HanDavinci, mijn one year anniversary op het forum en favoriete mods op rij

Poffertjes, je zou er toch bijna weer een Seiko van in de collectie gaan nemen. Top, bedankt voor het delen van deze ‘nikssaaiepost’!

1 like

Breede vrou’n. To each his own.

Wat humen betreft ben ik blij dat ik er in alle haast geen hymen interest van had gemaakt, want dan kom ik weer op Olivia Munn uit.

1 like

Ho ho.

Even duidelijkheid scheppen, bij een taillemaat breder dan 36 pas ik. Ik zie gewoon graag een megabips.[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:122, topic:128891”]
Olivia Munn
[/quote]

:heart_eyes:

Ik hoef er maar aan te denken en ik ben alweer verliefd.

Is ook beter voor ons. :thumbsup:

3 likes

Wel, bekijk het zo: als jij het niet wil doen dan zijn er genoeg anderen die het wel willen doen vermoed ik…

Exclusiviteit is overroepen :smile:

1 like

Als iemand het wil kopiëren prima, ik blijf liever orgineel :sunglasses:

Ik ga natuurlijk wel elke keer onder zo’n foto zetten; lol copycat, heb je de opleiding ook zo gehaald? :joy:

Maargoed, het is aan ander. Ik ga er niet lukraak nog een paar maken voor forumleden, ik wil juist de horloges bouwen die uniek zijn. Ben geen winkel :slight_smile:

3 likes

Even een “stomme” vraag waar iedereen hier waarschijnlijk een antwoord op weet behalve ik.

Waarom zit er bij de SKX mods met saffier altijd “veel” ruimte tussen het glas en de bezel? Het glas lijkt een schuine kant te hebben waardoor dat gleufje ontstaat. Kan dit ook anders op een SKX?

Of, steekt het glas boven de bezel uit en is het op foto’s gezichtsbedrog?

1 like

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/9/6/96642b984193e756d9cc7b76d17150ec9adbf7d6.jpg

Haha grapje, ik ga er vanuit dat je het over het vlakke glas hebt met een vlakke insert?

Met een alumium (standaard) insert staat het gelijk op elkaar (glas-insert hoogte), een keramische is een tikje dikker en die staat dus 0.2mm hoger dan het glas.

Ik denk dat het optisch bedrog is, want de afmetingen zijn identiek. Een saffierglas heeft iets meer een glanzende “beveled edge” waardoor het je misschien opgevallen is. Maar die rand is bij het hardlex precies hetzelfde aanwezig.

1 like

Ben ik gelukkig niet de enige haha, zit hier nu een 2/3 maand maar dacht ook dat Han 1 van de oude/vaste leden was, toen ik het topic zag dacht ik “huh… een jaar? :joy:

OT: geweldig mooie mod’s, heel gaaf, keep it up :sunglasses:

3 likes

Hier nog ff een foto van de SKX x Green Turtle.

Wat mij betreft samen met de Blue Lagoon en de Bond versie de mooiste mods!

2 likes

@HanDavinci hoe was de suite met jacuzzi en de ronde billen dame vannacht?

1 like

Je creditcard was geblokkeerd :pensive:

2 likes

Heeft waarschijnlijk Lisa d’r limiet weer bereikt!

1 like

:smiling_imp:

2 likes

Super om te lezen Han ! Echt leuk.

En die Batman, wauw !!! :heart_eyes:

Gefiliciteerd met je one year anniversary en ik hoop dat je hier nog lang blijft !!! :tada:

En sorry voor deze wel erg late reactie :blush:

2 likes

Haha dankjewel Thom!

1 like

Knap vooral dat je dat je eigen hebt gemaakt in zo korte tijd. Er zitten hele mooie mods tussen.

1 like

Dank voor het overzicht van je werken. Al het lof dat hierboven werd gegeven kan ik enkel beamen. En best wat jaloers dat ik niet kan modden.

De coolste vind ik de Seiko SKX 62MAS.

Tip voor Seiko : maak je onderdelen beter beschikbaar en je SKX en Sumo worden nog populairder.

1 like

Bedankt voor het compliment!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ja wel dat de SKX en de Sumo populairder worden, de rest juist niet. De onderdelen die ik koop worden alleen verkocht aan een Seiko dealer met als doel -> reparatie. Als Seiko die onderdelen zelf gaat verkopen, keldert de omzet van nieuwe modellen meteen natuurlijk.

50% zal dan denken; ‘Nou, dan mod ik toch een SKX, in plaats van het nieuwe model te kopen’.

Wat ze wel kunnen doen is luisteren naar ons (de fans), zoals Omega heeft gedaan met de Speedytuesday via de social media :sunglasses:

Ik heb in ieder geval nog wel een paar ideeën voor ze :joy:

2 likes

Heel leuk om al die Han-mods op een rijtje te zien.
Er zitten een paar regelrechte pareltjes tussen die mods van je, doe zo voort het komende jaar zou ik zeggen :thumbsup:

2 likes