Het zal iedereen wel duidelijk zijn dat ik zeer gecharmeerd ben van het merk Hamilton. Het merk timmert stevig aan de weg en je ziet ze steeds meer. Eén van de duurdere modellen is de Hamilton Riva. Geinspireerd op de beroemde houten speedboten van het Italiaanse merk Riva. Ik vind dit model zeer bijzonder. De prijs ligt rond de 2000 euro en het stalen model rond de 1500 euro. Veel mensen zullen voor dit bedrag een Omega Speedy of ander klassiek model aanschaffen. Ik houd er echter van om iets te bezitten wat je niet dagelijks ziet. Ik post hier even wat fotos en stel de vraag. Ga je voor klassiek of zou je de eerste willen zijn die een toekomstige klassieker koopt?

ik denk dat ik het binnenwerk prachtig vind, maar de buitenkant is niet mijn smaak. dus ik zou’m niet kopen.
Komt toch niet omdat ie goud is he?
Hier nog wat pics van de stalen versie:

Misschien heb je mijn draadje ook gezien, waarbij ik opzoek ben naar een nieuw horloge voor een budget tot 4500,
Ik moet zeggen dat ik dit een heel mooi exemplaar vind, ik heb tot nu toe een guess collection rosegold model. En sinds ik deze heb ben ik aardig verkocht aan rose,
Ik vind het alleen jammer dat dit model niet beschikt over een glazen bodem
Verder vind ik hem prachtig
Merci, voor het posten
Tsja…ik vind ze mooi de riva’s…of ik ze zelf zou kopen is een ander verhaal.
Ik hou wel van het beetje ‘over the top’ design met de mooie afwerkingsdetails op wijzerplaat, achterzijde en drukkers. Ik blijf er toch elke keer bij de strego even bij kijken ;). Op de een of andere manier associeer ik ze altijd een beetje met breitling niet zozeer qua ontwerp maar qua uitstraling, luxe maar ietsje ‘over the top’. Het moet bij je passen, maar als het dat doet zijn het mooie klokjes voor niet te veel
Voor mij zelf vind ik ze niet zo goed bij mij passen…ik ben meer ingetogen qua horloges en dan doe ik mn finanzplatzchrono maar weer om ;).
S Jansen Schreef:
Misschien heb je mijn draadje ook gezien, waarbij
ik opzoek ben naar een nieuw horloge voor een
budget tot 4500,Ik moet zeggen dat ik dit een heel mooi exemplaar
vind, ik heb tot nu toe een guess collection
rosegold model. En sinds ik deze heb ben ik aardig
verkocht aan rose,Ik vind het alleen jammer dat dit model niet
beschikt over een glazen bodemVerder vind ik hem prachtig
Merci, voor het posten
Ach geen glazen bodem. Je kijkt toch voornamelijk naar de bovenkant. Je kan altijd nog een Seiko5 kopen als je naar de binnenkant van een uurwerk wilt kijken.
Sedert ik mijn Hamilton Jazzmaster en Seiko Velatura heb ben ik ook verkocht aan rose goud.
Beste Dreski,
Ik begrijp inderdaad dat je normaal niet naar de onderzijde van het horloge gaat kijken. Maar in mijn zoektocht naar een horloge in het eerder genoemde budget, wil ik dit graag wel hebben. Net als een automaat trouwens.
Misschien ook een leuke vraag,
Wat vinden jullie van de boten, waar dit machtig mooie horloge van afstamt?
Bij ons in de haven liggen er een paar, ik vind ze persoonlijk niet echt mooi, wel de nieuwere modellen, welke Riva momenteel produceert
Toch moet ik je zeggen dat je je wel in je keuze beperkt door je eisen. Moet dat hele budget nu op? Of zou je er ook twee horloges van kunnen kopen? Stel dat je nu een mooi horloge vindt wat aan al je eisen voldoet maar hij is de helft van je budget. Koop je hem dan niet?
Beste Dreski,
Zoals ik ook al in mijn draadje aan heb gegeven, natuurlijk hoeft het budget niet op, maar ik wilde dit meer aangegeven als een maximum,
Wel moet het een merk/model zijn, die enige waarde vertegenwoordigt, (wilt u daar de reden van weten, moet u even in mn draadje kijken)
Als ik het nu zou moeten zeggen is de kans groot dat ik voor een breitling zou gaan, of deze hamilton,
Nee, ik zou hem niet kopen.
Ik vind het echt helemaal niks: een bajeswatch.
Alsof je door de tralies heen moet kijken hoeveel tijd je nog moet uitzitten.
En bij mijn streepjespak is dit ook overkill.
Gelukkig dat smaken verschillen 
Tsjaaa… ik waardeer je voorkeur om niet mainstream te gaan. (tu)
Ik hoop wel dat je dit horloge een tijdje kunt passen alvorens tot een definitieve aankoop over te gaan. Mijns inziens zou je die verticale strepen goed moeten bekijken… 
Gr. R.
Ook ik zou hem niet kopen, alleen al om de prijs, en dan heeft hij het net niet.
Als ik zo’n bedrag te besteden had, werd het waarschijnlijk wel een Hamilton.
Kast is geweldig, in staal dan wel, maar idd de wijzerplaat en de tralies doen al dat moois teniet, vandaar.
Tralies? het zijn plankjes.
Er is overigens ook nog een Hamilton Riva gmt. Ook met plankjes. 

Ook in Rose:

Was ik maar rijk…
Ik heb hem in het echt gezien en ik vind het een mooi horloge. Leuk hoe alle details afkomstig zijn van de welbekende speedboot.
Krabong Schreef:
Tsjaaa… ik waardeer je voorkeur om niet
mainstream te gaan. (tu)Ik hoop wel dat je dit horloge een tijdje kunt
passen alvorens tot een definitieve aankoop over
te gaan. Mijns inziens zou je die verticale
strepen goed moeten bekijken…Gr. R.
Toen ik vertelde aan wat vrienden dat ik een Seiko van bijna 1000 euro ging kopen verklaarden ze me voor gek. Wanneer ik nu mijn Velatura draag staan ze nog steeds te kwijlen. 
Ik zou het horloge niet kopen.
Een riva is een klassiek italiaans design van oudsher houten speedboot met een dikke V8 motor erin.
Antwoord voor Dreski : Naar mijn mening een van de mooiste speedboten die er gemaakt zijn (samen met Boesch)

de ‘tralies’ moeten volgens mij een houten teakdek voorstellen. De lijnen tussen het hout hadden in dat geval zwart moeten zijn.
Ik zie de link niet echt tussen Riva en Hamilton???
Andere reden om deze niet te kopen is dat ik het een erg druk horloge vind, ik hou meer van een ‘rustige’ wijzerplaat.
Als alternatief zou ik voor 1800 euro voor een limited edition Austin Healey van Frederique Constant gaan. Rustige wijzerplaat, goed merk en een vleugje NL.

(alle foto’s zijn ‘geleend’)
Mvrgr,
Ik vind het een mooie klok, wel druk maar niet té.
Ik heb begrepen dat de wijzerplaat inderdaad het hout van een Riva moet voorstellen. Weet iemand overigens iets over de dikte/kwaliteit van de goudlaag?
Gr,
Ron.
Ik vind dit een erg mooi klassiek model van Hamilton,tijdloos en ik denk dat je er veel draagplezier aan zult beleven.
Gr Dennis.
mcvt Schreef:
Ik zou het horloge niet kopen.
Een riva is een klassiek italiaans design van
oudsher houten speedboot met een dikke V8 motor
erin.Antwoord voor Dreski : Naar mijn mening een van de
mooiste speedboten die er gemaakt zijn (samen met
Boesch)http://www.yachtforums.com/forums/attachments/riva
-yacht/20017-riva-2007-aquarama1.jpgde ‘tralies’ moeten volgens mij een houten teakdek
voorstellen. De lijnen tussen het hout hadden in
dat geval zwart moeten zijn.http://www.vanmalsen.nl/picture_library/SV400067.J
PGIk zie de link niet echt tussen Riva en
Hamilton???Andere reden om deze niet te kopen is dat ik het
een erg druk horloge vind, ik hou meer van een
’rustige’ wijzerplaat.Als alternatief zou ik voor 1800 euro voor een
limited edition Austin Healey van Frederique
Constant gaan. Rustige wijzerplaat, goed merk en
een vleugje NL.http://www.juweliersbedrijf.nl/beheer/plaatjes2007
/product/2_1181570062.jpg
(alle foto’s zijn ‘geleend’)Mvrgr,
De Austin Healey vind ik ook een mooi horloge. Ik vind de prijs echter te hoog. Ik zie het er niet aan af op de een of andere manier.
Hoe smaken kunnen verschillen. Brrrr.