HanDavinci, mijn one year anniversary op het forum en favoriete mods op rij

Vandaag ben ik precies één jaar lid van het forum, en als commemoration vind ik het leuk om eens mijn favoriete mods op rij te laten zien.

Het afgelopen jaar is heel erg goed voor mij geweest. Ik heb mij op professioneel- en privevlak ontzettend kunnen ontwikkelen, en dat is iets waar ik helemaal niet bij stil heb gestaan. Behalve nu dus, omdat ik eens terugblikte op wat ik allemaal gedaan heb in een jaar tijd :relieved:. Ik heb afscheid genomen van een relatie halverwege het jaar, en dat was één van de beste beslissingen in mijn leven. En geloof mij, die zijn nog wel op twee handen te tellen :sunglasses:

Op 2 November 2016 heb ik mij aangemeld op het forum “om alleen even te kijken hoe een bezel insert gewisseld moest worden voor een Invicta 8927OB". Tot die tijd ging ik nog met één van de 20 Fossil, Armani, Boss of Guess horloges naar de Bijenkorf voor een nieuw batterijtje, en dat was het wel. Oh en ik had een replica Panerai Luminor GMT van het italiaanse strand, wist ik veel… Als ik er nu aan terugdenk gaan de nekharen overeind staan. Voor de duidelijkheid, het Chinese GMT-uurwerkje ligt in de lade, en de rest ging de kliko in.

Ook absoluut dol op horloges, maar toch anders. Ik denk dat iedereen precies weet wat ik hiermee bedoel. Wel een kist vol wristwear, maar zo onwetend als de pest. Vorig jaar had voor mij een Rolex Speedmaster ook nog kunnen bestaan. En misschien bouw ik er nog steeds wel eentje als ik me verveel, the sky is the limit.

Ik kan het niet over mijn hart krijgen om het laatste plakmerkhorloge weg te doen die ik heb gekocht. Ik kwam er eind vorig jaar achter dat het niet helemaal een eigen design is geweest :neutral_face:

https://www.instagram.com/p/BUzTeVLBdls/?taken-by=handavinci

Eind November 2016 kwam ik een SKX007 tegen op instagram, en zag ik wat er mogelijk was en wat mensen er allemaal zelf van maken.

Ik heb altijd qua “bouwen/bedenken” wel een bezigheid in huis moeten hebben, ook voordat ik met deze hobby begon.

Denk aan het zelf maken van een handboog incluis de pees van een gedroogd hertenpeesje van de slager (dit had ik eigenlijk buiten moeten doen en niet in mijn appartement, ik heb een Cold Steel Bushman mes van 30+ cm in mijn laminaat laten vallen :unamused:).

Het ontwerpen en naaien van een fatsoenlijke outfit voor één van de ex-vriendinnetjes (omdat haar poging echt halfgebakken werk was en ik niet wilde dat ze zo naar een Halloweenparty ging), het maken van een zelfbewaterende raamtuin met wijnflessen op een rij, vaasjes van doorgesneden en ondersteboven Grolsch beugels in een gebeitst rek…you name it.

Bezigheid in de zuiverste zin van het woord.

De impuls om zelf iets leuks te creëren is altijd aanwezig geweest, en daar komt denk ik mijn drang vandaan om elke Seiko onder handen te nemen en hem mijn eigen te maken.

Lang verhaal weer kort (just kidding, ik heb de ability om een kort verhaal lang maken :smirk:)…

Ik heb mijn favorite mods op rij gezet en misschien raakt iemand er wel geïnspireerd van om zelf eens een Seiko los te trekken. Ik heb in ieder geval thapapper al geïnspireerd om het te doen.

Het zijn ze niet allemaal, want ik heb voor redelijk wat forumleden ook kleine dingen uitgevoerd en via Instagram wat bijgesnabbeld.

Mijn favoriete mods:

Seiko Datejust

Verkocht op eBay voor een belachelijk bedrag. Ik had het zelf op de vrijdagavond (lees: flink aangeschoten, oke echt dubbelkijkend dronken) niet verwacht dat die zou gaan verkopen voor dat bedrag, maar op zaterdagochtend kreeg ik bericht van eBay dat ik hem op moest sturen.

Desalniettemin een beetje (lees: erg veel) spijt, want het is de enige Seiko in de wereld die er zo uit ziet.

Seiko SNXJ89
SNK607 wijzerplaat
Zwarte dag- en datum
Daupine wijzers
Blauwe AR-coating saffierglas

The diving Alpinist

Gewoon cool. Candide had in dat topic al snel een paar regels opgesteld die bij zo’n horloge passen. Je moet naar Andre Hazes luisteren en een jetski huren op vakantie. Ik denk zelf dat barbecueën in je voortuin met een bevlekte tanktop aan ook niet zou misstaan met zo’n prachtig horloge om de pols.

Invicta 8927OB
SARB017 aangepaste wijzerplaat
Logo verwijderd van de kast en de sluiting
Crystal Times DD saffierglas (Seiko Monster)

Seiko SKX x Blue Lagoon

Seiko SKX009
Brushed chapter ring
SRPB11 Blue Lagoon wijzerplaat
Crystal Times coin edge bezel
DLW mercedes secondewijzer
DLW DD blauwe AR-coating saffierglas
DLW blauwe keramische sub insert

https://www.instagram.com/p/BUcL6qVhiXl/?taken-by=handavinci

Spontaan hoofdpijn als ik aan deze denk, maar ik heb hem misschien toch iets te snel uit elkaar gehaald. Volgens mij heb ik die SKX binnen anderhalve week weer verkocht.

Seiko SKX x Sumo № 1, nu van guus1, is die al verkocht inmiddels?

SKX009
One Second Closer gepolijste chapter ring
SBDC031 wijzerplaat
SBDC001 wijzers + de orginele SKX secondewijzer
Crystal Times coin edge bezel
DLW DD blauwe AR-coating saffierglas
DLW zwarte keramische sub insert

Seiko SKX x Sumo № 2

SKX009
One Second Closer brushed chapter ring
SBDC031 wijzerplaat
SBDC001 wijzerset
Crystal Times coin edge bezel
DLW DD blauwe AR-coating saffierglas
DLW zwarte keramische vintage sub insert

https://www.instagram.com/p/BVwzJVXBs_e/?taken-by=handavinci

Almost stock Seiko Turtle PADI

SRPA21
Coin edge bezel en Super Jubilee om hem mijn eigen te maken.

Gewoon cool. Maar ik vind zelf 42mm toch de max voor mijn 17.7cm pols, en het was nota bene nog gunstiger voor de knip om een SKX PADI te bouwen.

Seiko SKX x PADI

Bij deze mod krijg jsl een eervolle vermelding, 5 digitale medailles en 1000 maal lof. We waren aan het kletsen en omdat ik weinig tot geen geduld heb, bood hij zelf aan om een (van mij aan hem) verkocht nieuw saffierglaasje terug te sturen zodat ik meteen de mod af kon maken. Ik heb uiteraard meteen een nieuw saffiertje besteld voor Jan, maar desalniettemin vond ik het geweldig van hem! De kracht van het forum, en mijn hele weekend was gemaakt.

De SRPA21 PADI is op een vrijdagmiddag verstuurd, en de SKX PADI hing zaterdagmiddag om de pols :sunglasses:

Ik had er wel mijn eigen twist aan gegeven met de big dot bezel insert, omdat ik toch meerdere bezels in huis had en het horloge zo binnen een minuut een andere look kon geven.

SKX009
SRPA21 wijzerplaat en wijzers
Crystal Times vlak saffierglas
Yobokies dark blue big dot bezel insert (af en toe)

https://www.instagram.com/p/BVxAxoQBw8v/?taken-by=handavinci

Verkocht aan iemand uit de nabije omgeving, dus deze zie ik af en toe nog eens langskomen.

Seiko SKX 62MAS voor Wander

Wander kwam bij mij met het idee over een 62MAS mod, en dat vond ik zo interessant dat ik hem bestookt heb met berichten. Ik had zoveel vragen en ideeën. Volgens mij zag hij toen door de bomen het bos even niet meer, en heb ik ook gezegd; denk er maar eens over na en kijk zelf eens wat je het gaafste lijkt :smile:.

Alles bedaard, ik weer rustig en Wander stapte de wonderlijke wereld van het modden in. Hij kwam zelf met de lijst aan van wat volgens hem perfect zou zijn.

Superleuk contact met hem gehad, en nadat het idee duidelijk was heeft hij alle onderdelen samen met een gloednieuwe SKX007 in één keer gekocht zodat het compleet was. Geweldig!!

Wij zijn eerst voor de 62MAS wijzerplaat en 6309 wijzers gegaan. Die lume klopte niet helemaal, dus dacht ik; ik relume alles. Markers van de wijzerplaat afgetrokken en uitgeschoten met het scheermes.*&^%$$^.

Maar…wonder boven wonder was ik superdriftig gaan googlen en had ik binnen no-time een nieuwe aftermarket 62MAS dial met bijbehorende wijzerset gevonden. Dit was me eerder niet gelukt, dus het moest zo zijn denk ik dan maar. Wander heeft er erg lang op gewacht, en ik heb me er flink schuldig over gevoeld.

SKX007
One Second Closer matzwarte beadblasted chapter ring
Aftermarket 62MAS wijzerplaat & wijzers
Crystal Times Single domed saffierglas met blauwe AR-coating
DLW zwarte keramische insert volgens OEM 007

Wanders foto’s:

Ik vind hem toch erg gaaf, maar ik kan me voorstellen dat de meningen hierover zijn verdeeld. Vooral het single domed saffierglas geeft hem een bijzondere uitstraling.

“Vintage faux patina” SKX009J voor nomdeplume1

Ik kreeg van Tom de vraag of ik een 009 een “faux patina look” kon geven. Ik had geen idee of ik dat kon, maar ik had wel zin in knutselen en nog SKX wijzerplaten in de lade liggen waarop ik het kon proberen.

Ik heb een aantal wijzerplaten verwoest, maar het ging mij erom dat het resultaat reproduceerbaar is. Voor iemand die in het lab werkt, is dat de magische term. Ik hou er niet van om “zomaar wat te doen”. Ik kon met positief resultaat een berichtje sturen naar Tom dat ik het prima uit kon voeren op zijn J-dial.

Hij had zelf de insert al gebleekt met voegenreiniger, en ik moet zeggen dat zijn insert er beter uitziet dan menigeen van de “patina SKX’en” die ik online heb gezien.

SKX009J
Wijzerplaat en wijzers bewerkt met pinda- euhh sojasaus
Dag- en datumschijf groezelig gemaakt met foundation d.m.v. een wattenstaafje
Faded 009 bezel insert
Crystal Times DD saffierglas

https://www.instagram.com/p/BWsrpSWBExG/?taken-by=handavinci

Ik ben zelf erg blij met het resultaat, de faux patina is niet te veel en niet te weinig. Het motto was toch wel “less is more” :smirk:

Seiko SKX171J Premium edition van Bauhaus

SKX007J
SKX171 wijzerplaat
Orginele SKX wijzers
Crystal Times coin edge bezel
Crystal Times vlak saffierglas
DLW zwarte keramische insert volgens OEM 007

Ik had de great switch-a-roo gedaan door een lade vol onderdelen op te ruimen en er een halve 007J bij te kopen, en wat een vet eindresultaat is dit zeg. Helaas verschoof de chapter ring toen deze bij Ide aangekomen was, en moest hij weer een keer terug naar Enschede. Ondertussen had hij hem al geflipperd (natuurlijk) en mocht ik hem opsturen naar @Bauhaus :v:.

Seiko SKX171J Premium edition № 2 voor thapapper

Ik zet deze er meteen achteraan. Christiaan was zo ontzettend enthousiast dat ik de 171J met alle plezier nog een keer in elkaar heb gezet. Hij wilde graag een vintage bezel insert erop, en ik was zelf benieuwd hoe dat eruit kwam te zien.

SKX007J
SKX171 wijzerplaat
Orginele SKX wijzers
Crystal Times coin edge bezel
Crystal Times vlak saffierglas met blauwe AR
DLW zwarte vintage keramische insert

Helaas de enige foto die ik ervan heb, maar het resultaat is erg gaaf!

Seiko SKX Sumo № 3 voor motoskooly

De PMMM HanDavinci stijl. Nadat Roel bleek was geworden van de prijs van een MM300 dial en wijzers, kwam hij bij mij en vroeg hij of ik een oplossing wist. Uiteraard wist ik dat… De SKX-SuperSumoJ natuurlijk.

SKX007J
SBDC031 wijzerplaat
SBDC001 wijzerset
Crystal Times vlak saffierglas met blauwe AR

Volgens mij draagt Roel deze meer, dan elke andere in zijn collectie. Dat noem ik een geslaagde mod. Ik heb later aan hem nog een keramische insert verkocht, en zie hier het eindresultaat (Roels foto):

Geweldig, helemaal af zo. Alleen die knakenAR-coating had eraf gemogen, maar zo kreeg ik hem aangeleverd :smirk:.

Seiko Smurtle voor rschouten

Ron moest er ook erg lang op wachten, maar hij was ontzettend geduldig. Duim omhoog :thumbsup:!

Aangezien de orginele chapter ring niet meer bestond stuurde hij een stalen chapter ring mee en die leek wel beadblasted. Toen heb ik aangeboden om 'm iets op te schuren, bleek hij van messing (geelachtig) te zijn onder de coating :laughing. Pff nou, gelukkig had ik nog iets tegoed van Jake (Dagaz) en deze had mij een zwarte stalen chapter ring opgestuurd.

Maar wat bleek? Hij is beschadigd aangekomen…:unamused: Ik werd zo boos dat toen ik naar mijn rechterhand keek, het al te laat was. Ik had de zwarte chapter ring kapotgeknepen. ‘Ohh emm gie Han, control yourself’, dacht ik.

Maargoed, switchen dus. Het duurde lang genoeg, en ik wilde graag dat de Turtle terug naar Ron ging. De groothandel werd gebeld, en ik kreeg een orginele SRP777 chapter ring bij de volgende bestelling.

SRP777
SBDC031 wijzerplaat
SBDC001 wijzerset
Crystal Times vlak saffier
DLW OEM spec keramische insert

Maar het eindresultaat mag er zijn. De grote markers passen erg goed in de Turtle case en hij is erg uniek geworden. Het enige niet-Seiko eraan is het saffierglas en de bezel insert.

Ah…nu zitten we toch in Turtle-flow, deze hebben jullie ook al langs zien komen:

Seiko Smurtle PADI

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf contact heb gezocht met @ElChueco, en hem heb gezegd; ik wil een Smurtle PADI bouwen. Kunnen wij een deal maken?

Wat levert het mij op? Een idee minder in mijn hoofd, en dan ben ik de enige op de wereld die dit horloge heeft gebouwd.

SRPA21
SBDC049 wijzerplaat & wijzerset
Crystal Times vlak saffier zonder AR

https://www.instagram.com/p/BYOpIaynd1d/?taken-by=handavinci

Hij is geweldig. Zonder meer de mooiste Turtle die ik zelf ooit heb gezien, al heb ik inmiddels een zwak voor de PADI uitvoeringen gekregen. Hij staat al een paar dagen op het blauwe gedeelte te koop toevallig, ik had verwacht dat iemand hem wel opgepikt zou hebben ondertussen.

De James “Davinci” Bond Heritage SKX

Er zijn mods, er zijn gave mods, er zijn coole mods en je hebt super-mega-ultra-premium-kickassmods. Deze behoeft weinig introductie.

SKX009
4R36
SARB059 kroon
SRP775 wijzerplaat & wijzers
One Second Closer brushed stalen chapter ring
HanDavinci insert
@ThaPapper custom SKX bezel
Crystal Times CT037CIS saffier met blauw AR

https://www.instagram.com/p/BYd7-z8n08n/?taken-by=handavinci

https://www.instagram.com/p/BYbgDL6HIL-/?taken-by=handavinci

In alle eerlijkheid, ik heb de wijzerplaat en wijzers verkocht en meteen spijt gekregen. Gelukkig ga ik voor @Flowert van een SRP775 een Zimbe Turtle maken, en neem ik dan zijn wijzerplaat en wijzers weer over om de James Bond weer om de pols te kunnen hangen.

I fear my best work is now behind me…maar we gaan gewoon verder natuurlijk :sunglasses:

SKX x Sumo, de Davinci Super-LE special

Ik heb er ontzettend lang op moeten wachten, omdat deze wijzerplaat nergens te vinden was. Dankzij @voordeligbijdetijd is het mij eindelijk gelukt.

SKX007
6R15
SARB059 kroon
Orginele SKX007 chapter ring
LE 50th anniversary Sumo SBDC027 wijzerplaat
Crystal Times DD saffierglas (zonder AR op speciaal verzoek)
Custom SKX bezel
DLW zwarte submariner insert

Het enige wat nog binnen moet komen zijn de wijzers van de SBDC027, maar ik heb de wijzerplaat alweer verkocht. Het idee in mijn hoofd was mooier dan het uiteindelijke resultaat. Ik vind de SBDC027 nog steeds een plaatje, de SKX variant ervan toch niet zo. Hij is in ieder geval een vermelding waard.

De SKX x Green Turtle van @roog84

Een simpele mod, maar alsnog heel erg gaaf. Het liet mij even zien dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.

SKX007
Crystal Times vlak saffier zonder AR
SRPB01 wijzerplaat

Het leuke hiervan is dat ik (natuurlijk) een stortgang van ideeën terugstuurde, maar dat Rogier zelf zei; ‘nee, alleen de wijzerplaat en het vlakke saffier is voldoende’. Hij had helemaal gelijk, want het is echt een plaatje geworden.

Op deze tour even verder. Ik heb bovenstaande herhaald voor mezelf, en dit keer met de SRPB11 Blue Lagoon wijzerplaat.

SKX x Blue Lagoon

SKX007
Crystal Times vlak saffier zonder AR
SRPB011 wijzerplaat
DLW keramische insert

https://www.instagram.com/p/BY6h5LnHgDL/?taken-by=handavinci

En er inmiddels ook eentje gekopieerd voor @SwedishChef, aangezien we deze niet meer op HF zien en dit onderdeel was van een prachtige win-win ruil. Bewust gekozen voor een standaard insert, het glimmende van de keramische was too much:

Zo simpel, zo geweldig. De pracht zit in 'm in de eenvoud van deze mod. De enige aanpassingen zijn nota bene alleen het wijzerplaatje en het vlakke saffierglas. Soms is less toch echt more… :nerd:

De SKX Batman van @Svennos

Sven was op zoek naar een SRP787 (de Turtle Batman) en ik las in een ander topic dat hij liever een SKX om de pols had qua formaat. A-HA! HATSEFLATS, dat gaan we regelen. Ik heb zelf contact opgenomen met hem en gezegd dat ik voor minder dan de nieuwprijs van de SRP787 een (nieuwe) SKX787 kan bouwen met saffier en keramische insert. Hij stond er even van te kijken, maar werd al snel enthousiast.

SKX007
SRP787 wijzerplaat & wijzers
Crystal Times vlak saffier zonder AR
DLW Batman keramische insert

Nog steeds een SKX met zijn “stock” look, en het is de enige (echte) SKX Batman in de wereld. Hij wordt continu repost door DLW en Crystal Times, en laatstgenoemde heeft hem ook op zijn site gezet. Een leuk compliment.

Ik had in deze ook wel erg veel lol, Fledermaus-Lederlappen is namelijk één van mijn olijke metgezellen in dit leven :sunglasses: Mien maatje:

De SKX171 “faux patina”

Een oud-collega zag op Whatsapp mijn profielfoto van een Seiko duiker. Hij sprak me erover aan en vroeg me of ik bekend was met mods. Nou vent…ik ben er geen vreemde van, dat is een ding wat zeker is :joy: Needless to say, hij keek even raar op toen ik hem mijn instagram-pagina stuurde :relieved:

Hij wilde graag een patina look, en samen zijn we tot een goed idee gekomen. Ik ga de onderdelen van 3 SKX’en combineren, en op het aftermarket saffier na is alles Seiko.

SKX007
SKX171 wijzerplaat gepatineerd
SKX007 wijzers gepatineerd
SKX009 faded bezel insert
Crystal Times vlak saffierglas

https://www.instagram.com/p/BZEG-AWnz0m/?taken-by=handavinci

Het resultaat is erg cool. Geen onderdeeltje van een ander model Seiko nodig gehad, en toch een unieke SKX in elkaar gezet. Ik heb volgens mij 2 of 3 inserts verknald, totdat ik voor mijn gevoel de juiste “fade” had.

**De SKX775 van @sq100

Ook ontzettend gaaf. Ik heb hem gemod, maar Mark heeft zelf de SKX011 bezel erop gezet. Wat een gave SKX. Als Seiko een reissue uit wil brengen, dan hoort dit één van de 5 te zijn.

Mark’s foto’s:

https://www.instagram.com/p/BZ_LI7WnU5H/?taken-by=handavinci

Als je mij vraagt welke ik zelf het meest geslaagd vind, dan zeg ik de SKX PADI, de SKX775 en de SKX Batman. Vooral omdat ze er “niet-gemod” uitzien. De orginele look blijft behouden, en hiermee eer je het merk alsnog.

Er is natuurlijk een verschil tussen “geslaagd” en “favoriet” De James Bond SKX is er eentje die weer in elkaar gaat, en nooit meer de deur uit gaat. Mede door die geweldige bezel waar Christiaan zo’n moeite voor heeft gedaan.

Ik ben er na een jaar wel achter dat ik het liefst orginele Seiko onderdelen zie in een mod, met name de wijzerplaat en de wijzers (lees: na Wander’s 62MAS heb ik aftermarket wijzerplaten en wijzers afgezworen). Geen coin edge bezels meer voor mij, en ook geen DD saffier i.c.m. een vlakke insert. Het klopt gewoon niet, en je haalt de strakke lijnen uit je horloge :tired_face:

Ik ben benieuwd wat jullie de meest geslaagde mod vinden.

Mocht je zelf een supermod bedenken met een orginele Seiko wijzerplaat en wijzerset, en je krijgt mij enthousiast…dan bouw ik hem voor een paar speciaalbiertjes nog steeds in elkaar. Hou er wel rekening mee dat ik mijn eigen visie heb, en niet zomaar in opdracht wat ga doen. Als ik het niet vind passen, dan vertik ik het. En dat is vaker wel…dan niet :sunglasses:

Wat heb ik hier geleerd in een jaar tijd? Eigenlijk zijn het maar een paar belangrijke dingen.

  • Ik wil geen “middenweg” horloges. De reis ernaar toe is voor sommige mensen leuk, ik zie ze van afstand alleen geld verliezen en verder wegblijven van de grail. Ik heb een paar maanden geleden een fysiek stenen biggetje gekocht (waar ik ook niet stiekem wat uit kan halen) en die blijft dicht tot 06-2019.
    Om bovenstaande te bewerkstelligen heb ik hetzelfde gedaan als @SwedishChef. Namelijk het blauwe gedeelte uitgeschakeld :joy:. Zo simpel, zo effectief.

  • Ik wil nooit van mijn leven een nieuwe Tag Heuer kopen, want sweet jezus die schrijven af zeg.

  • Als iemand een erg knappe vrouw heeft en ik zie er een plaatje van langskomen, hou ik de kaken stijf op elkaar en slik ik alles door wat me te binnen schiet :relieved:

Mijn nieuwe supermod

Ik heb sinds kort de Bulova Super Seville van Siedo overgenomen.

Ik ga hier eerst een Nederlandse dagschijf inzetten. Bestaat die voor de ETA? Nee…daarom kan ik er lekker mee bezig in de winter :smile: Na poging 40 kan ik wel wat gaafs laten zien.

Het horloge wordt professioneel stainless gemaakt en gepolijst. Mijn plan om de goudlaag met homemade koningswater in het lab op te lossen vind ik een beetje riskant (lees: gewoon dom). Ik beheers de chemische kant van het verhaal wel, maar ik gok niet dat ik dit zelf netjes kan krijgen.

Er is een 3+ gram 14K witgouden fluted bezel voor gekocht (1601) en het gaat de meest gave Super Seville op deze planeet worden. Het was wel even flink aftikken voor zo’n klein ringetje, maar ik begin mijn stijl steeds meer te definiëren en zal deze niet verkopen :smirk:

Ik kan niet wennen aan het geelgoud, het past niet bij mij.

Over de wijzerplaat ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb in ieder geval een bedrijf gevonden in Engeland die wijzerplaten restaureert, en bereid is om voor mij een redial te doen. Hoe die er precies uit komt te zien? Nog geen idee.

Ik barst nog van de ideeën en ik heb het kaf nog niet van het koren kunnen scheiden. Elke ochtend voordat ik bij de douche ben aangekomen, heb ik alweer 6 nieuwe ideeën te pakken. Ik zou willen dat ik een grapje maakt, maar zoals Ide het zo mooi bracht; het is de Davinci-lifestyle :sunglasses:

Nou, dit weekend weer verder met spuitbusjes op een aftermarket 2836 dagschijfje om daarna te kijken hoe netjes ik mijn uitgeprinte Illustrator vector op strijkpapier erop kan krijgen… :smile: Lukt dat niet, dan ga ik een waterslide decal proberen. Lukt dat niet, dan ga ik stempels maken. Lukt dat niet? Dan verzin ik vanzelf wel weer iets, totdat het me wel lukt. Ik heb deze al eerder gebruikt, maar ik zweer bij de opmerking van de oh zo wijze Pipi Langkous; ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’ :slight_smile:.

De laatste stap van het proces wordt een complete service door @peterLC, en zo zal ik ervoor zorgen dat deze Bulova er beter uit komt te zien dan tijdens zijn verkoop in de jaren 80. Dit gaat echt de Davinci Premium mod worden, en een erg leuk winterproject.

Hoe kom ik straks die koude winteravonden door? Nou, zo dus…of met een leuk bloot dikkertje :sunglasses:

Allen hartelijk bedankt, voor de vele nieuwe contacten die ik in het afgelopen jaar heb gelegd en voor alle kennis die ik heb opgedaan en nog op ga doen.

Excuses voor het lange topic, het ging vanzelf :relieved:

Op naar het tweede jaar!

HanDavinci uit

182 likes

@rschouten @Bauhaus @Jan @wander @motoskooly @guus1 Ik kon maar 10 mensen in een bericht taggen, dus bij deze :sunglasses:

3 likes

Iets korter antwoord: proficiat :birthday::grin:

2 likes

Poeh hé, goed verhaal en mooie reis het afgelopen jaar!

1 like

Ik ben erg lang van stof Alex :relieved:

2 likes

Mooi toch, sommige dingen verdienen een langere uitleg!

1 like

14 likes

:joy: Sertraline en therapie werkt ook

1 like

To much text, didn’t read

3 likes

Van harte Han! Een absolute aanwint voor het forum. :unicorn:

Edit: en schiet nou eens op met die Zimbe, man.

4 likes

Mooie fotorapportage, Han. Er zijn maar weinig die deze groeicurve kunnen laten zien, met betrekking tot modden.
Ik ben blij met onze deal en ik ben retenieuwsgierig naar de Super Seville. Ik had er geen betere plaats voor bedenken, al was het Belgische gouden bod verleidelijk. Daardoor is dit balletje gaan rollen.

Ik wacht met smart op mijn SKX Reverse Shark, zoals ie genoemd gaat worden.

2 likes

Haha heb het wel gelezen Oale Grizzly van me. In een jaar tijd ben je zo de top3 ingerold van favo forumleden! Lees de teksten altijd en ik vind je mods zijn erg mooi in de meeste gevallen.

Maar onze boeiende gesprekken en geluidsfragmentjes ol whatsapp vind ik nog het allerleukst

1 like

Waar zijn de dikke billen?

Van harte!

11 likes

Gefeliciteerd met je verjaardag op Horlogeforum.
En vooral : gefeliciteerd met de mods die je uit je hoed tovert.
En ook al zal ik noot een Seiko-fan worden (uitgezonderd een 5je),je doet het toch maar elke keer weer.
:+1:

2 likes

Tijd voor een boek!
https://www.debezigebij.nl

En verder. Aretha Franklin zong er al eens over.
R.E.P.C.E.V.T

2 likes

Damn zitten echt hele vette mods tussen!
Leuk om allemaal te lezen en gefeliciteerd met je jubileum :wink:

1 like

Prachtige horloges zeg!
Een verbetering van het origineel…

1 like

Haha erg leuk stukje weer. Ook een aantal zeer geslaagde mods er tussen!

1 like

Goed bezig Han, gefeliciteerd met dit jubileum :smile:
Ter gelegenheid daarvan heb ik onze SKX775 omgeknoopt, helaas werkt het weer niet echt mee…

2 likes

Wat een bijdrage! Voor mij allemaal iets te veel van het goede, maar alle waardering voor de passie, die ervan afspat! Ga zo door! Een top bijdrage.

2 likes