HanDavinci’s “faux patina” SKX009J

Vent…je kan mijn werk niet in waarde uitdrukken. Je hangt toch ook geen prijskaartje aan de Nachtwacht ofwel?

Het gaat kurkdroog de kast in, dus rotten of schimmelen zal het nooit gaan doen.
En zelfs al zou het vochtig zijn, dan is er zuurstof nodig voor zo’n proces. In een waterdichte kast is het snel
uitgereageerd.

Het kan misschien wel een andere kleur aannemen met verloop van de tijd, maar daar komen we vanzelf achter.

6 likes

als ik een nachtwacht zou willen laten schilderen, dan hangt de maker daar ongetwijfeld een prijskaartje aan.
enneh… prijs is natuurlijk iets heel anders dan waarde.
en ja, waterdichte kast en droog voorkomt een hoop ellende. ik zei ook: stomme vraag.

2 likes

Prachtig gedaan en een prachtverhaal!

1 like

Leuk geschreven en goed gelukt ook!

Je staat dan wel raar te kijken als hij er de komende jaren steeds nieuwer uit gaat zien :smile:

2 likes

Haha, daar twijfel ik toch echt aan :smirk:

Sojasaus in horloges gieten ,eitjes en stokbrodenshoot?
Wat is dit voor gekke boel?
:smile:

3 likes

Super leuk gedaan en echt te grappig gewoon :joy:
Top notch dit.

1 like

Je vergeet de bastonjekoekjes-shot :sunglasses:

2 likes

Heel gaaf gedaan!! bedankt @HanDavinci voor het uitgebreide verslag!
Ik dacht, laat ik het zelf ook maar eens proberen, aangezien ik de looks van mijn
recentelijk opgeknapte Seiko diver er te nieuw uit vond zien.

Foto voor ik begon:

Dit was een imitatie wijzerplaat die er op zat, gelukkig had ik ook nog een originele wijzerplaat liggen waar ik me op uit ben gaan leven. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor soja saus, omdat ik dat simpelweg thuis nog had staat ipv foundation :laughing:

Ik heb besloten om alleen de lume dots te voorzien van soja saus zodat buiten de dots nog een witte rand is wat een mooi contrast is. En ook zijn de wijzers behandeld met soja saus, en wauw!! dat had ik veel eerder moeten doen!

Dus bij deze nogmaals bedankt voor de tips! Er is ook nog een Pepsi bezel onderweg, deze ga ik ook nog proberen een faded look te geven, alleen dat moet ik nog even uitzoeken hoe ik dat het beste aan kan pakken.

8 likes

Haha top Stefan. Leuk dat je de inspiratie hebt gekregen!

Bleekmiddel, gewoon dikke bleek. Maar wel een timer erbij, na 10 minuten is die blank gok ik :smile

En hoe is de lume bij jou? Ik had de soja wel flink verdund :coffee:

1 like

Rare jongens hier op het forum. Ik probeer mijn horloges zo nieuw mogelijk te houden, bij jullie gaat de standaard veroudering niet snel genoeg en ga je dat zelfs een ‘handje helpen’.
/schudt zijn hoofd

6 likes

Wat ik uiteindelijk heb gebruikt is 1 deel sajo, 1,5 deel water. Maar de lumen zijn er bij mij wel iets minder op geworden. Gelukkig slaap ik snachts, dus heb die toch niet nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Goede tip! Bleekmiddel.

Al was deze bezel meer om te testen, als ik de Pepsi bezel binnen heb gaat die er op na een paar min in de bleek

1 like

Mooi resultaat! De bezel in de rapportage van Han heb ik een paar minuten in de HG schimmelverwijderaar gelegd en daarna met water afgespoeld.

4 likes

Als je nog een goedkoop adresje wil voor inserts, moet je even een pm sturen. Ze zijn aftermarket en het duurt een paar weken, maar als je ze gaat bleken maakt dat niet uit. Je ziet het verschil dan niet.

$3.47 per stuk met gratis verzending :thumbsup:

Edit: Ik bedoelde hiermee eigenlijk; koop er 4 en dan weet je zeker dat jij straks 100% tevreden bent met het resultaat.

5 likes

Mooie slippers, zijn weer helemaal hip heb ik begrepen…

Dan ben ik een trendsetter, loop al een paar jaar rond op die slippers :laughing:

1 like

Nu snap ik waarom je nieuwe sneakers hebt gekocht :smile:.
Mooi gedaan Han. Het eindresultaat mag er wezen. Heel gaaf. Op naar de volgende :wink:

1 like

Bedankt voor de tip, maar ik heb via ebay al enkele besteld voor 4 dollar, kosten echt niks

1 like

Prachtig, en geslaagd, experiment! :clap: en leuk geschreven!

Volgende keer dat ik weer een vintage Speedmaster op echtheid (probeer te) beoordelen zal ik er even aan ruiken of ik geen “KikoHan Faux patina” kan bespeuren…:yum:

3 likes

Onbetaalbaar :joy: :joy:

1 like