HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

Is zo geil!

5 likes

Het leuke van de Rolex-mods vind ik dat het herinterpretaties van historische modellen zijn. Daar kan ik wel enthousiast van worden. Met al die fantasie-Seiko’s heb ik eigenlijk niets. Doe mij dan maar het origineel. Prijsklasse en merkstatuur hebben voor mij geen invloed op het oordeel over wel of niet modden.

Ik vind zoiets als die Creo-platen wel grappig. Daarmee voeg je naar mijn idee echt iets toe aan je horloge.

Knipoog of niet, ik vond je als enthousiaste Seikomodder leuker dan als getapte gouwe-Rolexjongen.

6 likes

Ik vind die mods die je laat zien simpelweg ook mooier dan het origineel.

Waardevemindering weet ik zo net nog niet. Want ze beginnen al een stuk prijziger dan het origineel.
Het is meer een kwestie van high-end modden. Daar waar de gewone sterveling een Seiko-mod naw wel kan betalen. Is dat voor een Rolex-mod toch een stuk pittiger. Daarbij wil niet iedereen een mod, want niet origineel. Dat geld zowel bij Seiko, als bij Rolex.
Het is dus een kleine selectieve doelgroep. ( modliefhebber met veel centjes )
Maar die doelgroep zal er vast en zeker zijn. Anders worden die dingen niet gemaakt. Alleen zit die doelgroep niet echt op HF maar in Dubai ofzo.

3 likes

Ik heb zo al drie Seiko mods in jouw topic gezien die ik ZÓ mooi vind :ok_hand:t2:

Prachtige hobby, leuk inzicht in een leuk topic.

Interessante gast ben je, dat bedoel ik in “a positive way”

1 like

Idd… Blijf jezelf Han.

Modden is subjectief. Vind al die SKX mods gruwelijk lelijk. Alsof je een Multipla voorziet van nieuwe velgen. Vind enkel die Seiko met roze plaat geslaagd. Die is mooi en subtiel.

Rolex moet je gewoon van afblijven. Als je het model niet mooi vindt moet je het niet kopen, of iets vinden wat wel lijkt op wat je mooi vindt.

2 likes

Heb niks met mods.

1 like

Geweldig mooi deze :star_struck: :drooling_face:

1 like

Blijft gaaf Han, ben ook nog steeds erg blij met die van mij.
Vind dan ook die GMT een van je mooiste en best gelukte mods.
image

7 likes

Eens, die vind ik ook leuk!

Ach, i’m not the hero people need, nor deserve. Met andere woorden, leuk voor je :joy:.

4 likes

Interessant topic! Fijn om zulke topics aan te treffen! Ik werd al een beetje moe van alle ‘‘Laat je horloge zien met je favoriete frietsaus’’ topics. Wat betreft het modden: ik zou zelf nooit een horloge van de originele staat kunnen beroven of zelfs een gemodde horloge aan kunnen schaffen. Echter, als ik naar de resultaten in je post kijk, snap ik waarom mensen dat doen! Wat een prachtexemplaren! Ik vind dat ‘‘Koning offtopic’’ wel vaker dit soort posts mag plaatsen :sunglasses: Wordt zeer gewaardeerd!

5 likes

Ik word zo geil van dat ding.

1 like

Really?..compleet met fantasie en zo ja? :rofl:

2 likes

Die Artisans Daytona vind ik wel gaaf, veel mooier dan de huidige Daytona’s. :innocent:

Maar ik zou zelf niet gauw een horloge modden. Er zijn genoeg horloges die ik heel mooi vind; waarom zou ik dan een horloge kopen dat ik niet mooi vind en gaan aanpassen?
Ik ben best behoorlijk merkvast, maar als ik vind dat Tissot geen mooie duiker heeft ga ik geen Tissot modden maar dan koop ik een Christopher Ward, of een Victorinox of…

Verder moet iedereen uiteraard zelf weten wat mij met z’n eigen horloges doet. :sunglasses:

1 like

Je kunt overdrijven.:joy:

1 like

Kind je bent de ultieme keizer. Wat een heerlijk topic

Dat is een leuke SKX-mod. Het valt me wel op dat je in het begin veel foto’s van DJ’s en Speedmasters van hem zag, en nu veel meer SKX’en. Dat zegt vast iets over het financiële risico dat de meeste mensen met hun horloges durven nemen.

1 like

“Omdat het een verbetering moet zijn van het origineel”

Nog steeds geen spijt dat ik deze mod heb overgenomen van @Dao.

3 likes

Waarom de kast van een Rolex helemaal wegslijpen?
Mag het ook een Hommage wezen? :sunglasses:

Rustagh!
OT: er gaat zoals hierboven ook al genoemd, een wereld voor me open. Geweldige Rolex mods.

1 like

Ik lees hier toch weer een hoop over evt waarde vermindering.
Ik heb daar zoals ondertussen bekend sowieso weinig mee maar wanneer het om een mod gaat is dit toch helemaal niet meer van belang.

Totaal niet zelfs.

Een mod en zeker een hele dure laat je toch maken omdat dat uniek is, omdat het dan 1000% eigen gaat worden. Omdat het helemaal puur en alleen voor en van jou is. Daar gaat het toch om. ? Niet om waarde?.

Ik zie foto’s voorbij komen.
Doe even mee daarin, geeft een topic ook wat extra’s

Deze mod heeft @HanDavinci voor mijn oudste zoon (15) gemaakt . Geweldig mooi horloge, kan het origineel niet tegenop.

Deze Oris mod heb ik ook in bezit.
De gelegenheid was mijn 40ste verjaardag.
Werkelijk een prachtstuk geworden en dus geheel uniek en speciaal voor mij en mij alleen gemaakt in samen werking met Oris.


In tegenstelling tot

heeft deze Oris gewoon netjes de ref van Oris en dus ook de garantie en mogelijkheid om hem bij hun aan te bieden voor onderhoud. Dit horloge is dus gewoon bekend bij hun. Ook al is het een mod.

2 likes