Hamilton vs Oris vs Frederique Constant?

Ik heb sowieso een zwak voor Oris, alhoewel deze niet helemaal mijn smaak is…dus ik zeg ORIS.
Ga eens naar de boutique, En pas er gewoon een aantal. Weet je gelijk een stuk meer, en een leuk uitje…10 x Oris passen met een bakje koffie is nou niet heel vervelend op n zondagmiddag :wink:

:star_struck::ok_hand:t4:

1 like

Ik ook de Oris. Mooi merk en een intrigerend ontwerp.

1 like

Eveneens Oris!

Of deze:

Ik zou ook de Oris kiezen. Op skeleton raken de meesten toch uitgekeken.

Maar qua eerste “echte” horloges: een longines met cal 30L… Genoeg centjes over voor service en een Ko strap etc…

Op de grens van je budget een GS, sla je wat hobby stappen over :smile:

Nomos all the way!

Een van deze misschien ?? Binnen budget maar de GMT wordt niet meer gemaakt.

Nog een idee (wij denken graag mee):

Ik ben nu al ontzettend benieuwd naar je uiteindelijke keuze :ok_hand:t2:

Dit misschien een optie? Prima te vinden binnen budget, messcherpe wijzers en hele mooie lugs :+1:

1 like

Persoonlijk vind ik van deze drie de Frederique Constant het mooiste.

Oris is geliefd om haar ontwerpen en omdat het een sympathiek merk is (lees: geen onderdeel Swatch, Richemont, Citizen etc.). Maar persoonlijk vind ik Hamilton en Frederique Constant als merk en qua waarde voor je geld minstens even aantrekkelijk.

1 like

Sowieso een Oris, prachtig merk! Ik vind die open wijzerplaten persoonlijk maar niks, vooral die op de FC vind ik er niet uit zien…

Schaamteloze zelfpromotie; Te ruil: Oris Artelier Complication

Tussen de 3, zou ik voor de FC Classics Moonphase gaan.

Oris, hands down.

Je krijgt wel meer focus in, en rendement van deze draad als je ook wat meer je mening geeft op over de voorgestelde horloges. Wat je er mooi of lelijk aan vind bv. :slight_smile:
Anders gaat het alle kanten op.

Kijk daar ga je al. :speak_no_evil:

2 likes

Oris! Ik ben een enorme fanboy, dus veel heb je er niet aan.

Oris :+1:

Mening van HF : ORIS 25 x , Hamilton 1 x , FC 4 x .
Twijfel niet langer…of koop gewoon een andere ORIS.

1 like

Van de drie die je laat zien zonder meer de Oris met Kleine Sekunde. Het uurwerk bewonderen doe je door de achterkant er af te wippen of door de zichtbodem, maar nooit door de wijzerplaat. Zoals je merkt, ik heb een hekel aan geskeletteerde en open heart horloges.

Als je nou eens een Jazzmaster met gesloten dial of een Frederique Constant moonphase nam, dan was de wedstrijd minder duidelijk voor mij. De Oris is retecool, maar Hamilton is zo’n leuk merk:

2 likes

De Oris is echt de mooiste van die drie!