Ik dacht dat je voor deze ging
nee, de insteek was de Titanium met het alarm omdat ik het horloge graag als wekke wil gebruiken (maar het moet geen smartwatch worden). En vandaag heb ik die met het alarm in mijn handen gehad. En zoals gezegd: vond ik het alarm toch duidelijk hoorbaar piepen (misschien als je héél vast slaapt dan is het onvoldoende). De Tsuki-Yomi is de 1e keus na het ‘alarmhorloge’ .
Ik stel de aankoop langer uit. En ik bedank degene hier voor de reacties. En waardeer wanneer er verkoopppunten worden gedeeld zoasl vandaag.
Oke we zien hem wel verschijnen.
had ik jou vandaag niet gevraagd -want jij hebt ze allebei toch?-: welke vind jij het beste van de 2 in meest brede zin? /Jij liet eind vorige week toch de Tsuki-Yomi zien en degene met het piepalarm.
Nee alleen de tsuki-yomi.
het zal voorlopig geen aankoop worden, zelfs als deze op dit moment 419 euro kost bij een juwelier in Veendam. Im sorry. Later in het jaar (of de Tsuki-Yomi).
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het niet doen van een aankoop hoor. Naar een horloge uitkijken is ook een mooi iets.
Ik heb een op een krukje naast mijn bed liggen. Daar word ik echt wel wakker van. Maar om de pols echt niet.
Oke. En dan bedoel je de CB5946-82X of de blauwe of zwarte? Om de pols nie’t, maar als je hem ergens neerlegt kort langs je bed dan wél?
De Tsuki-Yomi heeft het moonphase-functie en de hemisphere-functie. De CB5946-82X heeft behalve deze functies dacht ik dezelfde mogelijkheden als die Tskuki-Yomi’s of niet?
Ik heb gisteren bij een juwelier de CB5946-82X om gehad. Dei hadden ze op zicht besteld. De jonge verkoopster had ruim 5 min nodig om die alarmfunctie te kunnen activeren. Volgens mij dacht ze dat ik hem wilde stelen, want toen ik hem nog een keer wilde passen wilden ze hem uit mijn hand pakken. Band vd CB5946-82X lijkt me wat scherper op de onderarm dan de BM7430-89L die ik nu heb (die heeft dezelfde band als de Tsuki-Yomi’s).
Leuk Horloge, voor mij begin het ook een jaar of 8 geleden met zo’n Citizen. Van mijn ouders gekregen voor mijn 40ste verjaardaag
Deze in het blauw met een fijn streepje inde dail. Alles veel functies maar geen alarm.
Blijft mooi. Maar draag hem erg weinig. Omdat ja, ik het jammer vond dat ik hem met werk zou beschadigen.
Dus er moest een 2e bij. Dat is nu ongeveer 500 horloges geleden.
Maar altijd Citizen
De linker gebruik ik nu als wekker, met een 2e (zelfde) als backup. 5 minuten later.
Afgeschrokken? Ja, ik lig voor de winkel te wachteb bij juwelier tot dat die opengaat
Geintje hè Sander.
Ik miste gewoon een reactie
hoe lang heb je dit horloge nu?snijdt de band niet in de huid als die klemt bijvoorbeeld als die afzakt naar de pols (tijdens warm weer)?
Ik heb hem vanaf 12 juli 2023. Geen probleem met het dragen. Snijd niet in de pols. Is van titanium dus lekker licht .
toevallig. Ik heb de BM7430-89L ook gekocht in juli 2023.
Dat snijden kwam ik pas later achter, pas na een jaar. Dat voel je best goed, en vind ik een nadeel van de metalen band. Het drukt in je huid als er spanning op de randen komt. Ik heb het horloge niet los op mijn pols zitten, maar ook zeker niet te strak.
De groene, die jij hebt, kan nog altijd voor 419 gekocht worden, maar het is nu even niet haalbaar, en dat is jammer. Voor 419, dit horloge kost vaak minimaal 500-600 euro.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar je mag de mijne ook komen passen.
haha. Nee! dat hoeft niet. Ik moet nu stoppen met reageren, want het begin wat te lijken op spam. Ik heb zowel een Tsuki-Yomi model om gehad bij Siebel een tijdje geleden áls afgelopen woensdag de CB5946-82X. Degene met het piepalarm. En die laatste wilde ik omdat ik die wil gebruiken als wekker. De piep viel me niet tegen. Wat nu rest is het financiële gedeelte, je weet wel. Het belangrijkste bij een aan- of verkoop.
Ik woon zelf in Eindhoven. Waar ik wel over heb nagedacht is er één 2e hands kopen dan kan het een stuk goedkoper, bijvoorbeeld een horloge wat 1 jaar oud is (en nog 1 jaar garantie heeft).
Maar ik ga een nieuwek kopen, over een tijdje (wel dit jaar).