HanDavinci’s Rolex Day-Date 18046 "SCHWING SCHWINNNG"

:point_down:t2: (Aanklikken voor topic-ambiance) :point_down:t2:


Ik ben zoooohoooohooooo blij met mijn nieuwe (oude) Day-Date. Ik begrijp dat deze voor sommige mensen niet om aan te gluren is, echt. Ik snap het wel, maar ik ben een man met een missie. :rocket:

Ik heb vorig jaar een lijstje gemaakt met horloges welke ik nog wil bezitten en ze moeten allemaal iets uitdagends hebben. In ieder geval iets waar ik wat bij voel. Ik wil stone dials, ik wil diamanten, vintage rose, een Oysterquartz…zulke horloges zijn voor mij onderwerpen in de geschiedenis van de Day-Dates en ik wil ze ervaren.


Het lijstje:

  • Rolex Datejust 16013 :white_check_mark:
  • Rolex Day-Date 1803 :white_check_mark:
  • Rolex Day-Date 18038 Onyx :white_check_mark:
  • Rolex Day-Date 19018 Oysterquartz :white_check_mark:
  • Rolex Day-Date 18049 (WG)
  • Rolex Day-Date 18206 (PT)
  • Rolex Day-Date 18038 Lapis (YG)
  • Rolex Day-Date 1803 (RG)

Het was niet de bedoeling dat ik nu al voor platina zou gaan, dat stond eigenlijk als volgende stap pas gepland. Ik was vorige week met onze @Amsterdamvintagewatches aan het keuvelen op Whatsapp, hij trok deze uit het niets tevoorschijn en ik zei tegen mezelf; ‘weetje, why not? The future is now.’

Binnen 20 seconden hadden we een deal. Natuurlijk is hij een professional, maar dat gaat lekker soepel bij onze Jasper. Ik heb het ook weleens anders ervaren.

Hij zal denk ik niet boos worden wanneer ik zeg dat ik er geen 16014 zal kopen voor bijna 5k, maar ik kom er graag. :fire: :tada:

Gods-tering-(&&^@!) ik ga gewoon een platina Day-Date ophalen volgende week!! :speak_no_evil:

Ik denk dat iedereen op HF inmiddels wel heeft gelezen dat ik in mijn blingie-fase zit en deze tikt alle hokjes aan, ook op vintage gebied.

De DD is van het eerste productiejaar van de vijf digits, 1978. Hij heeft prachtige pumpkin lume plots en het lijkt erop dat het ook de oorspronkelijke wijzers zijn, lekker meeverkleurd.

De end links hangen iets dieper dan ik gewend ben waardoor het lijkt alsof de kast afgestompt is. Maar gelukkig is platina bikkelhard en is de kast qua dikte amper aangetast. De graveringen staat er achterop diep in en weinig rek op de band. Heer-lijk.

Misschien breng ik hem nog wel naar Rolex zodat ze die diepe brush op de lugs er weer op kunnen poetsen, maar dat is meer omdat ik weet hoe mooi ze dan terugkomen:

De wijzerplaat is ook al mooi verkleurd, maar het is lastig te vangen op de foto. De platina Day-Dates hebben een slag grotere stenen op de wijzerplaat, om de klant van toen extra luxe te geven ten opzichte van de wit- en geelgouden varianten.

Funfact: in 1978 was dit het crème de la crème model van Rolex, met een listprijs van $31.745,-
Ter vergelijking, een geelgouden Day-Date op president was $7.275,- en een Daytona was $1225,-.

Het begint wel redelijk serieus te worden. Op 14 mei 2019 heb ik mijn eerste Day-Date gekocht en nog geen jaar later heb ik er drie met mijn trusty Datejust ernaast.

Ik moest net ook wel in mezelf lachen, want ik hoop niet dat iemand mij ooit serieus gaat nemen, dan trek je aan het kortste eind. Ik ben gewoon een groot klein kind en ondertussen al drie dagen met een UV-lampje via die diamanten mijn vriendin in de ogen aan het schijnen. :sunglasses: :diamond_shape_with_a_dot_inside:

  • PWOOAAAAAAHHHH FEESTJE HÈ?! IK WIL HIER EEN WITTE NERTSJAS BIJ EN JOU ONDERSMEREN MET EEN REEP MILKA. :chocolate_bar:

  • Han, wil jij even naar de supermar… EHHH…toe even, ik draag nu platina. Je loopt zelf maar. :nail_care:t2:

En mocht je je vriendin/vrouw chagrijnig maken stel ik voor om Frankie Valli op volume 75 te zetten en naakt met een stapel diamanten door het huis te swingen. Als je hiermee je meid niet opnieuw aan het lachen krijgt kun je maar beter verder kijken, i’m telling you. :musical_note:

Anyway…jullie lezen het, ik heb er al erg veel plezier mee. :joy:

En nu? Ik wacht nog steeds op het herstel van de 19018, gele Oysterquartz Day-Date. Deels mijn eigen fout, ik heb de papieren voor de verzending verkeerd ingevuld, waardoor hij weken in South Carolina heeft gelegen, daarna had Mike (Mikerolliworks) een apparaat kapot, maar als het goed is komt die er snel aan. :airplane:

Daar heb ik ook echt heel veel zin in. De Onyx Day-Date en ik zijn voorbij het eindstation. Hij is prachtig, ik heb hem bijna non-stop gedragen sinds september 2019, ik heb hem ervaren en hij ligt nu in de kluis te wachten op de volgende eigenaar. En misschien blijft die daar wel gewoon even liggen, er zijn gelukkig geen slechte keuzes.

Maar die Oysterquartz… Oh man, de OQ heeft Rolex gered van de ondergang, mind you. Zonder de Oysterquartz had Rolex nu niet op de plek gestaan waar het bedrijf nu staat, maar daar ga ik wel verder op in in het NA-topic wanneer hij terug is.

Ik ben van anti-quartz naar pro-Oysterquartz gegaan, dat is een ding wat zeker is.

We knallen er straks een gladde bezel op, die van de Day-Date 18208. Ik denk dat het een perfecte match is voor de strakke lijnen op de kast. :sunglasses:


Plaatje van internet

Ik heb mezelf voorgenomen dat deze ook pas weg gaat wanneer ik in de toekomst een bruiloft wil bekostigen. Ik hou van zulke doelen. Dan kan ik er ook zonder mixed feelings afscheid van nemen, omdat er dan alsnog een pot goud aan het einde van de regenboog staat. :rainbow: Disclaimer voor de stiekeme meelezer zonder account: het gaat nog wel even duren. :shushing_face:

Voor nu ben ik even tevreden. 54 diamanten op de pols voelen heel fout, maar ook goed at the same time. Dit is hoe een guilty pleasure hoort te zijn volgens mij. :smirk: Wat is dit een feestje op de pols zeg, de hele dag door een glimlach op mijn gezicht. :sunny:

En hoelang deze blingie-fase duurt…?

Bips

Bedankt voor het lezen en ik sluit weer af met een retorische vraag.

NEXT-LEVEL-SUPERSTIJLTJE ONNIEDAH?! SCHWINNGGGGGGGG!

(Om @bordewolf te eren…alsjeblieft niet gaan wauwelen over geld/hedendaagse waarde in de reacties, dat laten we over aan de volwassen mannen die zelf hun badkamer poetsen Alvast bedankt!) :bath:

255 likes

Fuck hee wat een lang topic. Wél een leuk horloge. :ok_hand:

Edit: niet per se eens/oneens met de mannen hieronder die je onyx toffer vinden. Maar ik vind dit wel meer baller dan wat dan ook. Hoog tijd voor schoenen met kwastjes.

7 likes

Lekker hoor!
En ben benieuwd naar de OQ :heart_eyes:

1 like

Han I said it before. Met dit horloge, cornrows, een nertsjas, een walking stick van ivoor en slippers van chinchilla bond erbij ben je pre-cies zoals ik je zie sinds ik je ken.

Kudo’s dat je zo lekker jezelf blijft en geniet van je platinum DD.

Btw, ik vond je Onyx gaver, maar jij vaart je eigen koers. Good one :+1:t2:

7 likes

Geweldig fout horloge Han , ik mag het wel.

Weinig mannen rocken dit met flair , maar dat lukt jouw ongetwijfeld wel.

Have fun with it!

Goed verhaal👍 Ik sluit me aan dat ik je onyx mooier vind (en stiekem je eerste DD nog steeds de mooiste) maar ik snap deze wel…

Waarom draagt een volwassen vent een horloge met een shitload aan diamantjes? Gewoon, omdat het kan

Ik vind dit soort horloges erg leuk om te zien. Maar mooi vind ik het zelf niet en zou het zelf niet willen dragen. Dus ik hoop dat jij er wel veel plezier van gaat hebben.

Wat een timing, het liedje is net afgelopen na het lezen en typen van deze reply. Alsof je dat zo bedacht hebt.

3 likes

Ik vind 'm leuk! Ben vooral erg benieuwd naar je OQ.

2 likes

Of het nu je ding is of niet, hier gaat het om. Proficiat en veel draagplezier. Leuk geschreven. :sunglasses:

3 likes

Hahaha… mooi verhaal ook!
En al eerder gezegd: Het mooiste van alles is dat je het gewoon doet! Platina. Het klinkt alleen al cool. :ok_hand:

Super veel plezier er mee! :dancer:

2 likes

De ‘topic-ambiance’ duurt exact evenlang als het lezen van het topic. Klasse!
En wat een aanwinst joh. Totaal niet mijn ding, maar wat een geweldig over-the-top geval is het. Gefeliciteerd!

1 like

Congrats, en fantastisch geschreven! En eigenlijk best mooi…

1 like

Gefeliciteerd met je bling bling :star_struck::star_struck:

1 like

Mooi verhaal, geniet ervan…:+1:

1 like

Ik vind hem geweldig mooi, en vooral bij je passen.
Ook leuk om jouw enthousiasme hier te lezen en te volgen.
Geniet ervan Han🤘

Ik ga de badkamer poetsen :joy:

8 likes

Lekker Han.
Weer een klatser.
Je…s man, wat zit het diep bij jou. :sunglasses::sunglasses:

1 like

Haha, ik heb zo de behoefte om je een keer te ontmoeten… om dan tot de conclusie te komen dat we gewoon echt geen reet gemeen hebben met elkaar…

Maar ik vrees dat ik je dan eigenlijk gewoon nog toffer ga vinden :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

7 likes

Persoonlijk vind ik het om te janken dat je je onyx hiervoor weg doet (ja ik zeg het toch, lekker puh) maar Han dit topic en je enthousiasme maakt het deels wel weer goed. Ik zou zeggen veel plezier maar dat doe je al. Schwing ze!

2 likes

Jij bent er dolblij mee daar gaat het om !
Ik kan een ‘normale’ DD ook wel waarderen.
Deze van jou vind ik een KERMISATTRACTIE :wink:

1 like