HanDavinci's Droomlijst

Zou het niet zo kunnen zijn dat je veel wisselt omdat je nog nooit iets echt spannends hebt gekocht? En is er niks betaalbaarders leuks buiten de mainstream waarmee je buiten de lijntjes kunt kleuren? Of is de aantrekkingskracht van de horloges op jouw lijstje juist dat ze ergens op de grens van heel duur en onbetaalbaar zitten?

On topic: ik vind de

uit jouw lijstje het mooist, maar zou vanwege het verhaal en de gunfactor gaan voor mijn nummer twee, de

3 likes

Ik vraag me serieus af wat die Rolexen in dit lijstje doen. Het zal sentiment zijn denk ik.

Techniek en ambacht spat van je lijstje af. Mooi hoor. Ik hoop dat je een aantal van deze droomstukken mag verwezenlijken!

4 likes

Dat moet dan toch de Thunderdome worden. Al komt erna niks meer van werken en zit ik de hele ganze dag te staren…

3 likes

Veel succes morgen! :muscle:

2 likes

Mijnen hemel wat een boel wanstaltige exemplaren zitten er tussen zeg.

De Patek Perpetual Calendar Ultra-thin 5140p (in blauw inderdaad!), de Grönefeld 1941 Principia en de Staudt Chrono kunnen mij wél bekoren. Dus die 3 nemen, dan heb je toch een aardig setje denk ik zo.

2 likes

Er zaten er 2 tussen die ik nog niet heb, dank voor de tip!

Ga ik snel even onder de :evergreen_tree: zien te krijgen.

5 likes

GF

Nee man geen Gröneveld voor Hannie, maar een Bloodstone :smile:

Bloodstone is goed for the cashflow en een Gröneveld niet !

3 likes

Ik denk dat ik veel wissel omdat ik ADHD heb en mijn concentratieboog gelijk staat aan die van een goudvis. :joy_cat:

De microbrands en de independents schuren natuurlijk tegen elkaar aan, maar exclusiviteit speelt wel mee bij mij.

Als elke andere lul-de-behanger hem ook voor 500 piek op kan pikken vind ik het niet exclusief genoeg, zo simpel is het. Daar hoef ik niks anders van te maken.

Ik doe graag mee met een biertje…of vodka!

4 likes

Mooie post Han, heb me zitten verlekkeren aan de JLC met de jump hour en de gitzwarte Moser…

1 like

2 likes

Tjongejonge wat een gave lijst! 20 % nog nooit van gehoord, maar allemaal technisch zo fraai! Wel verlanglijstje van 5 miljoen, schat ik zo :hushed:

1 like

Dat nam ik al aan. Vind ik een interessant mechanisme - en ik herken het ook bij mezelf. Hoe dan ook heb je er een mooie lijst van gemaakt.

1 like

Dit!

Vind deze ook echt, echt bij jou passen.
Dus als de rust er is en je stopt met je ontdekkingsreis dan moet dit hem worden. Absoluut!

1 like

Inspirerend lijstje om de interesse in “the usual suspect” horloges snel te verliezen :wink:

2 likes

Prachtige lijst. Lekker divers met zowel gedrochten als ware pareltjes. @HanDavinci ADHD heb je prima pillen voor. En die werken ook want ik flipper vrijwel nooit (en koop ook zelden) :slight_smile:

1 like

Mooie lijst, maar net zoals @Horlogemakker zou ik zelf naar de Piaget Altiplano kijken als er onbeperkt budget is.

En natuurlijk deze:

11 likes

Oke, die mag er wel bij. Graag zelfs.

2 likes

Wat een heerlijk artikel om te lezen en te kijken! Ik wrijf nog een keer naar boven, deze keer alleen om de plaatjes te kijken. Dan zal ik me vast eens gaan bedenken hoe mijn lijst er uit zou zien, dank voor het delen :kissing_heart:

1 like

Heerlijk dit om te lezen, wat een lijst! Heel gaaf.

1 like

Indrukwekkende lijst, maar de horloges zijn maar voor weinigen weg gelegd.
Maar je moet altijd iets hebben om van te dromen en naar toe te werken.

1 like