HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

Ik denk omdat het een leuke invulling van de hobby is voor een paar honderd piek.

Maar daar zal het liggen, schmoney.

2 likes

Ben geen heel groot explorer I fan :sweat_smile: Ik vind juist de combinatie van zwarte bezel plus wittewijzerplaat leuk. Zoals dit dus (geen mod maar een origineel model)

Omdat Rolex heilig is!

Maar Met Rolex wordt ook wel redelijk wat gemod alleen niet met duikers. Ik lees wel regelmatig dat mensen een andere wijzerplaat in hun DJ (of DD) laten zetten. Zou vast met duikers ook gebeuren als die wijzerplaten beschikbaar waren maar die zijn niet los te kopen volgens mij.

1 like

I’ll raise you with a mod.

9 likes

Erg leuk ja, een van de je leukste mods imo. Je had er toch ook een met SKX insert ipv sub insert? Die vond ik nog mooier.

1 like

Tuurlijk, het is gewoon leuk knutselen. En er zitten echt gave creaties tussen.

Het verschil tussen een franken en een mod zit wat mij betreft in de goeder trouw. Als de eigenaar eerlijk aangeeft dat hij eraan heeft gesleuteld dan is het een mod.

1 like

Heel fraai.
mooie foto,s ook. :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi verwoord en had het zelf niet beter op kunnen schrijven…serieus gaat me niet lukken :wink:

Denk dat je betoog op veel applaus kan rekenen maar dit zijn dan ook wel uitzonderlijk mooie exemplaren. Verder ben ik de mening toegedaan dat je werkelijk alles mag modden wat je met je eigen geld hebt betaald. Over smaak valt nooit te twisten en er is maar één die ermee moet lopen.

5 likes

Damn. Die Submariner en GMT, prachtig vind ik ze. Wat mij betreft heel erg wél doen dat modden, het is niet zo alsof er one offs verpest worden.

Leuke bijdrage Han, kende de bedrijven niet, het topic opent voor mij een nieuwe dimensie.

1 like

De 6542 vind ik veruit de mooiste van de getoonde voorbeelden. Maar kan je een creatie zoals dit ook nog naar Rolex brengen voor onderhoud? Of bouwen ze hem dan terug :stuck_out_tongue:

2 likes

Omg… de mod overtreft het origineel en ja de balans is magnifiek .

Wat een geweldig horloge.

Dat stukje balans, ja alleen als je die weet te behouden of juist weet te creëren dan pas heb je een geslaagde mod. Het stukje gevoel is alleen van belang voor de drager.

Of dit nu een Rus van €50 ,jap van €100 of swiss made van €VEEL is is niet van belang.

De 2 mods in mijn bezit (1 uit jou handen ) hebben beide die balans.
Dit te samen met het gevoel erbij maken het geweldige horloges.

Leuk stukje tekst Han.
Mooie bijdrage.

Mag in hier die string nu ook posten als ik er een mod op los laat?

1 like

Ehh chapeau?

1 like

Ze zullen hem niet accepteren. Maar ik denk dat Tempus en Artisans hun eigen service aanbieden.

Ja! Geen foto meer van.

Hier de identieke setup in een Turtle:

8 likes

Loop je dan met een Marinemaster…oh nee toch niet…lastig uit te leggen dat je 3000 euro Seiko eigenlijk een 200 euro klokkie is :yum:

Die Rolexjes zijn leuk hoor,maar de purist (is iets anders dan een adept) zou er met een grote boog omheen lopen.

Zo,moest even zeiken…verder wel een geinig topic natuurlijk.
:+1:

1 like

Wat een vreemde opmerking. Maar nee, dan druk ik ze wel een gouden Rolex onder de neus ter waarde van hun gezinsauto en zijn de monden gesnoerd.

Die SKX mod is een speciale. MarineMaster op de wijzerplaat boeide me niet, maar wel die 300m diepte. Alex van Crystal Times heeft het voor mij uitgezocht. Er zit een dikkere glaspakking in en ook één van de eerste triple gasket kronen. Drie pakkingen bij de kroon dus.

Hij haalde op de druktester de 300m met gemak :sunglasses:

Oh en er zit een 6R15 uurwerk in. Qua specs is het de beste SKX die ik ooit heb gemaakt.

25 likes

Een beauty

1 like

Mij werd vroeger door een van de docenten eens verweten dat ik nogal oppervlakkig was en hij had eigenlijk wel gelijk. Ik merk bijvoorbeeld dat ik de meest glimmende horloges gewoon het mooist vind.

Van de SKX mods van jou, vind ik de Marinemaster verreweg het mooist, dus als ik mijn SKX ooit laat modden, dan moet die zo worden!
Ondanks dat ik altijd heb geroepen dat ik niets met Rolex heb, vind ik ze allemaal prachtig😀!

Mooi verslag en foto’s Han, laat het vakantiegevoel nu maar komen!

3 likes

Allen zij gegroet koning KLABATS. :shield::crown::shield:

Leuk stuk, heb wel alles moeten lezen…
Had je niet even een poll erin kunnen plaatsen?
Alle 3 de mods hebben wel iets.
Ook de Seiko mods zijn tof.

1 like

Meen je niet toch, lekker belangrijk wat ze vinden/denken. Gewoon lekker genieten en waarde staat daar los van. :+1:

Verder gewoon alles modden waar je je goed bij voelt. Het zijn uiteindelijk maar spullen.

1 like

Nee joh, tuurlijk niet :joy: Wie gaat mij op straat vragen waarom er een wijzerplaat van een MM300 in de SKX zit dan?

8 likes

Dat het een mooie en functionele mod is staat buiten kijf,maar uit puristish oogpunt…:yum:

1 like