Als ik je mag plagen door net iets boven je budget voor te stellen…
Wat vind je van zoiets?
De Club begint vlak over de 1000, en zitten daar gebruikt net wat onder. De kleinste handopwinder van 36mm draagt best groot voor zijn maat.
Kiezen wat jij mooi vind! Zijn alle drie mooie merken.
Mijn smaak: de Oris
Oris
Oris. Ik zou voor de bic crown pointer date gaan. Toppertje
Van de drie die jij noemt, vind ik de Oris de mooiste.
Een mooie Oris met maanfase (mix van je FC en Oris keuze) is deze Oris Artix complication, maar dan moet je wel geluk hebben dat deze tweedehands voorbij komt zetten.
O.R.I.S all the way
Oris.
Ik zou ook voor de Oris gaan. Hier ben je op lange termijn gelukkiger mee.
Die Skeleton dingen lijken gaaf aan het begin van je horloge hobby en naar een tijdje vind je ze vanzelf lelijk
Ik heb sowieso een zwak voor Oris, alhoewel deze niet helemaal mijn smaak is…dus ik zeg ORIS.
Ga eens naar de boutique, En pas er gewoon een aantal. Weet je gelijk een stuk meer, en een leuk uitje…10 x Oris passen met een bakje koffie is nou niet heel vervelend op n zondagmiddag
Ik ook de Oris. Mooi merk en een intrigerend ontwerp.
Eveneens Oris!
Ik zou ook de Oris kiezen. Op skeleton raken de meesten toch uitgekeken.
Maar qua eerste “echte” horloges: een longines met cal 30L… Genoeg centjes over voor service en een Ko strap etc…
Op de grens van je budget een GS, sla je wat hobby stappen over
Nomos all the way!
Ik ben nu al ontzettend benieuwd naar je uiteindelijke keuze
Persoonlijk vind ik van deze drie de Frederique Constant het mooiste.
Oris is geliefd om haar ontwerpen en omdat het een sympathiek merk is (lees: geen onderdeel Swatch, Richemont, Citizen etc.). Maar persoonlijk vind ik Hamilton en Frederique Constant als merk en qua waarde voor je geld minstens even aantrekkelijk.