Hands-on: Marine Nationale straps

Dat zijn wel heel andere bandjes hoor, tenzij je de single pass koopt al een andere manier van bevestigen en dragen. En ze zijn veel minder elastisch dan een MN bandje.
Ik vind de mishap serie de leukste.

1 like

Das immer jammer van online aankopen. Het liefst zou ik de bandjes ook willen proberen voordat ik ze koop. Valt best vaak tegen of net anders dan ik had gedacht/gehoopt.

1 like

Dan kan ik de MN straps van Erika’s aanbevelen. Kost wat, maar overtreffen je verwachting!

2 likes

FTFY

3 likes

In dat geval; topic opnieuw van bovenaf aan (opnieuw) lezen :laughing:

Neh, ik heb ze zowel de duurdere gehad als die van Ali. Ik vind het prijsverschil niet te rechtvaardigen.
Koop liever 50 van die Ali straps dan 1 van Erika.

Overigens ben ik niet te beroerd om veel te betalen voor een bandje, maar het moet ten opzichte van het kwaliteitsverschil wel te rechtvaardigen zijn.

4 likes

Zouden jullie een zwarte MN band op de (mijn) Sinn U2 EMZ 5 doen?

Het is nogal een groot zwaar degelijk geval (44mm breed, 15.5mm in de hoogte met 22mm lug breedte en een 114 gram) , de stalen band zit m als gegoten en ben daar ontzettend tevreden over. Maar jah, verandering van spijs doet eten hè.

Je zou ook kunnen kijken naar de wat lichtere kleuren, mirage, sahara of de groene original. En dan met een rode streep in het midden, sluit prachtig aan bij het rood in je dial, bezet an secondewijzer!

1 like

Neen. Dan wordt 'ie zowat 16mm hoog, of je moet hem single pass laten maken. Ik zou die Sinn op een Corsa knallen :v:

1 like

:bulb: kan uiteraard ook. Het zwart komt toch nooit in de buurt van het zwart van de kast. Contrast kan ook chique zijn.

Met de original series zit ie direct op de pols.

Ik kan er alleen niet achter komen wat nu het verschil is tussen de original series en de G-series.

Is prachtig ja, maar die 75 knaken is voor een probeersel wat te gortig.

Wellicht staat er iemand op de rikketik beurs met Erika’s :bulb:

Die ene in het midden had ik al (oude hardware zonder logo nog) en de andere twee zijn vandaag binnen gekomen en gaan de kast in.
Als het meezit kan ik nog zeker 2x meer dan 5 jaar vooruit gezien de slijtage (bijna geen) van de eerste band.

3 likes

Dank voor deze waardevolle aanvulling :muscle:

3 likes

Die van mij heeft na 5 jaar veelvuldig dragen ook nog maar weinig slijtage. En hoewel de strap 21mm is werd deze altijd op 20mm en 19mm lugs gedragen zonder gevolgen.

3 likes

Ik ben ook helemaal om! Wat zijn die dingen top.

4 likes

Hartelijk dank voor deze vermakelijke en uitgebreide review @Zulu!

Hoewel al 1,5 jaar geleden geplaatst wil ik toch zeggen dat ik een snelle lezer ben. Ik begon namelijk pas half april aan je tekst… :wink:

2 likes

Kan een MN gewoon in de was? Iemand ervaringen? Ik dacht aan 30 graden en dan in zo’n zakkie.

Precies dat :beers: werkt prima

Nooit geprobeerd een MN strap in de was te gooien eigenlijk. Het sluitmateriaal is RVS316, dus dat kan het meeste wel hebben, het weefsel is nylon met latex dacht ik. Schoonmaken doe ik als het nodig is gewoon onder de kraan met heet water en wat handzeep of afwasmiddel. Goed inwrijven, paar keer door het water halen en dan afdrogen, desnoods een nagelborsteltje of tandenborstel eroverheen en klaar. Eigenlijk hoe ik al de banden die niet van leer zijn schoonmaak.
Het is alleen opletten met oplosmiddelen en deet (anti-muggenspray), daarvan weet ik dat je vlekken krijgt op polyurethaan (G-Shock banden).

2 likes

Vandaag is mij toch eens een kleine opmerking opgevallen bij 1 van mijn straps van Erika.
Heb mijn Black ops ondertussen 2 jaar en viel mij op dat het stiksel niet uv bestendig is en kleur verliest.

Oorspronkelijk was het stiksel rood.

2 likes