Wie ben ik?
Ik ben 17 jaar oud en eigenlijk pas sinds zeer korte tijd geïnteresseerd in horloges. Dit komt door mijn broertje die het over niet veel anders kan hebben (en ik inmiddels ook niet meer😜).
Wat zoek ik hier?
Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge en in mijn zoektocht (en eerste semi grote aankoop) hoop ik hier ervaring op te doen en met andere geïnteresseerden te kunnen praten.
Wat zijn je favoriete horloge(merken)?
Ik ben zelf groot iwc fan en mijn droom horloge is dan ook een iwc pilot le petit prince maar die valt helaas net niet binnen het budget. Om die reden kijk ik nu naar seikos vooral de spb089 trekt nu mijn aandacht al vind ik die kleur donker blauw sowieso erg mooi, ook vind ik bepaalde prospex modellen wel aardig. Ik ben vooral opzoek naar limited editions zodat ik weet dat ik voor mezelf iets speciaals om mijn pols heb.
Bedankt voor het lezen en ik hoop gauw met jullie te praten!
Dankjewel, ik had hem al gezien maar ik vond hem ietwat aan de dure kant en ik heb inmiddels contact gezocht met de verkoper maar die wilde echt niet lager… Nou ja Reddit heeft ze ook soms nog
Tsja daar ben ik het mee eens maar hier hebben we het over een verschil van 200 euro wat voor mijn budgetsklasse wel vrij doorslaggevend is. En uiteraard wel goed opletten wat ik koop.
Welkom. Als je grote droom een mooi pilotenhorloge is een je budget zit al richting de Alpinist, kun je ook een Stowa Ikarus nemen. Dat zijn echt retecoole Fliegers voor veel minder geld dan een IWC. En Stowa is historisch gezien samen met Wempe, IWC en LaCo wel één van de leveranciers in de oorlog. De afwerking, lume en bouwkwaliteit zijn meer dan uitmuntend.
Maar de Seiko Alpinist is wel de shit. Ik heb de groene SARB019, en het zijn tophorloges. Ik zou eerst een SPB089 doen, maar ik ben een totale Seiko fanboi.