En toch is het zo. Je moet hem weten te gebruiken 
Je weet men quotes wel uit de context te trekken hoor.
Vrijdag de bronzen, maandag een stalen.
Hoe bedoel je, als ik vragen mag?
Is er vrijdag al een release van een bronzen 39mm?
En dan maandag de stalen 417es?
6 weken geleden waren het nog plannen lees ik op Hanharts Instagram.
Ben benieuwd.
Nice! 
Nog maar een nachtje slapen voor de bronzen (waar ik overigens iets minder warm van word).
Super gaaf. 1700 ballen goed besteed.
Ik wacht op de stalen 39mm variant. Die komt er zeker !
Mwah. Heb ook niks met bronzen klokken.
Deze kast is wel 20mm. Waarom de stalen 417 dan niet? 
Omdat deze 39mm is.
O ja, zie het.
En het ding komt uit Singapore.
Maandag
Dat had te maken met iets omzettechnisch. Geloof dat Hanhart er ook niet superblij mee was. De stalen is gewoon via hen te bestellen.
Ik heb onlangs de stalen besteld. (zie hierboven)
Hopelijk is het bijna St. Juttemis.
Wachten duurt lang.
Wil je niet voor de stalen limited gaan (daar doelde ik hierboven op). Die is er iig een stukje sneller dan de 42
Nee, ik wil 42, ook om later de mogelijkheid te hebben om een Sellita uurwerk dat later volgend jaar uitkomt met columnwheel in de 42 kast te lepelen. In de 39 kast gaat dat niet passen.
(!)
Wordt dat een automatische column wheel of blijft het een handwinder?
Ik durf het niet met stelligheid te beweren, maar handwinder werd niet ontkend. Indien juist, zit je dan het dichtstbij het origineel van 417 als maar mogelijk is.
Nog origineler is een originele kopen. Vinden wordt echter al een opgave.
Had de oorspronkelijke 417 een column wheel chronograaf? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen, omdat sommige van die 417’s van verchroomd blik waren, en de ES versies een keer uit staal opgetrokken waren, dus er was wat cost-cutting aan de hand, destijds.
Maar wat nog meer… Het is een militair horloge. Dan lijkt mij de makkelijk te servicen en bomb-proof cam-lever constructie mooier dan een gevoeliger column wheel, zou een mens denken.
Maar los daarvan kun je je afvragen of een 42mm moderne met column wheel dan dichter bij het origineel zit, of een 39mm cam & lever movement. Want ja, in het laatste geval is de kast dan weer goed.
Verhip. Een Column wheel.
Oh well. Ik ga voor de 39mm limited met cam & lever als ik er eentje te pakken krijg, maandag.
Vandaag de 42 mm