Hallo forum,
Ik heb mijn oog laten vallen op de Hamilton field khaki. En wel hierom: handopwindbaar, goed leesbaar, simpel, stoer en toch niet te grof, leuke prijs (490 tot 550 euro).
Is dit een goede keus, wat prijs en kwaliteit betreft? Of zeggen jullie: gewoon doen, want je vindt hem mooi. Het gaat om de groene uitvoering.
Sowieso bepaal je natuurlijk uiteindelijk wat je kiest, maar ik denk persoonlijk dat je met dit horloge een goede keuze zou maken. Hamilton is een mooi merk met een rijke geschiedenis en ze maken toffe dingen.
Groot merk met lange geschiedenis. Als jij 't horloge wilt hebben, dan is het een goede keuze.
Nota bene: er zijn vele hamilton khaki field modellen met groen – welke had je in gedachte?
Ik heb hem pas 2 weken, veel reviews bekeken, mooie geschiedenis van het merk, maar zeker ook het horloge.
Even wennen aan handopwinden, doe ik op advies mindfull en om de dag. Saffier is ook fijn. Lichtgewicht op mijn 17cm pols:
Als geld de enige overweging is, zijn er altijd wel goedkopere opties.
Dank! Deze kende ik niet.
Staat mooi. Dat handopwinden lijkt me net zo’n vaste gewoonte als tandenpoetsen. En het voirdeel is dat hij niet stil gaat staan als je hem een paar dagen niet draagt.
Een (h)eerlijk horloge dat een hele mooi fit heeft. Zit heel fijn op de pols. Moest wel even wennen aan de ruimte tussen de lugs en de band.
Als je hem op een Nato draag is dat geen probleem, maar op een band is dat toch een dingetje.
Een van mijn fijnste horloges.
Ik zeg “Doen”!
Field watch is altijd goed! De Bulova Hack is ook een mooi alternatief (kost ongeveer €300).
Edit: ik heb de Khaki Field ook gehad maar vond hem vanwege de lange lugs niet lekker dragen (heb een hekel aan nato banden). De Bulova draagt m.i. een stuk fijner op smalle pols.
Ik heb hem zelf nu 2 jaar denk ik, geen dag spijt van gehad. Een heel mooi en betrouwbaar horloge. Topper.
Misschien mag ik je een tip
Geven om ook mee te nemen in je overweging.
Mijn tip is de Hamilton Khaki Pilot Pioneer.
Meer verfijnd. Hele mooie wijzerplaat.
Wel iets duurder.
Ik heb hem zelf, is wat polsmaat perfect.
Ik draag hem op een leren Nato.
Kan het beamen. Ondertussen mijn ex maar had vernomen dat de nieuwe eigenaar @Spooler hem amper draagt?
Lekkerst dragende horloge van alle horloges die ik gehad heb. Werkelijk fantastisch.
Enige wat ik er liever op gezien had was een acryl glaasje ipv mineraal maargoed.
Ik heb toevallig gister de mijne binnen gehad.
Leuk horloge, via het blauwe gedeelte gekocht voor een zacht prijsje.
Mooie afwerking, loopt mooi en draagt dun en licht. In mijn ogen een top aanschaf.
Deze oogt erg groot zo.
Die khaki field heeft best flinke lug to lug size. Dus moet wel een relatief goeie pols hebben. Anders ben je beter af met de cshape kast van hier vlak boven.
Ik had mijne in het blauwe gedeelte, voor minder dan de helft van retail.
Ik heb zelf ook de Seiko gehad, vind hem vrij groot, maar wel een fijn horloge.
Echter zou ik zelf 100% voor de Hamilton gaan ondanks het prijs verschil.
Toch weer aan de koop geslagen? Of had je deze al?
Lekkere zomer knaller iig.