Had ik het maar gekocht?

Ik was een paar jaar geleden in Keulen en zag een seiko sarb059 in een etalage liggen voor iets van €450. Pfff, voor een seiko, dacht ik toen nog :no_mouth::grimacing:

Alpinist__36321.1337694026

2 likes

Enkele jaren geleden getwijfeld over een Explorer 14270 van 1996, één van de laatste met lugholes. Had verse service, en kwam voor de goede staat met een heel goede prijs. Uiteindelijk toch niet gedaan en dan een half jaar later moeten vaststellen dat de gemiddelde prijzen zowat verdubbeld waren :roll_eyes:

1 like

22 jr geleden kunnen kopen voor 3.500 gulden, had ik het maar gekocht :wink:

:motorcycle:

4 likes

Welk jaar was dat?!

Een of ander manier denk ik vaker terug aan dingen die ik NIET gedaan heb dan dingen wat ik wel gedaan heb.

Een ding waarvan ik achteraf spijt heb van de aankoop is een duur jasje van Brioni. Nooit meer dat soort geld uitgeven!:confounded:

Hahahha, same here! Een gmt ref 16750 ging in 2005-2009 denk ik echt wel voor minder dan 5k. Submariners waren populairder, weet niet of dat nog steeds zo is, denk het niet.

1 like

Jij hebt ze tenminste gehad!

En welk horloge zou je bij dat prachtige apparaat dragen? Lijkt me geen Patek Philippe Calatrava met micro rotor😅

Een AP 15300 voor 10k. Ik was bang dat ie al snel veel krassen op de bezel ging vertonen.

Hahahaha… Ja, dat kan ik me voorstellen. Da’s veel doekoe voor wat in essentie gewoon een wollen jasje blijft. Daarom ben ik wel blij met thuiswerken, dan hoef ik die belachelijke apenpakken niet meer aan.

Evengoed, FOMO is niet een ding waar ik last van heb. Sterker nog, ik heb zoveel gezien en gedaan dat het mijn tijd wel zal duren.

Bij vintage Italianen? Beter een quartz, want wat mensen “karakter” noemen schudt de onderdelen uit je horlogekast. Nu kom je heden ten dage om in re-releases van klassieke jaren 60 en 70 motorfietsen. Alles van Triumph tot Kawasaki tot Honda tot Harley en zelfs passabele Ducs (Scrambler, I’m looking at you) is verkrijgbaar, allemaal met rubber-mounts rond de motor en stabilisatie-assen. Zelfs een Royal Enfield is niet slecht meer.

Daarom zou je je dus ook met je Patek kunnen gaan rijden, zonder bij de Librije onder de benzinepompen de duurste benzines te moeten tanken, gewoon Tango budgetknaller er in en gaan met die banaan.

Dus dat @Liga die schokkende bak ellende niet heeft gekocht is dus uitstekend! Zeker ook omdat die remmen levensgevaarlijk zijn. :+1: En kijk dan naar die, nou ja, wat ze dan vering noemden zeg. :rofl: :rofl:

3 likes

Toch deze

Nu, nu geen zin meer om er een Rolex bij te kopen.
Wachttijden en in mijn beleving minder fijn en hard groeiend stigma van t merk maken dat ik er geen meer wil.
Neemt niet weg dat ik deze wel erg leuk vind en wie weet vorig jaar had moeten kopen.

1 like

Voordeel is dan weer dat die niet ‘ik ben rolex’ schreeuwt. Gewoon een mooi horloge. Ik zeg alsnog doen. :+1:

2 likes

Hahaha, een mooie vintage Squale,…of vallen die ook uit elkaar?:wink:

Casio g shock !

15300 en 5711 -2009 (verkoper van de patek heeft er destijds een paar weken over gedaan om hem kwijt te raken, en de ap was een paar dagen oud)

Cartier paar jaar terug in Parijs, 2016 volgens mij

1 like

Mijn broer heeft de 1000cc versie als je toch nog interesse hebt. Alles origineel.

1 like

M.i. de enige juiste beslissing om het niet te doen! Hoezo zou je als student zo’n belachelijke uitgave doen? Echt geen reden om je nu voor de kop te slaan hoor :facepunch:t2:

1 like

En waarschijnlijk ga ik over een tijdje als de nieuwe Explorer II wordt aangekondigd ook balen dat ik deze niet heb gekocht…

Kl@!&te hobby en k!@&?t Rolex voor het maken van zulke fantastisch mooie en begeerlijke horloges :fu:

1 like

Ah, een gefortuneerde student, daar zijn er niet veel van :wink: Had ik die info eerder gehad, dan had mijn feedback er anders uitgezien :grimacing:

Ook mooi, maar de 750 vind ik nog steeds de mooiste.
Die 1000 is die gewild ?