In ieder geval deuze…
Interessante lijst, zelf ben ik niet zo van de lijstjes en zie wel wat er op mijn pad komt. Maar in jouw lijst zitten zeker stukken die ik graag eens zou dragen.
Daar zit een hoop mooi spul tussen @HanDavinci en niet alleen de obligate merken, maar vooral een hoop merken waar ik nog nooit van gehoord waarvoor dank!
Prachtige lijst, staan echt fraaie kunststukjes tussen
Moet zeggen dat de modellen in je lijstje van de bekendere merken als Patek, AP, A.Lange en Rolex voor mij echt de uitschieters naar beneden zijn
Ik denk zelf zelden na over horloges in die prijsklasse, maar heel af en toe beland ik bij Arnold&Son:
Wat je ook doet, tijd dat je van die Rolex mainstream meuk afstapt. Dat stadium ben je nu wel voorbij.
Tip: een Zenith Academy Cristoph Colomb of een Academy met ketting aandrijving zouden ook nog in je rijtje passen….
En wat van Laurent Ferrier?
Droomhorloge? Hmm, nee.
Dan kijk ik liever uit naar een droomauto
(die niet meer dan € 80.000,- hoeft te kosten…)
Dat geloof ik direct. Ik zie veel aparte, dure horloges maar weinig focus. Lijkt me lastig om op basis daar van een koers te moeten bepalen (mocht je dat willen). Wel een setje leuke plaatjes voor de liefhebbers.
Han,
In de eerste plaats, we zien je te weinig. Vaker komen!
Als ik je lijst zie, zou ik alle Rolexen eraf halen. Die heb je al in genoeg variaties gehad, die ken je inmiddels wel toch? Beetje seen this, done that…
Verder zie ik er van alles op staan, klassiek tot modern en/of heel expressief. Als je nou 1/2 Rollies houdt, zou ik lekker iets heel anders ernaast doen. Die lange met doorzichtige wijzerplaat bijvoorbeeld, of die Bulgari uit je lijstje. Je zult zien, beetje afwisselen met je Rollies en je krijgt weer veel meer lol in alles qua horloges.
Daarna zou ik een stap naar iets klassiekers doen, zoals Staudt of Breguet. En je weet het, Yvo maakt hem desnoods zoals jij dat wilt;
Prachtig
Je hebt helemaal gelijk, daarom haal ik zondag ook een Lange Saxonia op. Heel veel zin in!
Ik zit nu met dat donkere weer (dus truien en manchetten) helemaal tussen de dresswatches met mijn hoofd.
Echt leuk zo’n lijstje. Lekker bij wegdromen en zien wat voor leuks er allemaal is. Totaal niet bereikbaar maar het is, bijna, allemaal op een eigen manier mooi. Ik zat zelf ook maar eens te dromen en ik kwam voor vandaag op dit lijstje.
Morgen zullen het weer andere zijn, maar das juist het mooie, of de vloek, van de hobby. Er is zoveel keuze en veel is totaal niet te betalen. Ach plaatjes kijken is ook leuk.
[quote=“HanDavinci, post:1, topic:369385”]
Deze is echt prachtig Han. Super topic en veel om in te verdiepen en naar te kijken.
@Adje dit vind jij ook leuk, zie hierboven wat prachtige horloges
De creativiteit en vakmanschap gecombineerd op deze manier spreekt me erg aan!
Echt een waar kunstwerk, maakt ook meteen geen moer meer uit hoe laat het is👌
Oef, zelfbeheersing! Topper ben je, je kunt het
Nog een half uurtje. Ik moet het zeker niet doen. Maar als je er eentje koopt stel ik voor dat ik je op een kop koffie trakteer wanneer hij binnen is.
Holy moly, what a horological dream… Prachtige creaties heb je laten zien @HanDavinci… moet de lijst even op mij laten inwerken… De tropical bird repeater heeft wel indruk gemaakt…
Joh, hadden we moeten weten. We waren met W&W te gast bij Bart en Tim. Mooie rondleiding, hapje eten veel drank. Had je bij moeten zijn!