HanDavinci's Droomlijst

Deze natuurlijk, maar dat kan ook niet anders met zo’n forumnaam.

Ik hoop trouwens wel dat ze hem dan ook kunnen maken voor 53 graden NB … :wink:

3 likes

amai… van al die suggesties, ben ik, wellicht een beetje saai, vooral fan van Patek Philippe Ellipse 5738p. Wat een serene schoonheid

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/3/4/e34f4ab8d908ee4ea991eb20ae327c7cc15ff17b.jpeg
Deze! Echt prachtig!

1 like

Je hebt goed je best gedaan hierop!

1 like

zoiets vind ik gaaf …, en valt ook nog in de categorie “ooit eens haalbaar” :blush:

4 likes

Mooi lijstje, vooral de independents. Daar mag ik ook altijd graag naar kijken.
Daar heb ik ook nog wel een lijstje van, van wat ik zou willen hebben.

F.P. Journe zou ik graag een eenvoudig modelletje willen hebben.

De Akrivia in het blauw had ik hier ook wel op de tafel willen hebben liggen.

Philippe Dufour heeft ook een schitterend ‘eenvoudig’ model.

En voor wat drukkere exemplaren maken Vianney Halter en MB&F leuke hebbedingetjes.

En een grote favoriet van mij: R.W. Smith.

5 likes

Voor mij is de lijst vrij kort, maar ik heb één droomhorloge/ grail.

De Vacheron Constantin 222. Voor mij mooier dan de holy trinity. Hij behoort daar niet toe, omdat het model van Hysek is en niet van Genta. Ik snap dat, maar juist daarom vind ik het zo’n vet horloge. Het is een tijdgenoot en net zo baanbrekend, maar hij krijgt de credits bij het grote publiek niet, wat ik ook weer charmant vind.

Het model krijgt trouwens ook niet de credits van Vacheron zelf, want die zijn er niet meer in geslaagd om het horloge een goed vervolg te geven.

De oplage van alle modellen samen schijnt rond de 1000 te zitten. Voor mij is de stalen variant de mooiste. Die modellen doen nu zo rond de 100.000 euro. Vandaar ook dat het een rechtvaardige deelnemer is aan deze lijst.

Hier meer info!

En hier een ander goed verhaal over het horloge.

6 likes

Dat is zeker waar. De Greubel bijvoorbeeld kan je niet alleen kopen met geld, hij moet je ook gegund worden.

Haha, ik kreeg een lamme hand van alle plaatjes erin plakken. :joy:

Heel gaaf.

Ja, cool hè? JD maakt sowieso bijzondere horloges, maar deze springt er voor mij uit.

Leesvoer!

3 likes

Heel vette lijst zo hoor. Al heb je vrees ik aan 1x de Staatsloterij winnen niet genoeg voor deze collectie :upside_down_face:

1 like

Daarom heet het ook een droomlijst en hoeven we even niet realistisch te zijn!

5 likes

Mijn lijstje zou er zo uitzien

Met de glashutte werd ik voor het eerst verliefd op een horloge.

Benzinger laat me ook niet los.
afbeelding

Een lange kan ook niet ontbreken naar mij mening

Voor de kleur kies ik deze omega, maar blauw vind ik ook erg mooi!

En ja ook een Rolex.

4 likes

Ik vind deze niet heel erg mooi, maar JLC laat hiermee wel zien dat ze dingen kunnen die niemand anders kan. De merken uit de ‘holy trinity’ (die voor mijn gevoel onterecht zo genoemd worden) kunnen hier een puntje aan zuigen.

1 like

Doe mij deze dan maar, zo fout maar zo vet:

3 likes

Zitten een heleboel hele mooie tussen (en een paar hele lelijke [sorry])

Als dit maar niet gaat leiden tot krantekoppen in de trend van “man berooft bank om zijn hobby te financieren”:slight_smile:

3 likes

Ja dat lijstje is watchhub

Ik hou t bij “waar zou ik nou alles voor verkopen en nog n nier erbij?”

afbeelding

Tot zolang hou ik t bij waardevaste massa geproduceerde overgehypte houwdegens.

2 likes

Ik zou er drie horloges bij aanschaffen.

Een Breitling B09 in het groen. 40x47x13mm, 100m WR, mooie platte chronograaf met vintage looks maar moderne kleuren. Ik houd er van. Dit zou m’n daily beater worden.

Een JLC Reverso Medium KS. Omdat het een klassieker is. Ook geen gelul met meerdere movements en duo faces en complicaties. Gewoon de klassieke handwinder voor de heer met smaak. Het klassieke sporthorloge.

Een Grand Seiko SBGY007. Omdat het Spring drive is in een minimalistische verpakking met een eigen smoel qua wijzerplaat.

Ik heb eens nagedacht waarom daar geen independents bij zitten. En de reden is dat mechanische moeilijkdoenerij me eigenlijk helemaal niet boeit. Uit de lijst die jij opvoert kan ik me in drie horloges vinden:

De Breguet Classique is bijzonder smaakvol, de Patek Philippe Calatrava is smaakvol en de Cartier Monopusher is zeer, zeer smaakvol. Die laatste zou ik zelf aan mijn lijstje toe kunnen voegen.

Het valt me ook op dat de Torsti Laine, Voutillainen, Dufour, Daniels, 1941 Principia, Sartory Billard en de Staudt Guilloche een ereschuld hebben aan de Breguet. Kortom, ze zijn allemaal derivatief, en dat vind ik zeker ook gelden voor de nieuwe J. N. Shapiro ook, en in weer veel mindere mate voor Rexhep Rexhepi (die ten eerste afwijkt om z’n uurwerk, en net iets meer eigen sjeu aan z’n wijzerplaat gaf). Het zijn allemaal een soort van Guilloche / reliëf wijzerplaten, vaak ook met een gladde rand rond de indices, allemaal met oversized kleine secondenwijzer. Ik vind ze allemaal mooi, maar het zijn gewoon Breguets, uiteraard.

Nu zul je zeggen: je negeert de rest. Dat klopt. Er zit veel kitsch en nog steeds veel Rolex in de lijst, en dat negeer ik inderdaad. :slight_smile:

Tot slot, als er dan een independent bij moet, dan ga ik morgen wel even voor het bestellen zitten om zo’n ding naar binnen te harken:

Met een simpel Miyotaatje? Jazeker wel. Met een simpel Miyotaatje.

12 likes

Wat us dat fraaie amber horloge? Wat een exotische pracht. Prachtige kleuren en een mooie kast

2 likes

Morgen om 03:00 Japanse tijd kun je er eentje bestellen voor 3000 ballen ex BTW en import. Je hebt daar een venster van 10 minuten voor. :slight_smile:

EDIT: Eh, dat blijkt dus vanavond te zijn. Om 19:00 CET of 18:00 GMT. Want iets met tijdszones.

2 likes

niet voor mij helaas, maar wat een schoonheid. Die lijnen en kleuren…

1 like

Ik moet het ook niet willen doen. 3 atm waterdicht, 3500 ballen na import… Tja. Maar wat een wijzerplaten maken die mensen zeg. Urushi for the win.

2 likes