Ook mooi ,die ga ik ook eens bekijken .
Gisteren gelanceerd. Heel gaaf. Slechts 25 stuks. Maar ik geef 'm mee aan Chris ter overweging
Heel mooi maar wel duur , komt met import taxes op ± 4250 euro
Met een neuslengte Hahnhart, vanwege de iets rustiger wijzerplaat.
Ik vind chronografen mooi, maar de wijzerplaat is me vaak te druk.
Eigenlijk zijn mijn ogen gewoon te slecht om ze lekker af te kunnen lezen, maar dat wil ik niet toegeven
3400 euro-ish. Ome Zulu is in active military service dus dat scheelt 15%. Maar nog steeds veel geld voor niet zo’n bijzondere specs.
Pfff… 3500 pond. Neuh. Ammenooit niet. Dan vind ik die Hanhart veul toffer voor veul, veul minder doekoe. Ook met een sellitaatje er in. Maar aangezien die sellita in die Vertex een automaat is gaat dat horloge ook weer 15mm dik zijn, wat ik je brom. En afgekapte cijfers much?
En direct afgeschoten. Dan leg ik liever even 4000 extra bij voor een Zenith Safari. Die zijn ook lekker dun, en hebben geen afgebroken cijfers op de plaat.
Maar als we het even realistisch houden is die Hanhart niet te kloppen voor dat geld.
Case
Diameter: 39.5mm
Height: 10.85mm
Crystal: 3.92mm domed hesalite with anti-scratch treatment
Water resistance: 50m (5ATM)
Hmmm. Ik ken het merk niet. Die Citizen, pardon, La Joux-Perret chronograaf is op zich geen geld voor een mechanische flyback. Maar ook hier weer:
afgekapte cijfers, 50m WR. Hanhart for the win. Of Farer.
Die is ook erg tof!
Maar vandaag hou ik het liever niet realistisch en kies ook voor deze Zenith.
De Hanhart is fantastisch, maar deze zou ik na een week of 2 weer flippen. De Zenith is meer een blijver vermoed ik. De twijfel zou het groen zijn. Erg trendy, maar voor hoe lang? En ja die bekende groene duiker kon ik destijds voor list -15% kopen maar heb er van afgezien, omdat die wel erg groen was. Deze Zenith tint groen is wel iets stijlvoller (slechts mijn smaak/mening).
Vrijdag is t zover voor de bronzen, maandag voor de 2de
Ook mooi idd
Het ding is, dat ik waarschijnlijk iets minder trendy, maar wat tijdlozer (vreemd woord bij een horloge) zou kiezen. Jutebehang en donker eiken waren destijds ook erg trendy, maar helaas ook erg tijdelijk.
Misschien is het mijn leeftijd (55 ), maar ik kies tegenwoordig bewust wat neutraler, zodat mijn erfgenamen deze horloges ook echt willen dragen, nadat ik naar de eeuwige jachtvelden vertrokken ben
Heb die van maandag besteld . Sorry kan echt geen foto’s delen.
Leuk !
Niet zoveel zelfmedelijden, ok? Denk eens aan een ander.
Ik zie die foto’s ook hoor.
Ik heb die klok besteld en wacht tot St Juttemis aanbreekt in mei om hem te ontvangen.
Hoe wreed.
417 every day of the week
Geen vergelijk, sorry.
Ik zou wachten op de 39mm 417ES!
Maar dan hoop ik wel dat die Böckwursten er niet eerst 1 in brons introduceren…
If that happens, i will lose my shit…
15mm dik.
Sorry. Er komt echt, echt niks meer boven de 13,5mm dikte in. Ik draag het niet, vind het niet fijn en doe het in no time weg.
Dus blijf ik bij handopwinders, quartz chrono’s of de ZEP / Safari steken.