Hamilton Hunger Games: welke Khaki Field?

Ik zal het kort houden, beste mede forumleden. Ik was er heilig van overtuigd dat ik de 38mm witte wijzers/indices Hamilton Khaki Field moest hebben en mijn 40mm beige/leemkleurige variant moest weg doen.

Maar jullie raden het al, nu de ‘witte’ 38mm variant binnen is, begin ik toch weer te twijfelen. De vorige Hunger Games (Halios) leverde me goede inzichten op en een keuze waar ik nog steeds veel plezier van heb (het werd de Tropik) dus ik doe graag wederom een beroep op jullie mening…

Enige verschil tussen de horloges is dus de afmeting (38mm / 40mm) en de kleur van de indices en wijzers (kleine detailverschillen op de wijzerplaat en secondewijzers daargelaten).

Om het wel een eerlijke Hunger Games te laten zijn heb ik ze even allebei op NATO gezet en op hun eigen strap, waarbij de 40mm beige/leem versie ook op een andere band te zien is.

Foto’s dan maar? Alvast hartelijk dank voor jullie bijdragen!

38 wit op NATO

40 beige/leem op NATO

38 wit op leer

40 beige/leem op leer

Side by side by daylight

Easy, de 40!

2 likes

Ik vind de klassieke fieldwatch wijzerplaat indeling van de 38mm variant het fraaist.

Ook de 40, met stip

Ik stem voor 40 houden. Ik vind die iets mooier en heeft voor mij een fijnere maat. Ook op jouw pols staat ie qua formaat prima.

gr, HJR

Zeker de 40, straalt net wat meer uit! Ik vind de 38 aan de saaie kant als je ze zo vergelijkt.

De 38mm, veel mooiere wijzerplaat imho…

Ik zou voor de 40 gaan. Net even wat spannender en 38 mm vind ik te iel.

Absoluut de 40mm, veel mooier qua kast, wijzerplaat en wijzers.

De 40, vind ik een mooier formaat en de wijzerplaat/ wijzers/ indexen spreken mij meer aan. Maar alles is natuurlijk een persoonlijke mening :wink:

Ik zeg de 38

De 40 inderdaad.
Mooiere wijzerplaat, wijzers en net ff iets meer klok

Ook voor de 38, vind de wijzers oa mooier. Zo te zien heb je een smalle pols waar de 38 veel beter op ligt.

IMO is de 40 veruit de mooiste.

Qua maatvoering zou ik voor de 40 gaan, maar ik vind de wijzerplaat op de 38 veel mooier.
Lichter en frisser.
Persoonlijk vind ik de wijzerplaat op de 40 een tikkeltje te druk vanwege de cirkel met strepen in het midden.

Dus eigenlijk , kies ik dan toch de kleine.
Overigens , de lederen band op de 38 … Heel mooi !!

Succes
Pieter.

1 like

Doe mij maar de 38!

De 38mm, mooiere maat en de wijzerplaat spreekt me meer aan.

De 38!

By far DE klassieker van de 2!

Erg mooi, en in balans dat klokje! :+1:

Groeten,

Noel.

De 38mm, de juiste maat voor een fieldwatch.
En, een klassieker.
You gotta live with that! :stuck_out_tongue:

Grt.

Zoals meerdere voor mij:

De 38mm. Veel rustigere plaat, schitterende band, authentiekere uitstraling.