voor een prijs van 350 euro aangeboden, maar dit
is in feite dus teveel? Ik heb al heel wat
research gedaan.

http://i.imgur.com/M4qy0by.jpg

En dit horloge hierboven word niet verkocht dat is
nu dus degene die op watch 2 day, staat, of iig ze
hebben hetzelfde serienummer, de reden waarom
bovenstaand horloge niet word verkocht is omdat
tijdens de productie van dit horloge er een
tsunami over de fabriek heen is gegaan en alle
horloge een zeemansgraf heeft gegeven.

Maar nu is dit horloge:
http://i.imgur.com/EUbYMdJ.jpg

Dus eigenlijk een soort van vervanger. Maar over
het watch 2 day horloge staat niets op internet en
ik heb er nog nooit, sinds vandaag, een plaatje
van gezien, weet jij hoe dit kan?

Groetjes.

Die met dag datum vind ik veel praktischer en voor 110 euro ook niet overdreven duur.

Ik vind het vreselijk lelijke horloges maar dat is persoonlijk natuurlijk :slight_smile:

floris Schreef:

Ik vind het vreselijk lelijke horloges maar dat is
persoonlijk natuurlijk :slight_smile:

Goed onderbouwd argument (tu)

Ik heb al een horloge!:smiley:

Sommige mensen hebben wel tien horloges van één merk.
Daarnaast heb jij nu een quartz-Seiko en was jij volgens mij aan 't kijken naar een automaat. En laat Seiko nou net het sterkste aanbod hebben in zeer betaalbare, kwalitatief hoogwaardige automatische horloges! Niet bij de Nederlandse AD natuurlijk. Van het officiële Nederlandse aanbod word je niet echt blij…:sunglasses: Gelukkig zijn er ook nog andere (betrouwbare) kanalen. Maar Google maar eens Seiko automatic of Seiko SKX of Seiko 5. Krijg je vele tientallen modellen. Moet haast wel iets tussen zitten dat je aanspreekt. Succes!

frenk Schreef:

Overigens, 2 seiko’s is geen taboe! Net als 2
breitlings bv…

TagEd Schreef:

Ik heb al een horloge!:smiley:

Sommige mensen hebben wel tien horloges van één
merk.
Daarnaast heb jij nu een quartz-Seiko en was jij
volgens mij aan 't kijken naar een automaat. En
laat Seiko nou net het sterkste aanbod hebben in
zeer betaalbare, kwalitatief hoogwaardige
automatische horloges! Niet bij de Nederlandse AD
natuurlijk. Van het officiële Nederlandse aanbod
word je niet echt blij…:sunglasses: Gelukkig zijn er ook
nog andere (betrouwbare) kanalen. Maar Google maar
eens Seiko automatic of Seiko SKX of Seiko 5.
Krijg je vele tientallen modellen. Moet haast wel
iets tussen zitten dat je aanspreekt. Succes!

frenk Schreef:


Overigens, 2 seiko’s is geen taboe! Net als 2
breitlings bv…

Gezien TS voorbeeld, zou ik denken dat 1 van de verschillende type Monsters van Seiko iets voor em kan zijn. Misschien een FrankenMonster? Aangezien ie met een blauw klokje kwam, misschien deze?

Maar hij is er ook nog in vele andere kleuren.

Superior?

En zo zijn er nog vele andere brute Seiko klokken met een degelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.

hoooi,

Vandaag blijkt maar weer dat ik niet heel erg merk gevoelig ben.
Ik heb op 24deluxe . nl een metaal kleurige of zwarte boss hb 3006 gezien. Ik vind dit een prachtig horloge, maar ik kan eigenlijk nergens iets vinden over de kwaliteit van boss als horloge maker. Ook kan ik nergens een uurwerk vinden. Er staan volgens mij ook maar 8 plaatjes van dit horloge op google, dat wekt natuurlijk wel twijfels op.

Kunnen jullie mij misschien meer vertellen?

En ook helemaal geen info op de hugo boss site ***

Hugo Boss is een zgn. “plakmerk”. Ze plakken hun naam dus op een horloge geproduceerd door iemand anders. Kwaliteit ?

Bij uurwerk staat vermeldt “automaat” maar welk fabrikant is onduidelijk.
Kwaliteit ?

Op zich niet duur 179,- voor deze Automatic. Maar ik betwijfel of je er een degelijk horloge voor koopt.

Bedankt voor de reactie,

Maar opzich zegt de kwalitatief hoogwaardige kleding tak van hugo boss dus niets over de kwaliteit van een horloge dat ook onder hun naam word uitgebracht? Ik neem toch aan dat als zij hun naam hoog willen houden, zij ook horloges maken van niet al te slechte kwaliteit. De oorspronkelijke verkoop prijs staat namelijk op 400 euro, dat is geen klein bedrag.