Hamilton Khaki Field 33 mm kleur keuze POLL

Ik vindt de nieuwe Hamilton Khaki Field quartz een heel tof horloge.
Aantrekkelijke prijs, mooie jaren 80 vibe en bovenal heel leuk in 33 mm.
Ik heb maar smalle polsen (16.5 cm) en ben eigenlijk klaar met die grote kasten.
Daarnaast is het horloge quartz wat voor mij lekker handig is als grab and go naast de automaten die ik heb.

Kan alleen niet goed kiezen uit de 3 verschillende kleuren van de wijzerplaat. Vandaar een korte poll, voor welke kleur zouden jullie gaan?

• Zwart
  • Blauw
  • Wit
0 stemmers

Voor de beeldvorming de plaatjes van het horloge:

Zwart

Blauw

Wit

4 likes

Blauw is de mooiste combi met de wijzers, zonder faux patina

7 likes

:point_up:

What he said. :slight_smile:

2 likes

Blauw, lekker strak! De unie van vintage stijl met een moderne uitstraling.

1 like

De handopwinder khaki is ook maar 38mm. Moet ook wel passen toch?
Vind de blauwe wel lekker fris. Zwarte ook mooi. Witte niet zo’n fan van die gegeelde uur markeringen.

1 like

blauw met wit. hoewel de witte wijzerplaat visueel iets groter draagt, die faux patina me minder stoort op de witte wijzerplaat.

ik ben overigens ook fan van kleinere horloges (m’n Junghans Max Bill is 34mm maar heeft geen bezel) maar 33mm met bezel is toch op het randje. heb je het horloge al eens gepast?

Nee, speciek deze nog niet gepast. Wel een aantal andere horloges van mijn vrouw in 34mm :slight_smile:
33mm is idd niet groot maar past wel bij dit horloge, die jaren 80 vibe bedoel ik dan.

Leuk ding! Ik overweeg de blauwe voor mijn zoontje, met 33mm perfect voor kleine kinderpolsen ook :wink:

1 like

De witte vind ik zelf wel tof, juist vanwege de fauxtina lume. Geeft wat mij betreft helemaal een vintage vibe!

Bij dit type horloge past zwart het best.
Maar als je al veel zwarte dials hebt, is blauw ook wel mooi.
De witte zou ik zeker niet kopen.

What he said. :arrow_up:

Bedoelde je nou de jaren 40?

Want dat Hamilton ontwerp is significant ouder dan de jaren 80. :slight_smile:

De zwarte zal hysterisch correct zijn en saai. de blauwe doet me niks.
Bij dat bescheiden formaat (hulde daarvoor trouwens) is zon witte met khaki lume erg fraai.

Ik wil zelf nooit meer een blauw horloge, maar voor deze (en voor jouw pols) zeg ik de blauwe.
Zwart kan natuurlijk altijd, maar die blauwe oogt wat frisser.

Nee hoor… Hamilton maakte in de 70 en 80er jaren wel degelijk de Khaki Field in 33mm. Zowel als automaat als quartz.
Daar is dit model namelijk weer op gebaseerd.
Google maar eens :wink:

Dat moge zo zijn, maar als we de 1940-1945 field watches (vaak met cathedral hands) negeren, moeten we toch eerst naar de MIL-W-46374A spec gaan kijken. Die had een 60’s vibe, want 64. Dat de latere 33mm Hamilton Khaki voor burgers daar op leek moge duidelijk zijn. Als jij me vraagt om een 80s vibe te laten zien, en je hebt deze keuzes:

Tja… De Hamilton geeft me nog steeds geen 80s vibe. Marty McFly had er namelijk geen, en Sonny Crockett ook niet. :slight_smile:

3 likes

Blauw.

Kan me overigens lastig voorstellen dat 33mm een leuke maat is voor een man. Ook al heb je een kinderpols (16,5mm valt nog wel mee hoor).

Zwart is misschien wat afgezaagd maar tijdloos. Mochf de collectie het toelaten, is blauw misschien een goeie optie.

Blauw :white_check_mark:

Zwart… past overal bij.