Hands-on: Marine Nationale straps

Heel erg prettig maar je moet wel opletten dat je de juiste uitvoering besteld. Ik heb er twee uit de mishap serie, veel minder elastisch ook dan een MN.
Een echte MN heb ik overigens ook en ook die is erg prettig, watchgecko ook gehad maar dat is echt duidelijk kwalitatief veel minder.

1 like

Misschien een domme vraag maar zie vaak bij deze Straps dat de sluiting aan de zijkant van de pols zit, ipv onderaan. Klopt dat en is dat niet oncomfortabel?

Idem. Mishaps zijn stugger en bweegt minder soepel door de hardwarer. als je de strap wat losser wil dragen schiet het haakje (korter dan bij Erika’s) wel eens los.

1 like

Ja, heb ik ook en dat vind ik niet vervelend zitten. Ze zijn soms lastig vast te haken en als je de sluiting dan op de zijkant van je pols hebt gaat dat gemakkelijker is mijn ervaring. Je kunt dus met wat kleine marge zelf ook nog een beetje schuiven met waar je de sluiting wil dragen.
Zoals al vaak genoemd zijn die Erika’s top notch!

1 like

Meer oefenen op je vriendin / vrouw, het is net een BH sluiting.

6 likes

Dat doen we met 1 hand he. Dé vinger en de duim. :sunglasses:

4 likes

Touche! :rofl:

2 likes

Dank je! Heb nu een goedkope paratrooper en dan heb je dat niet, maar twijfel nog steeds om een keer een echte te kopen :wink:

Ah de Jaquard weeftechniek. Ik moet die FXD ook eens proberen.

1 like

Door de nieuwe Tudor Pelagos FXD wilde ik meer over dit soort bandjes weten en leren.

Via het Erika MN draadje op deze voortreffelijke bijdrage gekomen waarvoor mijn grote dank. Hule :wave:t2::wave:t2::wave:t2::wave:t2:

Wat ik niet begrijp is waarom de naam MN zomaar gebruikt mag worden. Hebben de Fransen dat niet dichtgespijkerd? Blijkbaar niet…
Zal dan wel net zo zijn als met BUND, MOD en BA :thinking:

2 likes

Ik denk niet dat Tudor een eigen fabriek heeft om banden te maken. Ze worden in dit geval gemaakt door Julien Fauré https://www.julien-faure.com/

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de kwaliteit van de webbing ten opzichte van bijvoorbeeld een Erika :thinking:

1 like

Tuurlijk mag dat. Kan me voorstellen dat ik de naam Koninklijke Landmacht ook niet zomaar mag gebruiken maar KL wel als trademark kan registreren.

Jaquard nato’s zijn niet te vergelijken met MN straps. Volledig andere weeftechniek en veel minder elastisch.

2 likes

Sinds gisteren de Damasko op mijn nieuwe MN.

8 likes

Staat verrassend genoeg erg goed!

1 like

Top jarretels van Erika👍

6 likes

Ongeëvenaarde klasse review.

Had ik moeten lezen voordat ik 15 MN-bandjes van Cheapest Nato Straps had gekocht (ik moet in het vervolg 1 bestellen en eerst proberen). Al drie keer op het punt gestaan ze allemaal in de kliko te deponeren.

4 likes

Yep, net als die Ali Express meuk. Stugge troep.
Maar als je MN wilt proberen de eerste keer is €75 wel erg veel geld. Aan de andere kant raak je ze ook wel weer kwijt in het blauw.

4 likes

Inderdaad Folkert @fdpg1963. Aan de andere kant heb ik voor 15 chips-bandjes meer betaald dan voor 1 goede :grimacing:

1 like

Bedankt! Redelijk oud topic maar nog steeds relevant blijkbaar :joy::+1:

2 likes

Superrelevant! Daarom heb ik 'm als pdf bewaard, dan is-tie altijd bij de hand. Zit in m’n mapje ‘naslag’.

2 likes