Hamilton field khaki, goede keuze?

Zeker een bang for buck horloge.

Heb hem zelf in 42mm. Zou hem nu eerder in 38 of 40 kopen.

4 likes

En, ben je er al uit?

Nee. Ik heb zoveel mooie horloges gezien dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen. En wil ik eigenlijk er nog een horloge bij… Ik heb er vier en ik heb nu al keuzestress soms.
Maar ik denk dat de wens om een ander horloge te kopen vooral voortkomt uit het feit dat ik niet zo dol ben op mijn in februari aangeschafte Mondaine…Te donker, te vaag…

1 like

Heb je de horloges die je op het oog hebt al gepast? Dat kan soms heel verhelderend haha.

Nog niet aan toegekomen. Maar ik ga dat zeker doen voor ik weer iets koop.

1 like

Vind deze ook mooier inderdaad !

Top! Lekker even passen, desnoods verschillende horloges en zien hoe het je staat. Zo dacht ik ooit dat Seiko Marinemaster mijn volgende horloge zou worden, maar uiteindelijk had een Oris Divers 65 veel meer indruk op me gemaakt.

Maak ook lekker foto’s hoe het om je pols ligt en laat het vervolgens even bezinken en maak een keuze…. Of spaar door voor je grail haha.

Zo koop ik mijn horloges en dat resulteert dat ik met al mijn aankopen heel blij ben. Ik verkoop eigenlijk heel weinig, doordat ik alle horloges draag.

Succes en we zijn benieuwd.

1 like

Ja gewoon doen. Betaalbaar en kwalitatief goede horloges. Ik heb de mechanical gehad in 38mm met datum en zwarte wijzerplaat. Prettig horloge, ligt heel plat op de pols, fijne grote kroon. Nadeel lange lug to lug en een gaat tussen de lug en de band (vinden sommigen lelijk).
Ik heb nu de Pioneer in 36mm. Veel verfijnder zoals eerder gezegd. Mooier afgewerkt. Meer dressy. Maar ik denk niet voor iedereen, horloge kan erg klein ogen op de pols en ziet er voor de gemiddelde leek echt uit als een vintage (oudbollig?) horloge. Mij boeit dat niet en ik vind hem tof maar dat is een kwestie van smaak. Tip nog: kijk eens op Chrono24 scheelt je al snel enkele tientallen tot honderden euro’s. Levering kan even wachten. 2 x gedaan en tot zoveer prima ervaring. Een keer aanspraak op garantie moeten doen en dat gaat gewoon via Hamilton dus prima.

1 like

Nog een mogelijkheid :crazy_face: is de Nivada Grenchen in een zelfde stijl en met diverse kleuren van de wijzers. op staal of leer in 38mm.

1 like

@PetraO sla je slag… goedkoper kan bijna niet en het heeft ook nog het vorige uurwerk er in:

Ja die wil ik ook wel :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

First come first serve :wink:

Inderdaad aantrekkelijk, het vorige uurwerk 2801-2 is volgens mij wel iets gevoeliger bij opwinden dan de H50. Maar dat zal ook te maken hebben met je eigen lompheid, gewoon mindfull opwinden.

Verleidelijk…

Ik ga het voorlopig niet doen, een horloge kopen. Ik heb er al vier en ik ben bang dat het toegeven aan de ene verleiding de volgende weer zal oproepen. De neiging tot verslaving heeft zich bij mij al aangediend en dat wil ik niet.

2 likes