Hamilton vs Oris vs Frederique Constant?

Sowieso een Oris, prachtig merk! Ik vind die open wijzerplaten persoonlijk maar niks, vooral die op de FC vind ik er niet uit zien…

Schaamteloze zelfpromotie; Te ruil: Oris Artelier Complication

Tussen de 3, zou ik voor de FC Classics Moonphase gaan.

Oris, hands down.

Je krijgt wel meer focus in, en rendement van deze draad als je ook wat meer je mening geeft op over de voorgestelde horloges. Wat je er mooi of lelijk aan vind bv. :slight_smile:
Anders gaat het alle kanten op.

Kijk daar ga je al. :speak_no_evil:

2 likes

Oris! Ik ben een enorme fanboy, dus veel heb je er niet aan.

Oris :+1:

Mening van HF : ORIS 25 x , Hamilton 1 x , FC 4 x .
Twijfel niet langer…of koop gewoon een andere ORIS.

1 like

Van de drie die je laat zien zonder meer de Oris met Kleine Sekunde. Het uurwerk bewonderen doe je door de achterkant er af te wippen of door de zichtbodem, maar nooit door de wijzerplaat. Zoals je merkt, ik heb een hekel aan geskeletteerde en open heart horloges.

Als je nou eens een Jazzmaster met gesloten dial of een Frederique Constant moonphase nam, dan was de wedstrijd minder duidelijk voor mij. De Oris is retecool, maar Hamilton is zo’n leuk merk:

2 likes

De Oris is echt de mooiste van die drie!

Ik kan Hamilton inderdaad van harte aanbevelen, maar niet deze Hamilton met hart-operatie… Een Jazzmaster met gesloten wijzerplaat; toppie :+1: die GMT is trouwens wel mooi zeg :sunglasses:

1 like

Ik blijf bij mijn keuze. Ik vind hem echt mooi.
Maar wel op staal / bracelet, voor mij.

1 like

Bedankt voor alle reacties allemaal! Ik ben laatst naar een Oris Dealer geweest en daar kwam ik veel leuks tegen. Ze hadden een verse Atelier Complication, en die heb ik ook omgedaan. Het was precies wat ik wilde, alleen de nieuwprijs was ver boven budget.

Daarnaast ben ik nog naar de Bijenkorf geweest voor Hamilton (waar de medewerker me ook naar de Armani horloges wees):joy::joy:. Daar had Hamilton een Open Heart, alleen kwam ik erachter dat hij wel erg groot op m’n pols leek.

Ze hadden ook FC daar, maar de enige fraaie daar was een Worldtimer. En die hebben ook een flink prijskaartje.

1 like

Staat er niet eentje in het blauwe deel?