Hamilton Riva zou je hem kopen?

Op het eerste oog zie ik het er ook niet vanaf nee, daar heb je gelijk in.

Of de prijs rechtvaardig is weet ik niet. Heb van een juwelier (ibink) begrepen dat FC aardig omhoog aan het gaan is in de wereld van de horlogemakers. Dat zou wel aansluiten op je toekomstige klassieker verhaal, vandaar deze als alternatief. Misschien rechtvaardigd dit ook wel deels de prijs…

grtz,

Het teakdek is een indicatie. De indexen op de 3, 6, 9 en 12 lijken op het goed is op zoiets als dit:

De pushers lijken op de luchtinlaten (of is het iets anders) aan de zijkant:

Dus er zijn wel meer overeenkomsten als helemaal geen.

Vind het best een mooie klok hoewel ik nog niet helemaal over die ‘bars’ uit ben. Vraag me ook af wat de waardevastheid van Hamilton is in de toekomst?

Mijn beste,

Ik heb deze Hamilton diverse keren bekeken en ja, zelfs bewonderd. Maar ik blijf er koel bij, het doet mijn pols niet sneller kloppen.
En dat heb ik, afgezien van het prijskaartje, bijvoorbeeld wel bij de ‘Hamilton Viewmaster’.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik vind hem mooi hij is natuurlijk duur maar dan heb je ook iets.De meeste horloges wat ik de laatste tijd hier tegen kom lijkt wel op een andere dat kan ik nu niet direct zeggen.

gr Pieter

Ik zou hem NIET kopen. Ik vind het geen mooi horloge(td)

daar sluit ik mij helemaal bij aan, tom

gr

klaas

Leuke afwisselende reakties. Jammer dat ik geen poll kan maken op het forum. :wink:

Ik vind hem zeker apart, maar zou hem niet snel zelf kopen. Voor mij toch iets te.
Wel vermoed ik (sterk) dat er bij mij ook nog wel eens een Hamilton bij zal komen.

O ja, reken er op dat Hamilton de komende jaren langzaamaan in prijs zal stijgen.

Ik vind hem erg mooi! Zou ik hem kopen? Ik weet het niet. Als ik tweeduizend euro ging besteden zou dit niet de eerste keuze zijn. Maar hij zou wel op de shortlist staan denkik. Want wat koop je tegenwoordig nog nieuw voor 2K?

Groeten,

Martin

Ik vind de stalen versie mooier dan de gouden. Ik zie liever de perlage op de wijzerplaat van de stalen en goudkleur heeft niets met Riva te maken. Een Riva is mahogany met chromen beslag; niets goud.

@ mcvt
De wijzerplaat stelt geen teakdek voor maar wel het dek van de Riva in Mahoniehout met witte strepen en dus geen zwarte zoals dat gewoonlijk het geval is bij een dek.

@ jürgen
De indexen zijn volgens mij gewoon van de Jazzmaster en hebben niets met Riva te maken. Zonde want hier hadden ze toch de opportuniteit om er wat meer van te maken.
De pushers zijn geïnspireerd van de chromen neus met luchtinlaten voor de kajuit te verluchten.

Ik ben nogal een Riva-gek en hou dit horloge al een tijdje in het oog.
Toch zal ik hem niet kopen.

1. Te groot voor mijn pols
  2. Ik hou niet van andere merken op een horloge. Erger nog: automerken op je horloge… BRRRR!
    3.Geen voldoende doorkijkbodem
    4.Is eigenlijk een gewone Jazzmaster met “Riva-saus” Kijk maar naar die met gangreserve: Jazzmasterkast met Jazzmasterwijzers en een andere wijzerplaat en bodem.

OK, ik probeer mezelf hier te overtuigen…
Als de chrono een diameter van 40 had, hing hij al aan mijn pols!:+

Frédéric Schreef:

De wijzerplaat stelt geen teakdek voor maar wel
het dek van de Riva in Mahoniehout met witte
strepen en dus geen zwarte zoals dat gewoonlijk
het geval is bij een dek.

De pushers zijn geïnspireerd van de chromen neus
met luchtinlaten voor de kajuit te verluchten.

Ter Illustratie van wat ik hierboven zei:

Mooie uiteenzetting. Ik heb ook niets met automerk horloges e.d. maar dit valt toch in een andere categorie. Panerai doet dit toch ook met ferarri? De GMT is overigens 42mm. Past die je niet?

dreski Schreef:

Mooie uiteenzetting. Ik heb ook niets met automerk
horloges e.d. maar dit valt toch in een andere
categorie. Panerai doet dit toch ook met ferarri?
De GMT is overigens 42mm. Past die je niet?

Panerai vind ik ook niets (qua model), maar goed, over “smaak” valt niet te discussiëren… :wink:
De GMT vind ik niet zo mooi, een beetje te druk. Dan zou ik eerder naar de Power-reserve gaan (diameter 40mm).
Maar ik weet het niet, ergens mis ik dat “vonkje”, het is nog niet dàt. Maar wie weet, als ik ze ooit eens om m’n pols kan doen, dat ik ze niet meer wil teruggeven…:smiley:
Maar die stalen chrono… kwijl! Zonde van de maat. En de prijs is ook niet niets, voor mij al een investering, dan moet ze wel perfect zijn.
Ik betwijfel dat ze er ooit een “kiekepols-versie” van maken…:sunglasses:

Ja!

Henrik Schreef:

Ja!

Tja Henrik zijn er wel horloges die je niet zou kopen. :wink:

S Jansen Schreef:

Misschien ook een leuke vraag,
Wat vinden jullie van de boten, waar dit machtig
mooie horloge van afstamt?

Bij ons in de haven liggen er een paar, ik vind ze
persoonlijk niet echt mooi, wel de nieuwere
modellen, welke Riva momenteel produceert

Zeg me niet dat dit je koud laat!::o

Tudjuu! M’n links werken niet!
Zoek op You tube naar “Riva Starting (both engines)” en "Riva Aquarama"van cycfrance

Hun nieuwere modellen zijn ook wel mooi maar die oldies vind ik prachtig.
Ik hoef er mij geen zorgen over te maken, is niet voor de gewone sterveling weggelegd:(

Sjonge wat een lelijk ding zeg!

Zou mijn geld wel beter kunnen besteden :wink:

Vind het wel een super horloge, maar voor deze prijs zou ik toch eerder voor een Omega o.i.d. gaan.

Hoihoi overigens, terug van niet weg geweest!

Ik vind de achterkant lelijk.
De voorkant vind ik vrij druk.