Hallo, ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen, ik ben Arjen, 40.
Ik heb nooit iets gehad met horloges en naast een digitale Lorus die ik als kind van mijn opa gekregen had heb ik ook nooit iets gedragen, totdat zo’n 2 jaar geleden tijdens een dagje shoppen mijn oog op een casioak viel en ik deze in een spontane bui aanschafte.
Ik ging down the rabbithole en heb inmiddels een bescheiden collectie met een Citizen, meer casio en timex, ik let nog niet echt op of iets quarts of mechanisch is, prijs maakt me ook niet veel uit, ik koop wat ik mooi of interessant vind, al merk ik wel dat mijn smaak steeds verfijnder (en duurder) begint te worden.
Dat brengt me bij mijn vraag, mijn nieuwste aanwinst is een timex, echter heeft deze een fabrikagefout, de 12 wordt 2 keer vermeld en de 9 niet.
Nu is dit voor mij alsof ik de loterij heb gewonnen, dit soort foutjes maakt het product heel uniek, maar ik was nieuwschierig hoe de doorsnee verzamelaar/enthousiast daar tegen aan kijkt, ik heb ook speelkaarten verzameld waar misprints soms (grote) waarde hadden voor verzamelaars, is dat bij horloges ook het geval? Ik geloof niet dat in deze prijsklasse echt een handel te vinden is in fabrikagefouten, maar wellicht zijn er meer mensen zoals ik die het wel interessant vinden puur om iets echt unieks te hebben.
Welkom! Grappig die Timex, in ieder geval een zeldzaam exemplaar. Doet me een beetje denken aan deze Rolex Air-King (alhoewel dat horloge volgens sommigen sowieso een mistake is).